Hamilton nem áll ki, egy újabb kört kezdett meg. Mögötte Vettel, a harmadik helyen pedig Gasly halad.
Nem csalódtunk a Magyar Nagydíjban, köszönjük, hogy velünk tartottatok! A következő órákban számos hírt olvashattok a Formula.hu-n a versennyel kapcsolatban.
A Magyar Nagydíj végeredménye lent, beszámolója pedig ide kattintva olvasható:
Ricciardo a negyedik, Bottas hagyta őt előzni az utolsó körben.
Az eseménydús utolsó körök után szinte váratlanul letelt a 70 kör és véget ért a versenyt. Hamilton győz Vettel és Raikkönen előtt.
Ricciardo újra utolérte Bottast – a finnt viszont megkérték, hogy adja vissza a pozíciót.
Három körrel a vége előtt Ricciardo az 1-es kanyarban előzte Bottast, de ők is összeütköztek! Bottas rongyolt bele a Red Bullba.
Vettel a második, Raikkönen harmadik, Bottas viszont visszaesett a negyedik helyre, és rengeteg időt veszít a Ferrarikhoz, valamint a mögötte haladó Ricciardóhoz képest. A 2-es kanyarban számos törmelék található.
A 66. körben Vettel újra megpróbálta – a 2-es kanyarban akarta megelőzni Bottast, ütközött a két autó!
Kik lesznek a további pontszerzők? Ricciardo magányos ötödik, Gasly, Magnussen, Alonso, Sainz és Grosjean a top 10 második felében.
Hamilton előnye 19 másodperc, a képen látható három versenyzőt 1,5 választja el.
Raikkönen meg is érkezett, most már mindkét üldöző DRS-távolságon belül.
A kétszer kiálló Raikkönen már csak 2 másodpercre a csatázó párostól, mindjárt a nyakukra ér. Több mint 20 körrel frissebb gumijai vannak Bottasnál.
Bottas hátsó abroncsai kezdenek elfogyni, amit jelentett a csapatnak – ezt a Ferrari rögtön lejelentette Vettelnek.
Az élen Hamilton ellépett, 15 másodperc az előnye az 57. körben – hatodik győzelmét a pályán már a zsebében érezheti.
Vettel újra nagyon közel Bottashoz, de megint nem tudott támadni.
Egy körrel korábban a McLaren ezzel a poszttal örült, hogy a két papajaszínű autó erős pozíciókban halad.
Lap #50 at the #HungarianGP, our two papaya machines are running together with Fernando in P8, Stoffel P9. pic.twitter.com/QcZEe1N01d
— McLaren (@McLarenF1) 2018. július 29.
A 9. helyen haladó Vandoorne McLarenje lelassult, a belga az 1-es kanyarban félrehúzódott. Nem lesz dupla pontszerzés.
„Francba, ez hogy lehet?” – mondta hitetlenkedve Grosjean, aki a 11. helyen halad, a pontokon kívül. A két McLaren taktikával ugrotta át.
Az ötödik Ricciardo Vettellel ellentétben odalép az ultralágyon. 1:20,012-vel a leggyorsabb kör az övé, két és fél másodperccel gyorsabb volt a németnél.
Vettel 1,9 másodpercre lemaradt Bottastól, hogy erőt gyűjtsön egy offenzívára.
Ricciardo a 45. körben állt ki, eddig bírták lágy abroncsai, melyekkel végigelőzte a mezőnyt: a 12. helyről indult, de a rajt után a 16. pozícióig hátracsúszott.
Vettel DRS-távolságon belül Bottashoz képest. A német láthatóan takarékoskodik, hűti a rendszereket és kíméli a gumikat.
A pontszerzők sorrendje: Hamilton, Bottas, Vettel, Ricciardo, Raikkönen, továbbá Gasly, Magnussen, Alonso, Vandoorne és Sainz.
Raikkönen 1:21,381-gyel a verseny leggyorsabb körét teljesítette. Vettel ultralággyal egy másodperccel lassabb nála.
