Lando Norrisnak volt egy ugratása néhány perccel ezelőtt:
La infracción de Norris estaría en su manera de reincorporarse a la pista https://t.co/hox3ih0ett #F1 #CanadianGP pic.twitter.com/z8k0XcP6Zt
— SoyMotor.com (@SoyMotor) 2019. június 8.
Mi ezzel itt meg is köszönjük a figyelmet, szűk két óra múlva jövünk az időmérővel - addig mindenki nézze az azeri-magyar selejtezőt és/vagy vacsorázzon egyet, mert izgalmas kvalifikációra van kilátás!
Itt a teljes végeredmény is:
Vége az FP3-nak: ismét kettős Ferrari-vezetés a Mercedesek és a Red Bullok előtt!
Jönnek az utolsó percek, lesz-e még változás? Az élbolyban Ferrari 1-2, Mercedes 3-4, Red Bull 5-6, de mögöttük vegyes a felvágott: Ricciardo, Norris, Perez és Kvjat révén egy-egy Renault, McLaren, Racing Point és Toro Rosso még a top 10-ben.
Leclerc amúgy csúnyán elfékezte magát az imént az 1-es kanyarban:
Contrastes: Vettel se pone primero 1'10''843/ Salida de pista de Leclerc https://t.co/hox3ih0ett #F1 #CanadianGP pic.twitter.com/wotQJPoQKE
— SoyMotor.com (@SoyMotor) 2019. június 8.
Hamilton hátránya négy tized, Bottasé csaknem hét, Verstappen már majdnem egy másodperces lemaradásban - tényleg eljött a Ferrari nagy esélye?
Érdemes lehet megjegyezni, hogy Vettel harmadik nekifutásra érte el ezt a kört a lágy gumin, lehet, hogy az időmérőn két melegítő kört láthatunk majd a versenyzőktől, mielőtt nekivágnak a gyorskörüknek?
Vettel is javít: 1:10,843! Ha így folytatják, már most meglehet az új rekord...
De Leclerc is tovább gyorsul, elsőként megy be 1:11 alá: 1:10,982! A pályacsúcs 1:10,764 tavalyról Vettel "tollából", ez bizony komolyan veszélyben lesz az időmérőn.
Hamilton is jön: két egyéni és egy abszolút legjobb szektorral bejön Leclerc és Vettel közé a második helyre. 178 ezred a hátránya a monacóival szemben.
Van ám, bizony! Vettel még épp csak néhány századdal veszi vissza a vezetést, Leclerc viszont már négy tizedet ad német társának is: 1:11,058 a hétvége új legjobb köre!
Bottas az élen! Két lila szektor után 26 ezreddel megelőzte Vettelt: most végre megmutatta a Mercedes is, hogy mire képes? Van-e válasza a Ferrarinak?
Ja, és persze ne menjünk el szó nélkül amellett sem, hogy Raikkönen természetesen nem tudta, hogy hívják szegény ártatlan jószágot - ezek szerint nála a mormota egy kategóriába sorolható a Racing Pointtal!
Íme képen is a bátor állat - azért megérne egy tanulmányt, hogy miért nem tanulják meg évek alatt sem, hogy nem érdemes bemászkálni a pályára, amikor nagy brummogó "lények" közlekednek rajtuk...
És hát persze, hogy nem múlhat el nap Kanadában mormota nélkül! Raikkönen került majdnem az egészségesnél közelebbi kapcsolatba a helyi vadvilággal.
Na de mi újság a Red Bull-lal? Max Verstappen az ötödik, de jó hét tized a hátránya, Pierre Gasly pedig már másodpercen kívül. A középmezőnyt Sergio Perez vezeti pillanatnyilag.
Közelebb lopództak közben a Mercedesek: Hamilton három, Bottas bő négy tizedre Vetteltől a harmadik-negyedik helyeken.
Egy még látványosabb fotó Strollról:
Vettel javít, így újra ő vezet - mutatjuk a félidei állást:
Képen Stroll füstölgése:
Problemas candentes en el Racing Point de Stroll. https://t.co/hox3ih0ett #F1 #CanadianGP pic.twitter.com/lfg2489MSy
— SoyMotor.com (@SoyMotor) 2019. június 8.
Tyű, elég látványosan gyulladt ki Stroll autójának hátulja az imént... Közben pedig Vettel feljön másodiknak egy tizeddel Leclerc mögé: egyelőre előnyben a Ferrari.
Leclerc megfutja a hétvége legjobb eredményét: 1:11,596. Hamilton bejön mögé másodiknak, a címvédő lemaradása azonban közel hat tized.
Lance Stroll Racing Pointja füstölve ér vissza a bokszba! Nem túl jó előjel a hazai pilóta számára az időmérő előtt... Hidraulikus szivárgás, közli a csapat vele.
A pénteken a balesete miatt sok időt veszítő Hamilton is feliratkozik az eredményjelzőre, de csak harmadik Leclerc mögött, hátránya bő két tized Vettellel szemben.
Meg is érkeztek ebben a pillanatban a Ferrarik: Vettel 1:12,478-as idővel vezet.
Most már azért kezd megélénkülni a pálya: épp Kimi Raikkönen tört az élre 1:13,569-es idővel. Csak összehasonlításképp: tegnap Charles Leclerc 1:12,177-tel zárta a napot.
Óriási köszönet Kevin Magnussennek, aki megtörte a csendet és végre pályára hajtott! Pedig már majdnem elkezdtem keresni egy "Tíz legérdekesebb tény a mormotákról" szócikket.
Hát, ha valaki érveket keres arra, miért is kellene rövidíteni az időmérő előtti szabadedzések időtartamát, akkor most itt van belőle néhány...
Lassan eltelik az első negyed óra, és még mindig csak Kubica rendelkezik mért körrel, bár ő legalább már 1:16,732-nél jár.
A Haas-garázs padlójának festését most már előszeretettel szedi fel Grosjean a kerekével...
That floor in the @HaasF1Team garage is gonna need another lick of paint #CanadianGP #F1 pic.twitter.com/PLZN7pm2R5
— Formula 1 (@F1) 2019. június 8.
Az élmenők annyira nem kapkodnak, hogy Valtteri Bottas még csak az imént öltözködött, Lewis Hamilton pedig még ott sem tart: a címvédő most érkezett meg egyáltalán a garázsba.
Megint Robert Kubica az első, akinél mért időt jegyezhetünk fel: 1:17,718-cal nyit a lengyel.
Közben kinyitott a bokszutca, 60 perc áll a csapatok rendelkezésére, de persze pár percig még csak installációs körök várhatók.
Az idő kellemes: süt a Nap, 18 fok a levegő, 37 az aszfalt hőmérséklete.
Eddig felemás a kép Montrealban, hiszen péntek délelőtt a Mercedes dominált, délután viszont már a Ferrari volt a gyorsabb. Igaz, Lewis Hamilton ütközött a fallal és nem tudott gyorskört, ahogy Max Verstappen sem, ráadásul Sebastian Vettelék is arra figyelmeztetnek, hogy csalóka lehet az FP2 eredménye. Hamarosan okosabbak leszünk!
Nagyon szép délutánt kívánunk minden kedves Olvasónknak, perceken belül kezdődik a Formula-1-es Kanadai Nagydíj harmadik, egyben utolsó szabadedzése: ha már úgysem adja a tv, hát tartsatok velünk a következő bő egy órában!