DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
15:51

Az Auto Motor und Sport információi szerint a Mercedes szenzorai 12G erőhatást mértek a becsapódásnál. Összehasonlításként, Marcus Ericsson Silverstone-ban 37G-vel lassult.

Köszönjük a figyelmet olvasóinknak, élő közvetítésünk mára véget ért. A holnap 11 órakor kezdődő harmadik szabadedzésen jelentkezünk legközelebb.

Fotó a pályáról: holnap vörös szőnyegen vonulnak be a versenyzők a főbejáraton, a helyszínt már építik.

Az edzés meghatározó pillanata Lewis Hamilton kicsúszása volt, a brit tulajdonképpen majdnem másfél órát veszített hétvégéjéből. A lelátóról egy rajongó is felvette az esetet:

 

További részletek: a körszámok és a használt gumiszettek is leolvashatók erről a táblázatról. A mezőny kizárólag lágy és szuperlágy abroncsokat használt, a hétvége legkeményebb keverékét, a közepest senki sem tette fel.

Nico Rosberg elsőségével ért véget a második szabadedzés.

Kvjat nyomdafestéket nem tűrő szavakkal feltartásra panaszkodott: „Perez egy (cenzúrázva) ma.” 

A pálya szélén is találni érdekességet: aerodinamikai elemmel felszerelt pályabíró bukkant fel a közvetítésben.

Gondok a Toro Rossónál: Carlos Sainz másodszor is megpördült, valószínűleg azért, mert autója a bokszban korábban leesett az emelőről, hátulja pedig csúnyán nekiütődött a betonnak. A versenyző maga is az autó hátsó részére panaszkodott.

Vettelt és Buttont leszámítva mindenki visszaváltott a lágy abroncsokra, az aktuális körök messze elmaradnak a legjobbaktól. 1:20.4-es idejével Rosberg továbbra is vezet, Ricciardo, Vettel, Verstappen, Hamilton és Raikkönen a további sorrend.

Kevin Magnussen megpördült a 2-es kanyarban: a dán pilóta defektre gyanakodik. Ő folytatni is tudta, a műszaki hiba miatt kiálló Felipe Nasr Sauberjét azonban kitolták a pályáról. Nem volt veszélytelen, hogy Carlos Sainz ugyanekkor pördült meg ebben a kanyarban.

A Renault magyarázata szerint Palmer távolmaradásának oka: egyetlen Pokémon sincs kint a pályán…

 

A Renault pilótája, Jolyon Palmer továbbra sem rendelkezik mért idővel, mindössze két installációs kör áll a neve mellett, ideje nagy részét a Renault bokszában töltötte, türelmesen üldögélve az autóban.

1 óra telt el, ez az állás – Hamilton még úgy is az ötödik legjobb idővel rendelkezik, hogy mindössze 4 kört teljesített: 

Sebastian Vettel is feltette a szuperlágyakat: egy másodperccel lassabb kört repesztett Nico Rosbergnél, 1:21.357-tel a top 10-en kívülről a harmadik helyre ugrott fel.

Helyszínen tartózkodó kollegánk, Mészáros Sándor kinézett a bokszutcába: Nico Rosberg kerékcseréje.

Mi a helyzet gumifronton? A versenyzők többsége szuperlágy abroncsokat használt az edzés többségében, a lágy keverék általában egy-egy etapra került fel. A 15. helyen álló Sebastian Vettel az egyetlen, aki az edzés kezdete óta lágy gumin köröz.

Tempóznak a Red Bullok: Ricciardo a második, Verstappen a harmadik helyre ugrott fel. Rosberg továbbra is vezet, előnye 0,6 másodperc az ausztrálhoz képest.

Mint mindig, meglepetés a végsebességek listáján:

„Túlbonyolítjuk a szabályokat, és túl mesterségessé válik az F1” – nyilatkozta az M4 Sportnak a sportág 1997-es világbajnoka, Jacques Villeneuve, aki kétszer nyerte meg a Magyar Nagydíjat. Villeneuve-öt a rádiós szabályról kérdezték, amely a Magyar Nagydíjon újra változik. Részletek ebben a cikkben.

Rosberg 1,5 másodperccel átvette a vezetést az edzés további részében már nem vezető csapattársától. Ez a hétvége eddigi legjobb ideje, fél óra elteltével a sorrend a következő: 

Hivatalos: Bár még az ő nevét láthatjuk az első helyen, Lewis Hamilton nem vesz részt a szabadedzés további részében. A Mercedesnek szét kell szednie a világbajnok autóját, hogy megállapítsák, milyen károsodást szenvedett az ütközés folyamán.

Íme egy videó Hamilton balesetéről:

A megszakítás előtt négy versenyző nem rendelkezett még mért körrel: Fernando Alonso azért maradt a bokszban, mert az első edzésen fellépő problémái miatt a McLaren motorcserére kényszerült. Az autóba egy korábbi erőforrás került vissza, amelyet utoljára az Osztrák Nagydíjon használtak. Mivel új komponens nem került a motorba, a spanyol nem kap büntetést a cseréért.

Végeztek a gumifal rendbehozásával, újra autók a pályán.

Bár az autó, amelynek balesete miatt áll az edzés, lassú tempóban visszatért a bokszba, a feldőlt gumifalat helyre kell állítani, ezért van érvényben továbbra is piros zászló. Hamilton első szárnyának bal vége láthatóan sérült. 

Lewis Hamilton a bukótérben! Az Alesi kanyar gumifala mellett kötött ki, piros zászlóval megszakították az edzést, a brit azonban újraindult.

Hamilton is a pályán: 1 ezreddel vette át a vezetést! Rosberg, Raikkönen és Hülkenberg alkotja a további sorrendet.

Haryanto megpördült, eközben Rosberg vette át a vezetést 1:21.961-gyel. A német lágy abroncsokon köröz.

Akár eshet is az edzésen: igaz, a csapadék valószínűsége meglehetősen csekély, mindössze 20 %.

1:23.218 – Kimi Raikkönené a legjobb idő, 6 versenyző futott mért kört

Elindult a szabadedzés, Romain Grosjean az első a pályán – csapattársa, Esteban Gutierrez túl szélesen fordult, majdnem a bokszutca túlsó falának ütközött.

Egy érdekesség, amely mutatja, mennyit gyorsult az újraaszfaltozott pálya: a tavalyi első szabadedzésen 1:25.141 volt a legjobb idő, ma reggel Lewis Hamilton 1:21.347-es körrel lett első.

Ha valaki lemaradt volna az 1. szabadedzésről, az összefoglalót ITT, az élő közvetítést pedig ITT találja róla.

Hamarosan kezdődik a Magyar Nagydíj második szabadedzése, folytatódik tehát élő közvetítésünk a Hungaroringről - délelőtt a Mercedes brutális erődemonstrációt tartott, vajon lesz-e válasza a Ferrarinak vagy a Red Bullnak?