DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 28. csütörtök
10:20

Az állás:

 

Élő közvetítésünket természetesen holnap is megtalálod, 9 és 18 óra között ugyanilyen formában tudósítunk a teszt folytatásáról!

Végül Ricciardo egészen 102 körig jutott, a nap leggyorsabbja lett, így mindent vitt. Az első barcelonai tesztnap eredménye:

Ricciardo a Red Bull-lal elérte a 100 megtett kört: az ausztrál nem csupán a legjobb köridővel, hanem a legtöbb körrel is kezdi a szezont.

A Mercedes fotója szemlélteti a lehullott eső mennyiségét.

Ricciardo keresztbe tett annak, hogy a Toro Rosso kisebb szenzációt érjen el a legtöbb megtett körrel: egy újabb inter abroncson megtett fordulóval 94-re növelte körszámát, míg Hartley 93-nál tart.

A pálya egyre csúszósabb, Alonso előbb intermediate, később teljesen esős gumin hagyta el a McLaren garázsát. Ricciardo próbálkozik még köztes gumikon, a többiek inkább a bokszban maradnak. 

Újra nedves a pálya a szemerkélő esőtől, a Haas pedig közölte, számukra a mai program befejeződött. Romain Grosjean 55 kört tett meg 10. időeredménnyel – ennél csak a McLaren és Force India teljesített kevesebb távot.

 

Szokatlan színeket fedezhettek fel a nézők a Red Bull abroncsain: Ricciardo zöld színezésű, azaz intermediate gumikon hajtott ki, száraz pályán. A választást az egyre alacsonyabb hőmérséklet (az aszfalton 8 Celsius fok) indokolhatta, mindenesetre az ausztrál a kör végén vissza is tért a bokszba.

Így állunk egyetlen órával a leintés előtt: az első öt helyen nem történt változás, Sainz a hatodik helyre jött fel – és ő az egyetlen, aki az elmúlt órában javítani tudott.

Brendon Hartley is visszatért a pályára, hogy szaporítsa megtett körei számát: 93-nál jár, biztosan araszol a bűvös 100-as határ felé. Belegondolni is furcsa, hogy épp a Honda-motorral hajtott Toro Rosso érheti el először ezt a szintet.

Néhány további kört követően Sainz kezd belejönni: hatodik helyre ugrott fel a spanyol lágy gumikon, 0,6 másodpercre csapattársától, Hülkenbergtől – igaz, a német délelőtt közepesen teljesítette ezt a tempót a Renault-val.

Bár lassan csak egy óra marad a napból, a délutáni forgalom változatlanul csekély a pályán. Jelenleg egyedül a Renault-t Hülkenbergtől átvevő Carlos Sainz van mozgásban, aki a 10. pozícióban áll 21 megtett körrel.

A spanyolhoz fűződik az alábbi, nézők kedvét felderítő akció is: egyik körében az utolsó előtti kanyart régi, gyors nyomvonalán vette be, mintha megfeledkezett volna a 2007 óta használt sikánról.

 

Csupán 37 kört tett meg eddig, ennek ellenére Fernando Alonso autójára már az ultralágy gumik kerültek fel, habár javítani legjobb körén nem tudott. A spanyol szembemegy az árral: a többség közepes és lágy gumikon köröz Barcelonában, ő az egyedüli, aki szuperlággyal futotta legjobb körét.

Meglehetősen barátságtalan az idő Spanyolországban: a helyszíni hőmérők 7,6 Celsius fokot mutatnak, az aszfalt hőmérséklete 9,4 Celsius. Szükség van a kabátokra, mint amilyet a fotón idősebb Carlos Sainzon látunk.

16 órakor, két órával a tesztnap befejezése előtt változatlanul Daniel Ricciardo rendelkezik a legjobb körrel. Az első négy helyezett az ebédszünet óta nem javított idején, Alonso viszont ötödik helyre ugrott, Hamilton pedig az elmúlt órában a hatodik pozícióba lépett elő.

Szergej Szirotkin, aki számos kört megtett már, ideje azonban eddig nem volt, végre futott egy mért kört, igaz, nagyon lassú, 1:44-es eredményt. A délelőtt vezető Lance Strollt váltó orosz 15 körnél jár.

Szerencsére újra csak esőcseppekről volt szó, ezt bizonyítja, hogy Alonso, majd Grosjean és Szirotkin is kimerészkedtek a pályára.