Alonso és Vandoorne is teljesítette bokszkiállását, és pontszerző helyeken maradtak. A 4. helyen haladó Ricciardo és 16. Sainz az egyedüli, aki még nem járt kerékcserén.
A német a 3. helyre jött vissza. 1,5 másodperccel van Bottas, 9,5-tel Hamilton mögött. A bal első felhelyezésével gondok voltak.
A kör végén pedig jön Vettel is. Az ultralágyakkal 30 kört kell megtennie.
Hoppá, a 39. körben Kimi Raikkönen másodszor is kiállt, és újra lágy gumik kerültek fel autójára. Az előző lágy szettel csupán 24 kört tett meg.
A különbség pedig 9,1 másodpercre csökkent Hamiltonhoz képest.
Vettel belekezdett a lekörözésekbe, és jött is az üzenet: „Most kell a segítségetek. Kék zászlóra van szükségem.”
A verseny féltávjánál, 35 körnél tart. Gasly is kiállt, már csak azok nem jártak a bokszban, akik lágy abroncson indultak: Vettel, Ricciardo, Alonso, Vandoorne, Ocon és Stroll (ő közepesen kezdett).
A két Haason közel 30 körig bírták az ultralágyak, Grosjean, majd Magnussen nemrég állt ki. Egyetlen pilóta van, aki a rajt óta még mindig ultralágyon halad: talán nem lep meg senkit, hogy ez Pierre Gasly. A Toro Rosso futamról futamra lenyűgöz mindenkit azzal, milyen sokáig életben bírja tartani a legpuhább gumikat.
A differencia Vettel és Hamilton között egy kevéssel nőtt, 14 másodpercre, kopott lágy abroncsokon gyorsabb, mint ellenfele frissen. A harmadik helyért finn csata alakul ki: 2 másodperc alatt a különbség.
Már Ricciardo az ötödik, újabb előzéssel az 1-es kanyarban. Az ausztrál azonos taktikán van Vettellel, köztük 32 másodperc a különbség.
Az első hat sorrendje most Vettel (13 másodperc előnnyel), Hamilton, Bottas, Raikkönen, Gasly és Ricciardo. Vettel, Gasly és Ricciardo nem állt még ki közülük.
Újabb kiállás, a 26. körben Hamilton Mercedesére is felkerültek a lágyak. Több mint 10 körrel tovább húzta Raikkönennél.
Hülkenberg kiállt, lágyról közepesre váltott. Vele együtt még csak hatan jártak a bokszban.
8-ról 6,5-re, majd vissza 7 másodpercre változott a különbség Hamilton és Vettel között, lekörözések, majd a német szélesen vett kanyarja miatt.
Hamilton továbbra is kint marad az ultralágyon, míg a lágy gumis Vettel már a C-terven van, bármit is jelentsen.
Magnussen az új Ferrari-motorral ideig-óráig maga mögött tudta tartani Ricciardót – a célegyenes végén kétszer is őrizte a pozíciót a DRS-sel támadó ausztrállal szemben, a 2-es kanyarban viszont Ricciardo másodszorra megette őt külső íven.
A Ferrari Twitteren gyorsan megmagyarázta Raikkönen lassú, 5,1 másodperces kiállását: a fék hűtőnyílásából gumitörmeléket szedtek ki.
Már nem, Bottas megelőzte a francia pilótát. A lemaradásuk 25 másodperc Hamiltonhoz képest.
A Mercedes reagált, Bottas is kijött a bokszba. Bottas a 4., Raikkönen a 6. helyre tért vissza. (Eközben Ricciardo Sainzon túl.)
A 15. körben Raikkönen kiáll, a VSC alatt kereket cserélő Ericsson után másodikként. Ultralágy helyett lágy abroncs került az autóra.
Ricciardo most Hartley mellé vetődött be, a 8. helyen, következhet Sainz.
