1:23.218 – Kimi Raikkönené a legjobb idő, 6 versenyző futott mért kört
Köszönjük a figyelmet olvasóinknak, élő közvetítésünk mára véget ért. A holnap 11 órakor kezdődő harmadik szabadedzésen jelentkezünk legközelebb.
Fotó a pályáról: holnap vörös szőnyegen vonulnak be a versenyzők a főbejáraton, a helyszínt már építik.
Az Auto Motor und Sport információi szerint a Mercedes szenzorai 12G erőhatást mértek a becsapódásnál. Összehasonlításként, Marcus Ericsson Silverstone-ban 37G-vel lassult.
Az edzés meghatározó pillanata Lewis Hamilton kicsúszása volt, a brit tulajdonképpen majdnem másfél órát veszített hétvégéjéből. A lelátóról egy rajongó is felvette az esetet:
További részletek: a körszámok és a használt gumiszettek is leolvashatók erről a táblázatról. A mezőny kizárólag lágy és szuperlágy abroncsokat használt, a hétvége legkeményebb keverékét, a közepest senki sem tette fel.
Nico Rosberg elsőségével ért véget a második szabadedzés.
Kvjat nyomdafestéket nem tűrő szavakkal feltartásra panaszkodott: „Perez egy (cenzúrázva) ma.”
A pálya szélén is találni érdekességet: aerodinamikai elemmel felszerelt pályabíró bukkant fel a közvetítésben.
Gondok a Toro Rossónál: Carlos Sainz másodszor is megpördült, valószínűleg azért, mert autója a bokszban korábban leesett az emelőről, hátulja pedig csúnyán nekiütődött a betonnak. A versenyző maga is az autó hátsó részére panaszkodott.
Vettelt és Buttont leszámítva mindenki visszaváltott a lágy abroncsokra, az aktuális körök messze elmaradnak a legjobbaktól. 1:20.4-es idejével Rosberg továbbra is vezet, Ricciardo, Vettel, Verstappen, Hamilton és Raikkönen a további sorrend.
Kevin Magnussen megpördült a 2-es kanyarban: a dán pilóta defektre gyanakodik. Ő folytatni is tudta, a műszaki hiba miatt kiálló Felipe Nasr Sauberjét azonban kitolták a pályáról. Nem volt veszélytelen, hogy Carlos Sainz ugyanekkor pördült meg ebben a kanyarban.
A Renault magyarázata szerint Palmer távolmaradásának oka: egyetlen Pokémon sincs kint a pályán…
Quick update on Jolyon's car: it's also addicted to #PokemonGO & is fuming that there are none to catch at the circuit...
— Renault Sport F1 (@RenaultSportF1) 2016. július 22.
A Renault pilótája, Jolyon Palmer továbbra sem rendelkezik mért idővel, mindössze két installációs kör áll a neve mellett, ideje nagy részét a Renault bokszában töltötte, türelmesen üldögélve az autóban.
1 óra telt el, ez az állás – Hamilton még úgy is az ötödik legjobb idővel rendelkezik, hogy mindössze 4 kört teljesített:
Sebastian Vettel is feltette a szuperlágyakat: egy másodperccel lassabb kört repesztett Nico Rosbergnél, 1:21.357-tel a top 10-en kívülről a harmadik helyre ugrott fel.
Helyszínen tartózkodó kollegánk, Mészáros Sándor kinézett a bokszutcába: Nico Rosberg kerékcseréje.
Mi a helyzet gumifronton? A versenyzők többsége szuperlágy abroncsokat használt az edzés többségében, a lágy keverék általában egy-egy etapra került fel. A 15. helyen álló Sebastian Vettel az egyetlen, aki az edzés kezdete óta lágy gumin köröz.
Tempóznak a Red Bullok: Ricciardo a második, Verstappen a harmadik helyre ugrott fel. Rosberg továbbra is vezet, előnye 0,6 másodperc az ausztrálhoz képest.
Mint mindig, meglepetés a végsebességek listáján:
„Túlbonyolítjuk a szabályokat, és túl mesterségessé válik az F1” – nyilatkozta az M4 Sportnak a sportág 1997-es világbajnoka, Jacques Villeneuve, aki kétszer nyerte meg a Magyar Nagydíjat. Villeneuve-öt a rádiós szabályról kérdezték, amely a Magyar Nagydíjon újra változik. Részletek ebben a cikkben.
Rosberg 1,5 másodperccel átvette a vezetést az edzés további részében már nem vezető csapattársától. Ez a hétvége eddigi legjobb ideje, fél óra elteltével a sorrend a következő:
Hivatalos: Bár még az ő nevét láthatjuk az első helyen, Lewis Hamilton nem vesz részt a szabadedzés további részében. A Mercedesnek szét kell szednie a világbajnok autóját, hogy megállapítsák, milyen károsodást szenvedett az ütközés folyamán.
Íme egy videó Hamilton balesetéről:
Hamilton dans le mur. #F1 #HungarianGP pic.twitter.com/0fXwYc4kGn
— Maxime. (@MaximeB92) July 22, 2016
A megszakítás előtt négy versenyző nem rendelkezett még mért körrel: Fernando Alonso azért maradt a bokszban, mert az első edzésen fellépő problémái miatt a McLaren motorcserére kényszerült. Az autóba egy korábbi erőforrás került vissza, amelyet utoljára az Osztrák Nagydíjon használtak. Mivel új komponens nem került a motorba, a spanyol nem kap büntetést a cseréért.
Végeztek a gumifal rendbehozásával, újra autók a pályán.
Bár az autó, amelynek balesete miatt áll az edzés, lassú tempóban visszatért a bokszba, a feldőlt gumifalat helyre kell állítani, ezért van érvényben továbbra is piros zászló. Hamilton első szárnyának bal vége láthatóan sérült.
Lewis Hamilton a bukótérben! Az Alesi kanyar gumifala mellett kötött ki, piros zászlóval megszakították az edzést, a brit azonban újraindult.
Hamilton is a pályán: 1 ezreddel vette át a vezetést! Rosberg, Raikkönen és Hülkenberg alkotja a további sorrendet.
Haryanto megpördült, eközben Rosberg vette át a vezetést 1:21.961-gyel. A német lágy abroncsokon köröz.
Akár eshet is az edzésen: igaz, a csapadék valószínűsége meglehetősen csekély, mindössze 20 %.
Elindult a szabadedzés, Romain Grosjean az első a pályán – csapattársa, Esteban Gutierrez túl szélesen fordult, majdnem a bokszutca túlsó falának ütközött.
Egy érdekesség, amely mutatja, mennyit gyorsult az újraaszfaltozott pálya: a tavalyi első szabadedzésen 1:25.141 volt a legjobb idő, ma reggel Lewis Hamilton 1:21.347-es körrel lett első.
Hamarosan kezdődik a Magyar Nagydíj második szabadedzése, folytatódik tehát élő közvetítésünk a Hungaroringről - délelőtt a Mercedes brutális erődemonstrációt tartott, vajon lesz-e válasza a Ferrarinak vagy a Red Bullnak?