DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 12. kedd
18:14

Az első és az utolsó helyezettet csupán 1,5 másodperc választja el egymástól.

Köszönjük a figyelmet, ennyi volt mára élő közvetítésünk. Kövessétek velünk a további fejleményeket, meg a holnapi futamot is.

Verstappen 5., Ricciardo 6., de rá vár egy öt rajthelyes büntetés turbócsere miatt. Ericsson, Leclerc, Grosjean, Gasly a további sorrend a Q3-ban.

Hamiltoné a pole a Brazil Nagydíjon, a Mercedes pedig megszerezte F1-es története 100. első rajthelyét. De várjuk azért meg a következő órákat, mert lehet, hogy Hamilton helyezése is veszélyben lesz még a feltartások miatt.

Második nekifutásra senki nem tudott javítani az élen: maradt a Hamilton, Vettel, Bottas, Raikkönen sorrend, 175 ezreden belül az első négyes.

Jönnek a második gyorskörök. Közben egyesek már azon gondolkodnak, ha Hamilton és Vettel sem ússza meg a büntetést az időmérőn elkövetett vétségekért, akkor - még ha csak hátrasorolások nyomán is, de - meglehet az F1 történetének első teljes finn első rajtsora.

Közben Hamilton, Vettel, Bottas, Raikkönen és a két Red Bull a sorrend az első gyorskörök után. Olyannyira felszáradt a pálya, hogy Hamilton 1:07,301-gyel új pályacsúcsot autózott.

Steve Nielsen, az immár az FIA-nál dolgozó korábbi csapatmenedzser a Sky Sportsnak elmondta, Vettel vétsége akár az időmérőről való kizárással is járhat.

Közben megkezdődött a Q3. Mindenki slick gumikkal a pályán.

Miközben sokan bizonyára azt várják, hogy Hamiltont beidézik-e a versenybírók vagy nem, az FIA Vettellel szemben tette ezt meg, méghozzá egy egészen rendhagyó okból: a német nem állította le a motort, amikor kihívták mérlegelésre, ami veszélyeztette a mérés pontosságát, majd pedig önerőből továbbhajtott, amivel Jo Bauer elmondása szerint "kárt tett a mérlegben". Részletek az időmérő után.

Kiesett tehát a Q2-ben Magnussen, Perez, Ocon, Hülkenberg és Szirotkin.

De még nem volt vége: az érintettek többsége kijött egy utolsó próbálkozásra, és Leclerc-nek valahogy sikerült beférnie a legjobb tíz közé, kiszorítva onnan Magnussent!

Pillanatkép arról, amikor Hamilton Szirotkin útjába állt, majd mindketten hirtelen mozdulattal tértek ki a másik útjából. A britnek egyébként abban a körben Raikkönennel is volt egy feltartásgyanús esete. 

Ha már semmi nem változik, akkor a három nagycsapat hat pilótája mellett a két Haas, valamint Gasly és Ericsson lesznek ott a folytatásban.

És bár van még négy perc a Q2-ből, ezzel lehet hogy el is dőlt a kiesők kiléte: Leclerc, Perez, Ocon, Hülkenberg és Szirotkin vannak a legjobb tízen kívül. 

Nem tudtak javítani a Mercedesek, be sem fejezték a körüket, marad nekik a szuperlágy a holnapi rajtra. Megjött az "igazi" eső, jelentik a helyszínről.

Hamilton kis híján nem tudott, ijesztő pillanatokat élt át ugyanis Szergej Szirotkinnal. Az orosz gyorskörön volt, és hirtelen mozdulattal kellett elrántania a kormányt az útjában álló Mercedes mögött. Ez még a versenybírók figyelmét is felkeltheti.

Erre reagálva viszont most kihajtottak a Mercedesek is a lágyakon. Tudnak még vajon javítani?

Na, megmenekültek a Ferrarik, erős körrel iratkoztak fel az eredményjelzőre. És a lágy gumikeverék választásával előnyös taktikájuk lesz a vasárnapi versenyre. A Red Bullok is a lágyakon futották meg a körüket, a Mercedesek viszont a szuperlágyakon.

Hm, már megint egy furcsa taktika a Ferrarinál. Pilótáik mentek egy-egy felvezető kört a szuperlágy gumikon, de aztán a bokszba hajtottak, hogy lágyakra cseréljenek. Vettelt közben kihívták mérlegelésre, amivel további időt veszített.