Helyszíni beszámolók szerint az eső rázendített, ezért minden autó visszatért a bokszba. Ha nem csak futó szemerkélésről van szó, hosszú ideig üres maradhat a pálya, a csapatok ugyanis kevés tartalékalkatrésszel rendelkeznek, nem mernek megkockáztatni egy balesetet a teszt első napján.

A tesztelők közül hetedikként Romain Grosjean is átlépte az 50 körös határt a Haasszal. A legnagyobb távot eddig meglepetésre Brendon Hartley teljesítette a Honda-motoros Toro Rossóval, az egész nap tesztelő pilóták közül csak Fernando Alonso nem érte el az 50-et, a spanyol 30 körnél jár.

Közben az F1 épp elindított egy élő közvetítést Facebookon. Közeli helyszíni felvételeket láthatunk benne a tesztről, na meg némi elemzést angolul.

Ide kattintva érhető el.

Brendon Hartley eddig a nap legszorgosabbja, már 88 körnél jár. Ezt is nehezen lehetett elképzelni, hogy egy előszezoni tesztelés legelső napján egy Honda-erőforrás legyen a legaktívabb.

Egy rajongónak támadt egy ötlete, amivel mérsékelni lehetne a halo összképrondító hatását, és egy példán be is mutatta azt. Mi lenne, ha egy részüket a versenyző sisakjának színével összhangban festenék be?

Megszületett Hamilton első mért ideje, Alonso pedig tovább javított, így a délutáni edzésidőszak első óráját követően az alábbi az állás:

EasyCapture1_4

Alonso 1:23,1-re javította eddigi legjobbját, Hamilton viszont egyelőre nem jegyzett mért időt, két kör után visszatért a bokszba.

És Lewis Hamilton is beült a Mercedesbe. A csapat előzetesen nem így jelezte, de ezek szerint náluk is az a döntés született, hogy felesben viszi a mai napot a két versenyző. De rajta kívül munkában már Ricciardo, Hartley és Grosjean is.

"Ennél több kellene, hogy megakadályozza Szergejt az első köreinek teljesítésében" - írják a Williamsnél, és azzal a lendülettel ki is küldték a pályára az oroszt. Fernando Alonso csatlakozik hozzá, a spanyol neve mellett eddig csupán 10 kör áll délelőtti balesete miatt.

Ellenben az eső elkezdett csepegni, a 2-es kanyarban álló helyszíni megfigyelők ezt jelentik. 

Viszont amikor beindul az élet, lesz két változás is. A Renault-nál Sainz ül Hülkenberg helyére, a Williamsnél pedig Szirotkin veszi át a munkát Strolltól.

Hiába folytatódott 14 órakor a teszt, egy fia autó, nem sok, annyi se gördült még ki a pályára.

Szünet! Véget ért az első F1-es tesztnap első fele, ezt Daniel Ricciardo és a Red Bull zárta az élen. Egyelőre a közepes gumiabroncsot használták a legtöbben, az élmezőnyből egyedül Kimi Raikkönen futotta a legjobb körét lágyakon, de ez is csak a harmadik helyre elég eddig - sokáig Valtteri Bottas, majd Nico Hülkenberg állt az élen, a finn a második, a német pedig végül a negyedik helyen fordulhat.

A délelőtt legkiemelkedőbb eseménye Fernando Alonso balesete volt, akinek a kerékanya hibája miatt kiszakadt az egyik kereke, így öt kör után a kavicságyban kötött ki, majd három órát állt a bokszban, mire összerakták az autót - végül az ebédszünet előtt térhetett vissza egy-két installációs kör erejéig.

Szintén piros zászlót okozott Nikita Mazepin a Force Indiával, de ott nem történt különösebb probléma, kiemelendő ugyanakkor a Toro Rosso-Honda megbízhatóséga: szűk hetven kört tett meg eddig Brendon Hartley mindenféle gond nélkül, nem is rossz idővel.

Szóval összességében kezd izgalmassá válni a dolog az elején, mert a Ferrari és főleg a Red Bull sokáig "szunnyadt", de a szünet előtt mindketten felébredtek és végül Ricciardo állt az élre - 14:00 után jövünk a folytatással!

