A Haas csapatvezetője, Günther Steiner szerint a Q2 végére érkezhet csak meg az eső.
Na gyerünk megemészteni a most látottakat. Holnap pedig ki ne hagyjátok a futamot.
És Esteban Ocon meg az első három közé nyilatkozni. És lehet, hogy ez lesz az utolsó versenye a csapattal. Képes őrült dolgokra a Formula-1!
Micsoda sztori ez a Racing Point Force Indiának! Történetük egyik legjobb időmérős eredménye, mármint ha a régi Force Indiával összevetjük.
Huh. Vegyünk levegőt. A Belga Nagydíj időmérőjének végeredménye: Hamilton, Vettel, Ocon, Perez, Grosjean, Raikkönen, Verstappen, Ricciardo, Magnussen és a végül kört nem is futó Bottas.
És a Red Bullok vesztek el nagyon a végére, csak a 7-8. helyen végeztek.
Vettel javított, de továbbra is csak második, hét tizeddel Hamilton mögött.
Ocon és Perez a 3-4. helyen, hát milyen "első nagydíj" ez az új Force Indiának? :-O
És jézus, Hamilton mekkora kört ment, három másodperccel gyorsabb Vettelnél és átvette a vezetést! Honnan hozta ezt vissza?!
Raikkönen visszatért a bokszba és már nem is jön vissza. 2. helyezettnél jobb már nem lesz.
Vettel felugrott az első helyre, Hamilton viszont hibázott az utolsó szektorban. Már csak egy mért körre maradt ideje, jelenleg az 5. helyen áll.
Látványos, ahogy csúszkálnak az autók, és mégis kontroll alatt tartják őket a pilóták a kanyarokban. Ezt szövegben nem lehet leírni, nézzétek vissza ezt a kvalit, ha nem látjátok :)
Hamilton a 3., Ricciardo a 4.
A Red Bullok voltak a leggyorsabbak a kerékcserével, így övéjük az első két mért kör. Verstappen 2:02-vel vezet....ett, amíg Raikkönen át nem ugrotta két tizeddel.
Ez volt Bottas megcsúszása, amit megfogott valahogy.
Intermediate gumikon mindenki. A Force Indiák most korcsoláztak vissza a bokszba, Bottas nem jött vissza.
A két Force India ment csak tovább a pályán. Kockázatot vállaltak ezzel, de a körülményeket látva ez nem fog bejönni. Perez majdnem eldobta az Eau Rouge-ban.
És Bottas ki is csúszott, szerencséjére meg tudta fogni az autót és visszatért a bokszba.
Uh, na most viszont már szakad az eső egyes részeken. Vajon mindenki visszajön a bokszba a felvezető kör végén?
Na nézzük! És igen, jön Bottas is, minden bizonnyal Hamiltonnak szélárnyékolni. Az eső pedig a Ferrarival trollkodni, mint azt Twitteren valaki megjegyezte.
Az autók sorakoznak a bokszkijáratnál a zöld jelzésre várva. Mindenki slick gumin egyelőre.
Hm, most meg éppen csukogatják össze az esernyőiket az emberek a lelátón.
És ahogy befejezte az utolsó autó is Q2-es körét, megérkezett az eső a pálya célegyenes körüli részére. Lássuk, mennyire változtak a körülmények!
Az is érdekes, hogy Q3-as bejutásával Bottas nem választhat szabadon gumit a versenyre, ezzel a szett lággyal kell elindulnia. Megéri, ha az ő szélárnyékával jutna majd pole-ba Hamilton?
És így akkor Hülkenberg mellett a két Sauber és mindkét Toro Rosso is kiesett. Hartley egy megpördüléssel zárta saját időmérőjét.
Jé, és Bottas lágy gumikon futott egy 4. legjobb időt, ezzel a vasárnapi rajtrács utolsó helyezettje bejutott a Q3-ba. Figyeljük majd, hogy lesz-e szélárnyékolás!
Vettel fél tizedet javított Raikkönen idején, most 1:41,501-gyel már ő vezet.
Hm... és a Mercedes kiküldte Bottast. Érdekes lehet a taktikai megfontolás, talán szélárnyékot akarnak általa adni Hamiltonnak? Bár erre csak a Q3-ban lenne szükség, mert most mindenképpen továbbjut a brit.
Az első körök után Hartley, Leclerc és Ericsson birtokolják azt a bizonyos három fennmaradt kiesőhelyet. Jönnek a második próbálkozások.
Ez az a pici esőgombóc, ami halad a pálya felé. Mérete ellenére páran azért megijedtek tőle, mint azt rádióüzenetekből hallhatjuk.
Ja, és egyébként Raikkönen körideje már rátromfolt az átalakított Porsche 919 LMP1-es autó nemhivatalos 1:41,770-es rekordjára, amit idén futottak, és ami elég nagy médiafigyelmet kapott. Ennyi volt.
Hamilton 2., Vettel egy hiba után fél másodperces lemaradással 3. A Red Bullok továbbra sem tudják tartani a lépést a két élcsapattal ezen a pályán.