"Négy perc múlva várunk esőt, szóval ennek az első körnek jól kell sikerülnie" - mondják Grosjeannak.

Elindult a Q2, ugyanolyan stílusban, mint a Q1. Mindenki azonnal kiviharzott a pályára, még mindig slick gumikon.

Karun Chandhok jelenti: a Ferrari hagyományos módszerrel is monitorozza az időjárást: kiküldtek egy csapattagot a pályára, ahonnan belátja az eget.

Nem ejtettünk szót még a rajtbüntetésekről: Ocon váltócsere, Ricciardo turbócsere miatt kerül majd a most megszerzett pozíciójához képest öt hellyel hátrébb a rajtrácson.

Sainz mindössze öt ezreddel maradt el a már éppen továbbjutó Ocontól.

A végén azonban már a McLarenek és Stroll elkeseredett próbálkozása is hiábavaló volt. A Q1-ben kiesett a 16. helyezettől lefelé haladva: Sainz, Hartley, Alonso, Stroll és Vandoorne.

Két perccel a vége előtt már csak a veszélyben lévő versenyzők köröznek. Immár mindkét McLaren a kiesőzónában, de itt még bármi lehet, továbbra is lehetséges javítani az időkön.

Magnussen még egy 5. helyre jó időt is tudott futni. Szirotkin pedig kijött a veszélyzónából, most a 13.

A Toro Rossók, a Williamsek és Vandoorne rendelkeznek jelenleg a legrosszabb idővel. És már tudtak olyan kamerát találni a rendezők, amelyen hemzsegnek az esőcseppek.

Magnussen és Raikkönen is jelzi már a rádión, hogy nagyon enyhén elkezdett esni az eső. Hát, ha most rákezd, akkor a Q1 utolsó percei csendesen fognak elteni. Perez azért most még ki tudott ugrani a kiesőzónából, szóval egyelőre nem vészes a helyzet.

És egyesek számára nem is volt megállás, Vettel 3., Bottas 5. helyre javította eddigi eredményét. A Red Bullok viszont már a bokszban. Az élmezőnynek nincs már mitől tartania, lassan a hátsóbb régiók felé helyezhetjük kíváncsi tekintetünk.

A Toro Rossók is megfutották a maguk mért idejét. Nagyon ritkán fordul elő, hogy ilyen rövid idő után mindenki neve mellett van már értékelhető eredmény egy időmérő kezdetén. 

Be is futottak az első gyorskörök, amelyek után Verstappen, Raikkönen, Hamilton, Vettel, Ricciardo, Leclerc a sorrend.

A Toro Rossók kivételével mindenki azonnal a pályára rohant slick gumikon. "Közeleg az eső" - mondják Hamilton fülére, meg valószínűleg mindenki máséra is.

Elkezdődött a Q1. 18 perc, aminek végén a leglassabb öt autó búcsúzik és foglalja el az utolsó rajthelyeket. 

Mint a hétvége korábbi eseményein, úgy most is száraz az idő, viszont egyre csak gyülemlenek a sötét felhők az égen, az eső valószínűsége az előttünk álló órában pedig 60%.

Sose értettük, miért élvezik az óriászászlók tartását azok, akik alatta állva nem látnak semmit. 

Tavaly Vettel nyerte a futamot, a Ferrari rajongói pedig idén is a legkönnyebben észrevehetőek.

Az utolsó edzésen mindenesetre a Ferrari-motoros autók emelkedtek ki a leginkább, a mezőnyben lévő hatból öt is az első tíz között zárt.

A három szabadedzésből a Red Bull, a Mercedes és a Ferrari is az élen zárt egyet-egyet. A legutóbbin ez Sebastian Vettelnek sikerült.

Napos napot, minden kertelés nélkül vágjunk is bele a 2018-as F1-es szezon utolsó előtti időmérőjébe. Az elmúlt négy évben egyaránt a Mercedes állt itt a pole-ban, amiből kijutott Nico Rosbergnek, Lewis Hamiltonnak és Valtteri Bottasnak is. Az edzéseredmények alapján egyáltalán nem biztos, hogy könnyű dolguk lesz a zsinórban ötödik itteni első rajthely megszerzésével.