DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 27. szerda
15:04

A rajtrácson Hamilton mögött Bottas, Raikkönen, Vettel, Sainz és Gasly következik, a hétvégét fő győzelmi esélyének tartó Red Bull csak 7. és 12. pozícióban Verstappennel és Ricciardóval. Lance Stroll a bokszutcából indul. A teljes rajtrács itt.

Nem csalódtunk a Magyar Nagydíjban, köszönjük, hogy velünk tartottatok! A következő órákban számos hírt olvashattok a Formula.hu-n a versennyel kapcsolatban.

A Magyar Nagydíj végeredménye lent, beszámolója pedig ide kattintva olvasható:

Ricciardo a negyedik, Bottas hagyta őt előzni az utolsó körben.

Az eseménydús utolsó körök után szinte váratlanul letelt a 70 kör és véget ért a versenyt. Hamilton győz Vettel és Raikkönen előtt.

Ricciardo újra utolérte Bottast – a finnt viszont megkérték, hogy adja vissza a pozíciót.

Három körrel a vége előtt Ricciardo az 1-es kanyarban előzte Bottast, de ők is összeütköztek! Bottas rongyolt bele a Red Bullba.

Vettel a második, Raikkönen harmadik, Bottas viszont visszaesett a negyedik helyre, és rengeteg időt veszít a Ferrarikhoz, valamint a mögötte haladó Ricciardóhoz képest. A 2-es kanyarban számos törmelék található.

A 66. körben Vettel újra megpróbálta – a 2-es kanyarban akarta megelőzni Bottast, ütközött a két autó!

Kik lesznek a további pontszerzők? Ricciardo magányos ötödik, Gasly, Magnussen, Alonso, Sainz és Grosjean a top 10 második felében.

Hamilton előnye 19 másodperc, a képen látható három versenyzőt 1,5 választja el.

Raikkönen meg is érkezett, most már mindkét üldöző DRS-távolságon belül.

A kétszer kiálló Raikkönen már csak 2 másodpercre a csatázó párostól, mindjárt a nyakukra ér. Több mint 20 körrel frissebb gumijai vannak Bottasnál.

Bottas hátsó abroncsai kezdenek elfogyni, amit jelentett a csapatnak – ezt a Ferrari rögtön lejelentette Vettelnek.

Az élen Hamilton ellépett, 15 másodperc az előnye az 57. körben – hatodik győzelmét a pályán már a zsebében érezheti.

Vettel újra nagyon közel Bottashoz, de megint nem tudott támadni.

Egy körrel korábban a McLaren ezzel a poszttal örült, hogy a két papajaszínű autó erős pozíciókban halad.

A 9. helyen haladó Vandoorne McLarenje lelassult, a belga az 1-es kanyarban félrehúzódott. Nem lesz dupla pontszerzés.

„Francba, ez hogy lehet?” – mondta hitetlenkedve Grosjean, aki a 11. helyen halad, a pontokon kívül. A két McLaren taktikával ugrotta át.

Az ötödik Ricciardo Vettellel ellentétben odalép az ultralágyon. 1:20,012-vel a leggyorsabb kör az övé, két és fél másodperccel gyorsabb volt a németnél.

Vettel 1,9 másodpercre lemaradt Bottastól, hogy erőt gyűjtsön egy offenzívára.

Ricciardo a 45. körben állt ki, eddig bírták lágy abroncsai, melyekkel végigelőzte a mezőnyt: a 12. helyről indult, de a rajt után a 16. pozícióig hátracsúszott.

Vettel DRS-távolságon belül Bottashoz képest. A német láthatóan takarékoskodik, hűti a rendszereket és kíméli a gumikat.

A pontszerzők sorrendje: Hamilton, Bottas, Vettel, Ricciardo, Raikkönen, továbbá Gasly, Magnussen, Alonso, Vandoorne és Sainz.

Raikkönen 1:21,381-gyel a verseny leggyorsabb körét teljesítette. Vettel ultralággyal egy másodperccel lassabb nála.

Alonso és Vandoorne is teljesítette bokszkiállását, és pontszerző helyeken maradtak. A 4. helyen haladó Ricciardo és 16. Sainz az egyedüli, aki még nem járt kerékcserén.

A német a 3. helyre jött vissza. 1,5 másodperccel van Bottas, 9,5-tel Hamilton mögött. A bal első felhelyezésével gondok voltak.

A kör végén pedig jön Vettel is. Az ultralágyakkal 30 kört kell megtennie.

Hoppá, a 39. körben Kimi Raikkönen másodszor is kiállt, és újra lágy gumik kerültek fel autójára. Az előző lágy szettel csupán 24 kört tett meg.

A különbség pedig 9,1 másodpercre csökkent Hamiltonhoz képest.

Vettel belekezdett a lekörözésekbe, és jött is az üzenet: „Most kell a segítségetek. Kék zászlóra van szükségem.”

A verseny féltávjánál, 35 körnél tart. Gasly is kiállt, már csak azok nem jártak a bokszban, akik lágy abroncson indultak: Vettel, Ricciardo, Alonso, Vandoorne, Ocon és Stroll (ő közepesen kezdett).

A két Haason közel 30 körig bírták az ultralágyak, Grosjean, majd Magnussen nemrég állt ki. Egyetlen pilóta van, aki a rajt óta még mindig ultralágyon halad: talán nem lep meg senkit, hogy ez Pierre Gasly. A Toro Rosso futamról futamra lenyűgöz mindenkit azzal, milyen sokáig életben bírja tartani a legpuhább gumikat.

