A Williams nem változtatott felettébb furcsa módon festésén, csak az áramlásjelző festéket kenték fel az autó jobb oldalára.
Az első szabadedzés végeredménye:
A legvégén Hartley Toro Rossójával még kicsúszott az utolsó kanyarban, az autó nem sérült.
Grosjean tovább javít, már a hetedik, miközben a 90 perc letelik.
A két Haas és a két Sauber ezen a hétvégén már a Ferrari fejlesztett, harmadik számú motorját használja, melyet a gyári csapat csak nyári szünet után vet be.
Grosjean, aki sok időt töltött a bokszban az említett szivárgás vizsgálata miatt, azért még előrántott egy gyorskört, kilencedik helyre jött előre, így a két Renault-t most a két Haas követi.
Most már használt, legalább 10 körös gumikon folyik a körözés, 1:20 feletti idők születnek.
Vandoorne aktiválta a McLaren gázszabályozójának meghibásodásvédelmét, ezért a csapat kérte, annyira keményen ne fékezzen, miközben gázt is ad.
Elöl a Red Bullok és Ferrarik felváltva (Ricciardo, Vettel, Verstappen, Raikkönen), majd a két Mercedes és két Renault az első nyolcban.
A Red Bullok lágy gumin remekelnek, a két Mercedes azonban szenved ezeken az abroncsokon: Hamilton és Bottas csak ötödik-hatodik helyen, elfékezések és megcsúszások után.
1:17,613: Ricciardo átveszi a vezetést.
Verstappen is nagy kört ment: 0,009-cel Vettel mögött.
Vettel ultralágyon negyed másodperccel gyorsabb, 1:17,692 az új szintidő.
A pálya újra szabad, Raikkönen 1:19,948-cal átvette a vezetést lágy abronccsal.
Az edzés túllépte a 60 percet, mutatjuk a sorrendet:
Hülkenberg autója megállt, az 5-ös kanyarban ment el a hajtás. Sárga zászló hatálya alatt tolják ki az autót.
A szerelés befejeződött, Alonso is visszatért a pályára. 11. helyen a spanyol.
Marcus Ericsson újra megcsúszott: a 4-es kanyarból kijövet veszítette el az irányítást. Autóját egy fél fordulat után megfogta, nagy mázlija volt, hogy elkerülte a falat.
Hamilton friss lágyon a második helyre ugrott, alig 0,39 másodperccel Vettel mögé.
Egyre népesebb a pálya, többek között a két Mercedes is visszatért. Felkerültek a friss gumik, így rövidesen várható a köridők javulása.
De a Haasnál sincs minden rendben, a csapat tweetje szerint egy szivárgást vizsgálnak.
Vandoorne a 18. helyről a 16.-ra ugrott. Most csapattársánál, Alonsónál nincs minden rendben, akinek darabokra szedték autóját a bokszban.
Vandoorne, aki már régóta a bokszban tartózkodott, egyedüliként visszatért a pályára.
Érdekes kép: Perez a kormány kijelzőjén nézegeti a pálya vonalvezetését.
A visszajátszásból kiderül, hogy Hamilton is keményen elfékezte abroncsát.
A pilóták kivétel nélkül visszatértek a bokszba, jön a szabadedzés megszokott, közel tíz perces csendes időszaka.
Verstappen az 1-es kanyarban forgott meg, az ellenkező irányból kellett visszatérnie.
Vettel 1:18 alatt: az új legjobb kör 1:17,997. Ezt ultralágyon futotta a német.
A 19. helyen álló Ericsson a váltásokra panaszkodott, majd az utolsó körben a füvet megcsípve meg is pördült.
Mutatjuk is, 30 perc elteltével mi az edzés sorrendje:
Megjött Vettel: 1:18,218-cal rögtön az első helyre ugrott Bottas előtt.
Giovinazzi alaposan elfékezte az abroncsot – de ezt a szettet az edzés felénél amúgy is vissza kell adni a Pirellinek.
Több pályaelhagyást láttunk, köztük Gasly hibáját.
Megszaporodtak a köridők, már 14 versenyző a listán, az élen Raikkönen, Verstappen, Bottas és Hamilton. Egyetlen installációs köre óta Vettel nem járt a pályán.
Raikkönen néhány századot javított, Verstappen 67 ezredre közelítette meg. Még mindig csak négyen rendelkeznek mért idővel, Alonsóval bezárólag.
Az utolsóként pályára lépő Raikkönen nem húzta az időt installációs körrel, 1:18,762-vel rögtön az élre ugrott.
Megjöttek az első köridők a két Red Bulltól: Verstappen 1:19,280-nal Ricciardo előtt.
Már csak Kimi Raikkönen nem járt a pályán, mért időeredménye viszont senkinek sincsen.
Öt perc elteltével 20-ból 16 pilóta járt a pályán: láttunk már gyérebb forgalmat is első edzéseken.
A Ferrari az autókon található fekete csíkkal és a csapattagokon levő karszalagokkal a 66 éves korában elhunyt Sergio Marchionne elnökre emlékezik.
Giovinazzi az első, aki kimegy a pályára, amint elindul a 90 perces számláló.
Charles Leclerc nem vezeti a Saubert az első szabadedzésen, Antonio Giovinazzi vezet helyette, aki Németországban is beült a csapat egyik autójába.
A levegő 27 Celsius fokos, a pálya hőmérséklete pedig már 40 foknál jár.
Sebastian Vettel egy különleges, régimódi motorral érkezett meg a Hungaroring parkolójába.
Seb's arrived at the Hungaroring on a classic motorbike...
— Formula 1 (@F1) 2018. július 27.
Will the make of choice be a good omen for his race weekend? #HungarianGP #F1 pic.twitter.com/iNhO6zIbMw
Azoknak, akik a pályáról követik az eseményeket, ugyanúgy, mint az otthonról nézőknek, hasznos lehet a hétvége teljes programja, amely itt található meg: F1-gyel, F2-vel, GP3-mal és Porsche Supercuppal, illetve televíziós időpontokkal.
Számunkra mindig különleges a Magyar Nagydíjról tudósítani: néhány perc múlva, 11 órakor indul a hétvége első szabadedzése.