DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
21:31

Ez az állás az első 10 helyen. Ami azt jelenti, hogy jelen állás szerint Hamilton vezeti a Kanadai Nagydíjat.

EasyCapture3_3

Ez volt a futam élő közvetítése. Izgalmasak lesznek a futam utáni nyilatkozatok, maradjatok velünk.

Huh, Vettel még mindig nagyon dühös a rádióban, egyáltalán nem ért egyet a büntetéssel. "Nem volt hova mennem, örültem, hogy nem ütköztem a falnak. Nem, nem, nem, ez így nem helyes."

Közben Hamliton rádiójában: "Szép munka, kikényszerítetted tőle a hibát."

Leclerc a 3., végül 1 másodperccel Vettel mögött maradt a végeredményben.

Itt a vége a 70 körös Kanadai Nagydíjnak. Sebastian Vettelt inti le elsőként a kockás zászló, a győztest pedig Lewis Hamiltonnak hívják, mivel 1,342 másodperccel az 5 másodperces büntetést kapó német mögött ért célba. Nagyon furcsa vége lett így a futamnak, és alighanem furcsa szájíze sok nézőnek.

Na, Kvjat is elkapta az egyre inkább küszködő Sainzt, a McLaren így immár nulla pontos.

Három kör van még hátra, Bottast pedig kihívják egy újabb kerékcserére, megcélozva ezzel a jelenleg Leclerc által birtokolt leggyorsabb kört. A finn mögött messze van Verstappen, nincs veszélyben a 4. helye.

Stroll megelőzte Sainzt a 9. helyért, a hazai pilóta pontszerzéssel távozhat a hétvégéről. A McLarennek pedig jelen állás szerint a biztató kezdés után csak egy pont jut.

Hamilton visszajött egy másodpercen belülre. Az biztos, hogy ha mégis végrehajtaná azt az előzést, akkor egy csomó vitát és kritikát állítana meg, amik a leintés után jelen állás szerint érni fogják az FIA-t, a versenybírókat, meg akár a Mercedest is.

Most Leclerc-é a leggyorsabb kör, és már ő is 8 másodpercre van csak Vetteltől, szóval akár még a 2. hely is kilátásban lehet számára.

Hamilton most 1,3 másodpercre. De ezek uátn már aligha fogja erőltetni az előzést.

"Nem volt hova mennem!" - kiáltja vissza a csapatrádióban Vettel, amikor közlik vele a büntetést.

Hamilton közben már 2,5 másodperces hátrányba került, de már szóltak is neki a büntetésről, na meg arról, hogy ha 5 másodpercen belül marad, akkor a második helyen is megnyeri a futamot. 

És hivatalos: Vettel 5 másodperces időbüntetést kapott a veszélyes visszatérés miatt a hibáját és a pályaelhagyását követően. Ha már nem lesz bokszkiállása - ami valószínű -, akkor a verseny végén adják ezt hozzá az idejéhez.

"Ha Vettel ezért büntetést kap, akkor mind csomagoljunk és menjünk haza" - mondja az egyik helyszíni szakértő, de többen is visszahangozzák véleményét.

Hamilton leszakadt egy kicsit az incidens óta, olyan 1,5 másodperca a hátránya mostanság.

Verstappen a friss közepes keverékű gumikon gyors egymásutánban levadászta mindkét Renault-t, így az 5. helyen áll.

És a versenybírók vizsgálják Vettel veszélyesnek gondolt visszatérését Hamilton orra elé.

Ez történt kettőjük között...

Óóó, Vettel lesodródott az egyik sikánban a fűre, de vissza tudott térni még éppen úgy, hogy Hamilton nem tudott elmenni mellette. A brit jelzi is, hogy veszélyes módon tért vissza a Ferrari a pályára - tényleg hajmeresztő volt, nem sokon múlt az ütközésük. Toto Wolff is szétteszi a kezét.

Hamilton már tizedekre a német mögött. Látszik, hogy gyorsabb tudna lenni nála, de az előzés egész más tészta.

"A kijelződök lévő számok a valóságot mutatják. Intézkedj" - szól az újabb rejtélyes üzenet Vettel rádiójában. A német aligha örül ennek, mert most legszívesebben csak Hamilton támadásai ellen intézkedne.

Verstappen aggodalmasan közli, hogy egyre kevésbé működnek a fékei: "már majdnem padlóig nyomom". Az elmúlt körökben lassabb is egy-két másodperccel az élmezőny többi tagjánál, de ez betudható annak, hogy ő még mindig nem cserélt kereket. 

