Az első szabadedzés végeredménye:
A legvégén Hartley Toro Rossójával még kicsúszott az utolsó kanyarban, az autó nem sérült.
Grosjean tovább javít, már a hetedik, miközben a 90 perc letelik.
A két Haas és a két Sauber ezen a hétvégén már a Ferrari fejlesztett, harmadik számú motorját használja, melyet a gyári csapat csak nyári szünet után vet be.
Grosjean, aki sok időt töltött a bokszban az említett szivárgás vizsgálata miatt, azért még előrántott egy gyorskört, kilencedik helyre jött előre, így a két Renault-t most a két Haas követi.
Most már használt, legalább 10 körös gumikon folyik a körözés, 1:20 feletti idők születnek.
Vandoorne aktiválta a McLaren gázszabályozójának meghibásodásvédelmét, ezért a csapat kérte, annyira keményen ne fékezzen, miközben gázt is ad.
Elöl a Red Bullok és Ferrarik felváltva (Ricciardo, Vettel, Verstappen, Raikkönen), majd a két Mercedes és két Renault az első nyolcban.
A Red Bullok lágy gumin remekelnek, a két Mercedes azonban szenved ezeken az abroncsokon: Hamilton és Bottas csak ötödik-hatodik helyen, elfékezések és megcsúszások után.
1:17,613: Ricciardo átveszi a vezetést.
Verstappen is nagy kört ment: 0,009-cel Vettel mögött.
Vettel ultralágyon negyed másodperccel gyorsabb, 1:17,692 az új szintidő.
A pálya újra szabad, Raikkönen 1:19,948-cal átvette a vezetést lágy abronccsal.
Az edzés túllépte a 60 percet, mutatjuk a sorrendet:
Hülkenberg autója megállt, az 5-ös kanyarban ment el a hajtás. Sárga zászló hatálya alatt tolják ki az autót.
A szerelés befejeződött, Alonso is visszatért a pályára. 11. helyen a spanyol.
Marcus Ericsson újra megcsúszott: a 4-es kanyarból kijövet veszítette el az irányítást. Autóját egy fél fordulat után megfogta, nagy mázlija volt, hogy elkerülte a falat.
Hamilton friss lágyon a második helyre ugrott, alig 0,39 másodperccel Vettel mögé.
Egyre népesebb a pálya, többek között a két Mercedes is visszatért. Felkerültek a friss gumik, így rövidesen várható a köridők javulása.
De a Haasnál sincs minden rendben, a csapat tweetje szerint egy szivárgást vizsgálnak.
Vandoorne a 18. helyről a 16.-ra ugrott. Most csapattársánál, Alonsónál nincs minden rendben, akinek darabokra szedték autóját a bokszban.
Vandoorne, aki már régóta a bokszban tartózkodott, egyedüliként visszatért a pályára.
Érdekes kép: Perez a kormány kijelzőjén nézegeti a pálya vonalvezetését.
A visszajátszásból kiderül, hogy Hamilton is keményen elfékezte abroncsát.
A pilóták kivétel nélkül visszatértek a bokszba, jön a szabadedzés megszokott, közel tíz perces csendes időszaka.
Verstappen az 1-es kanyarban forgott meg, az ellenkező irányból kellett visszatérnie.
Vettel 1:18 alatt: az új legjobb kör 1:17,997. Ezt ultralágyon futotta a német.
A 19. helyen álló Ericsson a váltásokra panaszkodott, majd az utolsó körben a füvet megcsípve meg is pördült.
Mutatjuk is, 30 perc elteltével mi az edzés sorrendje:
Megjött Vettel: 1:18,218-cal rögtön az első helyre ugrott Bottas előtt.
Giovinazzi alaposan elfékezte az abroncsot – de ezt a szettet az edzés felénél amúgy is vissza kell adni a Pirellinek.
Több pályaelhagyást láttunk, köztük Gasly hibáját.
Megszaporodtak a köridők, már 14 versenyző a listán, az élen Raikkönen, Verstappen, Bottas és Hamilton. Egyetlen installációs köre óta Vettel nem járt a pályán.
A Williams nem változtatott felettébb furcsa módon festésén, csak az áramlásjelző festéket kenték fel az autó jobb oldalára.
Raikkönen néhány századot javított, Verstappen 67 ezredre közelítette meg. Még mindig csak négyen rendelkeznek mért idővel, Alonsóval bezárólag.
Az utolsóként pályára lépő Raikkönen nem húzta az időt installációs körrel, 1:18,762-vel rögtön az élre ugrott.
Megjöttek az első köridők a két Red Bulltól: Verstappen 1:19,280-nal Ricciardo előtt.
Már csak Kimi Raikkönen nem járt a pályán, mért időeredménye viszont senkinek sincsen.
Öt perc elteltével 20-ból 16 pilóta járt a pályán: láttunk már gyérebb forgalmat is első edzéseken.
A Ferrari az autókon található fekete csíkkal és a csapattagokon levő karszalagokkal a 66 éves korában elhunyt Sergio Marchionne elnökre emlékezik.
Giovinazzi az első, aki kimegy a pályára, amint elindul a 90 perces számláló.
Charles Leclerc nem vezeti a Saubert az első szabadedzésen, Antonio Giovinazzi vezet helyette, aki Németországban is beült a csapat egyik autójába.
A levegő 27 Celsius fokos, a pálya hőmérséklete pedig már 40 foknál jár.
Sebastian Vettel egy különleges, régimódi motorral érkezett meg a Hungaroring parkolójába.
Seb's arrived at the Hungaroring on a classic motorbike...
— Formula 1 (@F1) 2018. július 27.
Will the make of choice be a good omen for his race weekend? #HungarianGP #F1 pic.twitter.com/iNhO6zIbMw
Azoknak, akik a pályáról követik az eseményeket, ugyanúgy, mint az otthonról nézőknek, hasznos lehet a hétvége teljes programja, amely itt található meg: F1-gyel, F2-vel, GP3-mal és Porsche Supercuppal, illetve televíziós időpontokkal.
Számunkra mindig különleges a Magyar Nagydíjról tudósítani: néhány perc múlva, 11 órakor indul a hétvége első szabadedzése.