Hatalmas köridők repkednek máris, az élre álló Raikkönen közel egy másodperccel megdöntötte a tavaly felállított pályacsúcsot, ami 1:42,553 helyett immár 1:41,627.
Bottas és Hülkenberg maradtak a bokszban, és most már esélyes is, hogy nem fognak küzdeni a továbbjutásért. A Q1-ben elvégezték a rendszerellenőrzéseket, most viszont már érdemesebb a gumikkal spórolni.
Ebben az esetben pedig csupán három kiadó kiesőhelyünk van a Q2-re.
Megkezdődött a Q2. És az élcsapatok autói az első pályára hajtók.
A McLarenek próbálták szélárnyékolással segíteni egymást, de még ez sem volt elég a továbbjutáshoz. Szörnyű. Alonso 17., Vandoorne 20.
És bizony, mindkét Williams és McLaren búcsúzott. Az utolsó pillanatban pedig Ericsson kiugrott az utolsó kiesőhelyről, ahova a rossz kört futó Sainz került kisebbfajta meglepetésként.
Bottas nem akar kiesni a Q1-ben, biztos úgy van vele, hogy őt csak erővel lehet az utolsó helyre sorolni. Kihajtott és futott egy második legjobb időt. Hülkenberg is kijött a kiesőzónából, szóval így öt szabad hely van továbbra is.
Remek 5-6. időkkel biztos továbbjutónak látszik a két Racing Point Force India, és Leclerc sorakozik ott rögtön mögöttük. A kiesőzónában a Williamsek mellett a McLarenek vannak jelenleg - mélyponton a két legendás brit csapat.
Hamilton most feljött a második helyre ugyanazzal az elfékezett lággyal. Ezzel el is végezte a dolgát a Q1-re. A nagyon közül már csak Ricciardo van veszélyben, aki két próbálkozás után is csak a 10.
Hamilton egy méretes elfékezést mutatott be az 1-es kanyarban. A brit most a negyedik, egy másodperccel elmaradva Raikkönentől, miután Verstappen is bejött elé szuperlágy gumikon.
És a lágygumisok el is foglalták az első három helyet: Raikkönen vezet 1:42,5-tel, mögötte Vettel és Hamilton jelenleg.
A "dupla papaja", vagyis a két McLaren is a pályán. Vandoorne autója nem sérült jelentősen az edzésen történt megpördülést követően (amely az első kicsúszás volt a hétvége során), de a nyomás egyre nehezedik rajta - egyes hírek szerint az sem kizárt, hogy ez lesz az utolsó, vagy az utolsó előtti versenye a McLarennél.
Double papaya as both cars fire up and leave the garage simultaneously with Fernando slotting in just behind Stoffel. #BelgianGP pic.twitter.com/vOrfXeZbea
— McLaren (@McLarenF1) 2018. augusztus 25.
A Ferrarik és Hamilton a lágy gumikkal hajtottak ki, a többiek a szuperlágyakkal.
Ott jön a 90% öles léptekkel.
Megkezdődött a 18 perces Q1-es szakasz. Öten fognak kiesni, és garantált utolsó rajtsoruk ellenére Bottas és Hülkenberg nem is feltétlen lesznek köztük, hiszen szabadon körözhetnek most ők is, ha úgy gondolják.
Egy ritka látogató, a hétszeres futamgyőztes Juan Pablo Montoya is ott van a pályán, és egykori csapata, a McLaren garázsából figyeli az eseményeket.
Oh, 90%-ot adnak az eső valószínűségének a FOM meteorológusai. Lehet, hogy a Hungaroring után meglesz zsinórban a második esős időmérőnk is?
Az egyéb hírek között arról is beszámolhatunk, hogy a csapatok támogatják a 2021-es motorszabályok egy évvel való elodázását. Remek...
Döntés született Valtteri Bottas hamradik edzés során történt leszorításos ügyében, ami Stoffel Vandoorne megpördülését eredményezte. A finn végül csak figyelmeztetést kapott, de ez még mindig súlyosabb jelenleg annál, mintha rajtbüntetést róttak volna ki rá, hiszen egyébként is az utolsó helyen fog állni.
Nagyon diplomatikusan általában hatesélyesnek szokták titulálni a pole-ért folyó csatákat a Mercedes, a Ferrari és a Red Bull pilótáira utalva, de ma ez csak ötesélyes lesz, Valtteri Bottas ugyanis már azáltal kiszállt a buliból, hogy egy sor erőforráselemet ki kellett cserélni az autójában. A finn már biztosan a mezőny végéről rajtol majd, hasonlóan az éves limitet ugyanígy átlépő Nico Hülkenberghez.
Napsugaras napot kívánunk minden olvasónknak a Belga Nagydíj első tétre menő eseménye előtt. Azt túlzás kijelenteni, hogy Spában is napsugaras lenne az idő, de ki-kikandikál a nap néha a felhők mögül, az éjjeli nagy vihar nyomai pedig már eltűntek. A levegő hőmérséklete mindenesetre csupán 12 °C körüli.