Pillanatkép az élen zajló csatáról.

Hamilton hibázott a hajtűben, Vettel pedig most megfutotta a leggyorsabb kört, azaz kicsit csökkent rajta a nyomás.

Na, néhányadik próbálkozásra Bottas elment Ricciardo mellett a hátsó egyenesben, így most az 5., Verstappen bokszkiállása után pedig a 4. lehet. A bajnoki csata jelen állás szerint a két Mercedes között folyik, szóval érdemes kettőjük pozíciójának függvényében is figyelni a versenyt. 

Hm, Hamilton most már csak egy másodpercre Vetteltől, ilyen közel még nem volt a rajt óta. És jelenleg a leggyorsabb körért járó pont is az övé lenne.

Hamliton 2 másodpercre csökkentette a hátrányát Vettelhez képest, szóval minden visszaállt a bokszkiállások előtti állapotba kettőjük között. 

Bottas ugrott neki közben Ricciardónak, de a hátsó egyenes végén egyelőre nem sikerült előznie.

A monacói most megelőzte Verstappent, aki elé került a bokszkiállás után, de a holland még mindig nem járt kerékcserén, azaz ők ketten most nincsenek valós versenyben egymással. 

Most jött Leclerc a bokszba, elég sok időt vesztett az elmúlt pár körben az élen álló kettőshöz képest, most 11 másodperc a hátránya Hamilton mögött. 

Ez volt Giovinazzi esete. Még így is a 12., noha még nem járt a bokszban. Raikkönen már járt, ő a 15. 

Bottas is megjárta a bokszot, a két Renault közötti 7 másodperces résbe érkezett vissza, a 6. helyre.

Giovinazzi megpördült az 1-es és a 2-es kanyar között, de még megállt a fal előtt és folytatni tudta. 

Leclerc vezet, őt viszont még nem hívják ki, sőt most mondták neki, hogy még maradjon is a pályán egy darabig.

Hamilton is még éppen ki tudott jönni Bottas elé. A két Mercedes között tehát már van egy bokszkiállásnyi különbség.

Hamilton kint töltött még pár kört, de nem volt elég gyors, miközben Vettel megfutotta a leggyorsabb időt. A brit is a bokszba hajtott végül, megkapta a kemény gumikat, és 4,5 másodperccel Vettel mögött tért vissza.

Vettel a bokszban az élről! Kemény gumikat kapott, visszajött Bottas elé a 3. helyre.

Hülkenberg aggodalmaskodik a váltójának állapota miatt. Nem lenne szokatlan, hogy meghibásodik az autója, amikor éppen erős versenyt fut...

A negyedik Bottas hátránya viszont már 21 másodperc Vettelhez képest.

Hamilton mindenesetre nem szakad le a Ferraritól, most épp lecsökkentette a különbséget 2 másodperc alá, és Leclerc is közeledett kicsit az első helyhez.  

Vettelnek szóltak, hogy B tervre váltanak a stratégiával Kívülről persze nem lehet tudni, hogy ez az 1 vagy a 2 kiállásos taktikát jelenti-e (esetleg más jellegű eltérést). És mire ezt leírtuk, Leclerc-rel is közlik ugyanezt az információt.

Közben itt egy kép arról, hogyan amortizálta le magát Norris McLarenje.

Most jött Hülkenberg a bokszba, és nem hogy megtartotta az előzőleg őrzött pozícióját a mezőnyben, de még be is jött Gasly elé. Most a két Renault a 6-7. helyen áll, mert Bottas és Verstappen még nem jártak a bokszban, mivel keményebb gumikon rajtoltak.

Az élen Vettel 2,7 másodperccel vezet Hamilton, és 6,9-cel Leclerc előtt.

Már csak Hülkenberg húzza kint lágy gumikon, ám a körülményekhez képest egész jó tempóval, még mindig egyéni legjobb szektoridőket fut, jelenleg a 4. helyen. Jó hétvége lehet ez a Renault-nak, ha nem siklik félre semmi.

Hm, a visszajátszásból látszik, hogy Norris nem találta el a Bajnokok falát, sem valamelyik másikat, egyszerűen elszálltak elszálltak a fékei, olyannyira felhevülve, hogy az megolvasztotta a hátsó felfüggesztést...