A differencia Vettel és Hamilton között egy kevéssel nőtt, 14 másodpercre, kopott lágy abroncsokon gyorsabb, mint ellenfele frissen. A harmadik helyért finn csata alakul ki: 2 másodperc alatt a különbség.

Már Ricciardo az ötödik, újabb előzéssel az 1-es kanyarban. Az ausztrál azonos taktikán van Vettellel, köztük 32 másodperc a különbség.

Az első hat sorrendje most Vettel (13 másodperc előnnyel), Hamilton, Bottas, Raikkönen, Gasly és Ricciardo. Vettel, Gasly és Ricciardo nem állt még ki közülük.

Újabb kiállás, a 26. körben Hamilton Mercedesére is felkerültek a lágyak. Több mint 10 körrel tovább húzta Raikkönennél.

Hülkenberg kiállt, lágyról közepesre váltott. Vele együtt még csak hatan jártak a bokszban.

8-ról 6,5-re, majd vissza 7 másodpercre változott a különbség Hamilton és Vettel között, lekörözések, majd a német szélesen vett kanyarja miatt.

Hamilton továbbra is kint marad az ultralágyon, míg a lágy gumis Vettel már a C-terven van, bármit is jelentsen.

Magnussen az új Ferrari-motorral ideig-óráig maga mögött tudta tartani Ricciardót – a célegyenes végén kétszer is őrizte a pozíciót a DRS-sel támadó ausztrállal szemben, a 2-es kanyarban viszont Ricciardo másodszorra megette őt külső íven.

A Ferrari Twitteren gyorsan megmagyarázta Raikkönen lassú, 5,1 másodperces kiállását: a fék hűtőnyílásából gumitörmeléket szedtek ki.

Már nem, Bottas megelőzte a francia pilótát. A lemaradásuk 25 másodperc Hamiltonhoz képest.

Hamilton nem áll ki, egy újabb kört kezdett meg. Mögötte Vettel, a harmadik helyen pedig Gasly halad.

A Mercedes reagált, Bottas is kijött a bokszba. Bottas a 4., Raikkönen a 6. helyre tért vissza. (Eközben Ricciardo Sainzon túl.)

A 15. körben Raikkönen kiáll, a VSC alatt kereket cserélő Ericsson után másodikként. Ultralágy helyett lágy abroncs került az autóra.

Ricciardo most Hartley mellé vetődött be, a 8. helyen, következhet Sainz.

Raikkönennek ki fog száradni a torka a futam végére, az ivóberendezés ugyanis nem működik Ferrarijában – a szerelők egyszerűen elfelejtették csatlakoztatni. A versenyző nem boldog.

A 11. körben Ricciardo már Grosjean előtt, a pontszerző 10. pozícióban. Az ausztrál jelenleg a leggyorsabb a mezőnyben.

Ricciardo a célegyenes végén sikerrel járt. Volt még egy érdekes momentum az Alonsóval való összecsapása előtt: Grosjean a VSC-s újraindításnál ment el szemfülesen a McLaren mellett, a spanyol szerint gyanús, hogy szabályos volt-e.

Alonso és Ricciardo látványos csatát vívnak a 11. helyért.

A holland abszolút nem nyomdaképesen szólt a rádióba, méltatlankodva a motorhiba miatt.

A másik Red Bull futama viszont a 6. körben véget ér, Verstappen autójából elszállt az erő, a holland félreállt a pálya középső szakaszán. Virtuális biztonsági autó.

Ricciardo előbb sikertelenül, majd eredményesen megelőzte Vandoorne-t, a 13. helyen a Red Bull ausztrálja.

A rajt pillanatai – az egyes kanyarban Ricciardo és Ericsson, valamint Leclerc és Ocon is egymásnak ütődött.

A 4. kör elején Hamilton előnye már 2,4 másodperc.

Az első kieső is megvan: Leclerc behajtott a bokszutcába, de a Sauberig már nem jutott el.

A hátulról induló Ricciardo is helyeket veszített, csupán a 16. helyen, az ausztrál csetepatéba keveredett.

Verstappen két helyet javítva ötödik, Sainz viszont három helyet is elveszített.

Rajt! A két Mercedes tartotta a pozíciót, Vettel a 2-es kanyarban feljött a harmadik helyre.

A felvezető körön a mezőny. Mivel az időmérő esős volt, a top 10-ben is szabad a gumiválasztás: Vettel és Sainz lággyal indulnak, a többiek ultralággyal. A Ferrari kettéosztotta stratégiáját.

A rajt előtt egyperces megemlékezést tartottak a szerdán elhunyt Ferrari-elnök, Sergio Marchionne tiszteletére.

Még alonsós sütit is osztogattak.

A McLarennél mindenki Alonsóvá vált: a mai a spanyol 37. születésnapja.

A Hungaroringen Lewis Hamilton indul a pole-pozícióból, aki öt győzelmet szerzett a pályán, köztük első sikerét a Mercedesszel. Ugyanakkor a Magyar Nagydíjról nem jelenthető ki, hogy egyértelműen Hamilton pályája lenne, hiszen az utóbbi négy évben Ricciardo, Vettel, Hamilton és Vettel győzött, a Ferrari kifejezetten jól szerepelt nálunk a hibrid érában.

Forróság uralja a mogyoródi dombokat ezekben az órákban: a hőmérséklet 33 Celsius fok, míg az aszfalt eléri a 60 fokot!

Szórakoztató délutánt kívánunk a velünk tartó olvasóknak. A Magyar Nagydíj a hazai F1-es rajongók számára mindig az év egyik legjobban várt versenye, amely nem ritkán kiszámíthatatlan fordulatokat szolgáltat, gondoljunk csak a 2014-es és 2015-ös kiadásokra.