Raikkönennek ki fog száradni a torka a futam végére, az ivóberendezés ugyanis nem működik Ferrarijában – a szerelők egyszerűen elfelejtették csatlakoztatni. A versenyző nem boldog.
A 11. körben Ricciardo már Grosjean előtt, a pontszerző 10. pozícióban. Az ausztrál jelenleg a leggyorsabb a mezőnyben.
Ricciardo a célegyenes végén sikerrel járt. Volt még egy érdekes momentum az Alonsóval való összecsapása előtt: Grosjean a VSC-s újraindításnál ment el szemfülesen a McLaren mellett, a spanyol szerint gyanús, hogy szabályos volt-e.
Alonso és Ricciardo látványos csatát vívnak a 11. helyért.
A holland abszolút nem nyomdaképesen szólt a rádióba, méltatlankodva a motorhiba miatt.
A másik Red Bull futama viszont a 6. körben véget ér, Verstappen autójából elszállt az erő, a holland félreállt a pálya középső szakaszán. Virtuális biztonsági autó.
Ricciardo előbb sikertelenül, majd eredményesen megelőzte Vandoorne-t, a 13. helyen a Red Bull ausztrálja.
A rajt pillanatai – az egyes kanyarban Ricciardo és Ericsson, valamint Leclerc és Ocon is egymásnak ütődött.
A 4. kör elején Hamilton előnye már 2,4 másodperc.
Az első kieső is megvan: Leclerc behajtott a bokszutcába, de a Sauberig már nem jutott el.
A hátulról induló Ricciardo is helyeket veszített, csupán a 16. helyen, az ausztrál csetepatéba keveredett.
Verstappen két helyet javítva ötödik, Sainz viszont három helyet is elveszített.
Rajt! A két Mercedes tartotta a pozíciót, Vettel a 2-es kanyarban feljött a harmadik helyre.
A felvezető körön a mezőny. Mivel az időmérő esős volt, a top 10-ben is szabad a gumiválasztás: Vettel és Sainz lággyal indulnak, a többiek ultralággyal. A Ferrari kettéosztotta stratégiáját.
A rajt előtt egyperces megemlékezést tartottak a szerdán elhunyt Ferrari-elnök, Sergio Marchionne tiszteletére.
A minute's silence...
— Formula 1 (@F1) 2018. július 29.
The F1 community pays its respects to Sergio Marchionne#HungarianGP #F1 pic.twitter.com/mA12BZ7qnW
Még alonsós sütit is osztogattak.
Birthday biscuits for Fernando Alonso at McLaren. He’s 37 today pic.twitter.com/bPFlb6OOBj
— Andrew Benson (@andrewbensonf1) 2018. július 29.
A McLarennél mindenki Alonsóvá vált: a mai a spanyol 37. születésnapja.
A rajtrácson Hamilton mögött Bottas, Raikkönen, Vettel, Sainz és Gasly következik, a hétvégét fő győzelmi esélyének tartó Red Bull csak 7. és 12. pozícióban Verstappennel és Ricciardóval. Lance Stroll a bokszutcából indul. A teljes rajtrács itt.
A Hungaroringen Lewis Hamilton indul a pole-pozícióból, aki öt győzelmet szerzett a pályán, köztük első sikerét a Mercedesszel. Ugyanakkor a Magyar Nagydíjról nem jelenthető ki, hogy egyértelműen Hamilton pályája lenne, hiszen az utóbbi négy évben Ricciardo, Vettel, Hamilton és Vettel győzött, a Ferrari kifejezetten jól szerepelt nálunk a hibrid érában.
Forróság uralja a mogyoródi dombokat ezekben az órákban: a hőmérséklet 33 Celsius fok, míg az aszfalt eléri a 60 fokot!
Szórakoztató délutánt kívánunk a velünk tartó olvasóknak. A Magyar Nagydíj a hazai F1-es rajongók számára mindig az év egyik legjobban várt versenye, amely nem ritkán kiszámíthatatlan fordulatokat szolgáltat, gondoljunk csak a 2014-es és 2015-ös kiadásokra.