Bottas ahelyett, hogy Hülkenberget vadászná, magára húzta Verstappent.

Lando Norris kitört jobb hátsó kerékkel, lángoló felfüggesztéssel parkolt le a bokszutca kijárata mellett. Ő a futam első kiesője.  

Igen, visszajött a Renault a Red Bull elé, mindketten kemény gumikat kaptak.

Igen, jött is Ricciardo a következő körben, lássuk, sikerül-e Gasly előtt maradnia.

Verstappen most visszaelőzte Norrist. Gasly pedig a másik Red Bull-lal kihajtott lecserélni a lágy gumijait az 5. helyről. Ricciardo még kitart, de alighanem hamarosan reagálni fog a Renault stratégiai csapata is.

Grosjean is megjárta a pályán kívüli területeket a rajtnál, és most csak a 16. helyen halad, a bokszból rajtoló Magnussen már ott van közvetlenül mögötte.

Illetve bocsánat, Sainz volt a bokszkiállást végző McLaren, Norris továbbra is ott van Verstappen előtt a 8. helyen.

Norris már ki is jött az első tervezett kerékcserére. Előtte azért a lágy gumikon még megelőzte a keményeken szenvedő Verstappent.

Négy kör után Vettel két másodperccel vezet Hamilton előtt, aki kb. ugyanennyivel van Leclerc előtt.

Itt egy pillanatkép Albon nem éppen vágyott futamkezdéséről.

Albon a bokszutcában, a visszajátszás szerint Giovinazzival ütközött az 1-es kanyarban és elveszítette az első szárnyát, ami helyett már kapott is egy újat.

Vettel vezet, mögötte Hamilton, Leclerc, Ricciardo, Gasly, Hülkenberg pedig lerajtolta Bottast.

A RAJT: Megmaradt az első négyes sorrendje az első kanyarok után, Hamilton is jól jött el ezúttal és kivédekezte Leclerc-t.

Érkeznek vissza a pilóták a célegyenesbe. Hamiltont nyugtatják rádióban, hogy nincs semmi baj az autójával. Izgalmas lesz a rajt, nézzük!

Hamilton nagyon lassan rugaszkodott csak el, de visszaállhatott a pozíciójába. A brit jelzi is a rádióban, hogy valami nincs rendben a rajtolással, aminek köze lehet a hidraulikai rendszer cseréjéhez.

Indul a felvezető kör. Már csak 2-3 perc a rajtig...

Vettel, Hamilton, Leclerc és Bottas indul tehát közepes keverékeken az 1., 2., 3. és 6. helyről. Verstappen viszont a keményet rakatta fel, hiszen már szabadon választhatott.

Tavaly Vettel szintén a pole-ból rajtolva meg tudta nyerni a futamot, míg Hamilton talán valaha volt leggyengébb montreali produkcióját nyújtva csak az 5. lett.

Még a rajtrácson is folyt azért némi munka Hamilton autóján, valószínűleg lesz azért izgulnivaló a garázsban az első körök során a technika állapotát illetően. A brit idén még nem végzett a 2. helynél hátrébb futamon.

Verstappen rajtol a leghátrébbról a "nagy hatosból". A tegnapi Q2-es kiesése után most végül a 9. pozíció az övé, köszönhetően Sainz feltartásért kapott 3 rajthelyes büntetésének és Magnussen bokszutcai rajtjának, aki a tegnapi balesete miatt kényszerült oda újjáépített autójával.

Az idő továbbra is száraz, most van a legmelegebb az egész hétvége során. Ez a gumik élettartamát csökkentheti, ezért is törekedett az időmérőn a Ferrari és a Mercedes arra, hogy a közepes keverékeken kvalifikáljanak, így most azokon rajtolhatnak.

Lewis Hamilton is időben kiérkezett a rajtrácsra azt követően, hogy pár órával ezelőtt még egy hidraulikai hibát kellett kijavítaniuk a szerelőinek. A csapat elmondása szerint immár minden rendben az autóval.

Itt vagyunk hát, nézzük közösen, mit hoz idén a montreali pálya, ami általában hajlamos a váratlan fordulatokra, még ha a tavalyi futam nem is volt valami emlékezetes. Ám már a rajtrácsra pillantva is bízhatunk az izgalmakban, hiszen Sebastian Vettel rajtol az élről Lewis Hamilton elől, de különlegesség Daniel Ricciardo 4. és Valtteri Bottas 6. helye is.