Visszaért a bokszba a holland, viszont látszik, hogy a jobb hátsó felfüggesztése tört el a Red Bullnak. Hát, ez nem egy gyorsan javítható probléma. A 6. hellyel biztos továbbjutó ugyan, a folytatás viszont így erősen kérdésessé vált számára.
Reggel jönnek a nyilatkozatok, a futam pedig vasárnap 20:10-kor fog rajtolni. Tartsatok velünk akkor is.
Ez azt jelenti, hogy Vettel a büntetésével az 5. helyről fog rajtolni. Az első sorba Raikkönen lép fel, Bottas mellé pedig Ricciardo. Vettel mögött Ocon, Hülkenberg, Grosjean, Leclerc és Perez a további sorrend.
Vettel a végére veszített egy kicsit, 61 ezreddel maradt el fő riválisától, Raikkönen hátránya pedig 70 ezred. Bottas 379 ezredes lemaradással a negyedik.
Az első négyes mind javított az utolsó menetben, állt az élen Raikkönen is, de a végén Hamilton hajszállal megszerezte a pole-t!
Vettel a leggyorsabb az első szektorban...!
Na, jönnek a második menetek. Mind a tíz versenyző a pályán.
Hamliton karrierje 81. pole-ját szerezheti, ha megtartja a vezetést. Hihetetlen szám.
Jelen állás szerint ez ugyebár teljes Mercedes első sort jelentene, Vettelnek meg egy 5. helyet.
Szoros állás az első menetek után: Hamilton vezet 1:32,567-tel, Vettel 88, Bottas 119 ezreddel követi. Raikkönen és Ricciardo lemaradása már nagyobb.
És Leclerc kivételével máris a pályán mindenki.
Mercedesek, Ferrarik, Force Indiák, plusz Hülkenberg, Ricciardo, Grosjean és Leclerc alkotják ezt a mai felsőházat.
Jön a Q3. 12 mindent eldöntő perc. Persze lesz az 13 is, mire minden kör befejeződik.
Az átláthatóság kedvéért itt az eddigi állás. Az első tíz helyezett sorrendje persze még változni fog. Meg igazából másoké is, mert a két Toro Rosso a sor végére migrál. Verstappen a 13. helyről indulhat majd előreláthatólag.
Az élmenők lelassítottak a végére, nem javítottak, így a Mercedesek, Vettel és Ricciardo szuperlágyakon rajtolnak majd, Raikkönen viszont az ultrákon.
És ott is maradtak, nem tudtak feljebb lépni az utolsó körrel. Sainz lehet frusztrált, kettő darab ezreddel volt lassabb, mint a 10. helyezett csapattársa, Hülkenberg. Rajtuk kívül menetrendszerűen Hartley, Gasly és Verstappen búcsúztak, mért kör nélkül.
Sainz és Magnussen a kiesőhelyen egyelőre.
Vettel, Hamilton és Bottas viszont kihajtottak még ultralágyakon. Aligha akarnak gyorskört futni a rajt szempontjából rosszabb abroncsokon, bizonyára csak bejáratás miatt, illetve a biztonság kedvéért léptek pályára.
Hm, csak Raikkönen és az 5. helyezett Ricciardo maradt a bokszban az utolsó menetre. Érdekes döntés a Red Bulltól, bár tény, így, hogy csak két kiesőhely van, nem lenne könnyű oda leszorulni.
Hamilton hat tizedre Raikkönentől. Nem különösebben gyors, de a továbbjutása nincs veszélyben. Mint ahogy két tizeddel mögötte Bottasé sem.
Leállt a kapkodós munka Verstappen autója körül a Red Bull garázsában, szóval ezzel el is dőlt, hogy a holland kihajt-e még. (Nem.)
És Raikkönené is a leggyorsabb kör az első menet után, 1:32,884-et futott. Mögötte Vettel, a többiek még nem voltak igazán gyorsak.
Na, szuperlágy gumikon (vagyis nem a leglágyabbakon) a két Mercedes, valamint Vettel és Ricciardo. Raikkönen jött csak az ultrákon a nagyok közül.
Öten esnek ki ismét, viszont a két Toro Rosso aligha fog küzdeni a szabad gumiválasztás jogát elvevő továbbjutásért, amikor mindenképp leghátulról rajtolnak. És ha Verstappen meg ki se hajt, akkor igazából csak két kiesőhely kiadó.
Megkezdődött a Q2. 15 percük van a pilótáknak, hogy kezdjenek valamit magukkal.
Verstappen közben kiszállt az autójából és a garázst is elhagyta. Ez nem jelenti azt, hogy még ne jöhetne vissza, de maradjunk annyiban, hogy ez nem a folytatás legbiztatóbb jele.
Tele van egyébként IndyCar-pilótákkal a bokszutca: Josef Newgarden, Alexander Rossi és Conor Daly is kilátogatott az austini hétvégére, Alonso pedig Marco Andrettivel fényképezkedett. A spanyol legfrissebb elmondása szerint soha nem is tervezett teljes Indy-szezont 2019-re. Na de akkor mit fog csinálni, miután a WEC-szuperszezon véget ér?
És végül a kiesőhelyeken csak a sorrend változott, a pilóták személye nem. Alonso, Szirotkin, Stroll, Ericsson és Vandoorne búcsúzik. Szörnyű hétvége a McLarennek ismét.
Az első hatoson kívül mindenki a pályán az utolsó percekre.
Hamiltonnal közlik Verstappen felfüggesztéstörésének a tényét. "Ugyanúgy ment rá a kerékvetőre, mint az imént te is, úgyhogy légy óvatos."
A visszajátszás mutatja, hogy egy az autóra merőlegesen elhelyezett, a pálya kiszélesítésétől elrettentő kerékvetőre hajtott rá Verstappen, ez okozta az anyagfáradást az autóján.
Ójaj, Verstappen autója csak vánszorog a pályán.
Hamilton ment egy még egy kicsivel gyorsabb kört, 1:34,130 immár az etalon.
Öt perccel a Q1 vége előtt kiesésveszélyben az ennél csak szebb napokat megélt McLarenek és Williamsek.
Grosjeané a leggyorsabb első szektor, a 6. helyre jött fel ezzel.
És Hamilton 1:34,1-gyel az élre állt, Bottas pedig a második, három tizeddel elmaradva.
Verstappen besorolt harmadiknak, és már jön Hamilton is...
Az utolsó előtti kanyarban történt pályaelhagyás miatt törölték Gasly köridejét. Jelzés, hogy ez valós problémát jelenthet majd a pilótáknak ezen az időmérőn.
A Ferrarik az élre álltak, Vettel 1:34,5, Raikkönen 1:34,9. Tavaly 1:33,108 volt Hamilton pole-pozíciós ideje, jó eséllyel sikerül is majd ezt a legjobbaknak megugrania ma.
Hartley-é az első mért idő egy laza 1:36,9-cel. A Toro Rossók, a Ferrarik, a Sauberek és a Williamsek hajtottak ki egyelőre.
Megkezdődött a Q1 18 perces visszaszámlálása. A Ferrarinál elkészültek az utolsó pillanatos szerelésekkel, Raikkönen is kész a kihajtásra.
A másik dolog, hogy mindkét Toro Rossónak motorcserés büntetése van, szóval Hartley és Gasly az utolsó két helyről fognak rajtolni, bárhol is zárnák ezt a kvalifikációt.
Ne feledkezzünk meg Vettel három rajthelyes büntetéséről, amit a piros zászló pénteki figyelmen kívül hagyása miatt róttak ki rá. Azaz még ha a leggyorsabb is lesz az időmérőn, akkor is csak a 4. helyről startolhat vasárnap.
A pályaadatok. Nincs meleg, de továbbra is csak 10% esélyt adnak az esőnek.
A Sky Sports bokszutcai riportere jelenti, hogy Raikkönen autóján még öt perccel az indulás előtt is komoly szerelési munka folyik.
Száraz az idő, amire az esős péntek után még nem nagyon lehetett számítani, viszont ha már feltehették a slick gumikat, legalább 60 percet intenzív gyakorlással töltöttek a pilóták a harmadik edzésen. A Ferrarik voltak a leggyorsabbak, de a Mercedesek nem sok időt töltöttek az időmérős körökkel, szóval nehéz arra következtetni, hogy mire számíthatunk ezen a kvalifikáción.
Ritkán kívánhatunk jó éjszakát egy ilyen hírfolyamnál, de most pontosan ezt tesszük, hiszen Austinban 16 órakor, Magyarországon viszont 23-kor startol az USA Nagydíj időmérője (ha pedig valaki Romániából vagy Ukrajnából követ minket, akkor ott már vasárnap lesz a kezdés).