Az állás:

1. Ricciardo, Red Bull, 1:20,179 60 kör

2. Bottas, Mercedes, 1:20,349 57 kör

3. Raikkonen, Ferrari, 1:20,506 58 kör

4. Hülkenberg, Renault, 1:20,547 72 kör

5. Hartley, Toro Rosso, 1:22,371 71 kör

6. Stroll, Williams, 1:22,452 46 kör

7. Grosjean, Haas, 1:23,092 32 kör

8. Alonso, McLaren, 1:24,202 10 kör

9. Ericsson, Sauber, 1:24,897 40 kör

10. Mazepin, Force India, 1:25,628 22 kör

Ricciardo is beköszön! Most a Red Bull veszi át az első helyet 1:20,179-cel, közepes gumikon, négy gyártó lökdösi egymást az élen.

Hosszú idő után szól hozzá újra a tánchoz Valtteri Bottas! A finn visszatért a pályára és rögtön az első körével átvette a vezetést 1:20,349-es idejével.

Három óra kiesett, de újra a pályán Fernando Alonso és a McLaren - meglátjuk, hogy most mennyit bír a technika...

fotó: dppi

Ez kimaradt, de közben Ricciardo már felzárkózott harmadiknak és megelőzte Bottast, megvan a Red Bull első komolyabb ideje: alig másfél tizedre Raikkönentől!

Hülkenberg is megkapta a lágy abroncsot, még a szünet előtt megpróbálja visszavenni a vezetést?

Alonso újra az autóban!

 

Ez a Force India nagypn ütősen néz ki! Mit gondoltok a festésről? fotó: dppi

 

Ricciardo a közepes keveréken futott egy hosszabb etapot, íme a köridők: 1:24,1, 1:22,9, 1:22,3, 1:21,9, 1:21,9, 1:21,9, 1:21,5, 1:21,4, 1:21,7, 1:21,3, 1:21,0.

Mazepin hamarosan visszatérhet a Force Indiával!

Megint Raikkönen az élen! A finn megkapta a lágy abroncsokat, amivel négy századmásodpercet vert Hülkenbergre - eddig szinte csak a közepes keveréket láttuk, most jön az igazi gyorsulás?

Hülkenberg tovább javít, már négy tizeddel van Raikkönen előtt és közben Bottas is gyorsult, de ő még nem fért be 1:21 alá, továbbra is harmadik.

Hülkenberg visszavág: 1:20,863-mal ismét a német az élen a Renault-val, egy tizedet adott Raikkönennek!

 

Alonso esetével kapcsolatban már érkeznek is a poénok videók, képek, íme egy:

 

A legtöbb kört Brendon Hartley tette meg eddig, 46-ot. Egyelőre működik a Honda-motor a Toro Rossóban...

Tavaly Hamilton 1:21,765-tel zárta az élen az első tesztnapot, már most majdnem egy másodperccel gyorsabb az eleje, pedig borzasztóan hideg van.

Változás az élen! Raikkönen egymás után két erősebb kört is produkált és 1:21,064-gyel átveszi a vezetést Hülkenbergtől, aki közben már túl van a negyven megtett körön. Sőt, a következő körben tovább javít a finn, már 1:21 alatt jár 1:20,970-nel!

 

Saját magára cáfolt rá a McLaren: Zak Brown most azt mondja, hogy egy kerékanyaga okozta Alonso balesetét és az ebédszünet után tudnak visszatérni a pályára. Tehát mégis órákat veszítenek az incidenssel...

Közben Stroll s Ercsson is javulgat, a svédnek most már van érdemi mért köre is, bár ez továbbra is 1:28-as, amivel sereghajtó.

"Melegszik az idő", a reggeli hideg után már nyolc fokos a levegő és tizenhat fokos az aszfalt...

Az első öt helyezett egyébként mind a közepes keveréket használta, Hartley és Stroll a lágyakon, Alonso pedig a szuperlágyakon futotta eddigi legjobb körét. 

Közben zöld jelzés, jönnek vissza a pilóták a pályára - a kisebb csúszás miatt nem 13:00-ig, hanem 13:10-ig tart az első etap, majd jön az ebédszünet.

Így állunk most:

 

Raikkönen közben elkezdett javulni, 1:21,986-tal feljött Hülkenberg és Bottas mögé a harmadik helyre!

Újabb piros zászló: Mazepin is a kavicságyban, a négyes kanyarban hagyta el a pályát a Force India. 

Megjött a videó Alonso balesetéről:

 

Ez eddig nem a Ferrari napja: Kimi Raikkönen csak a hetedik, mindössze Mazepint és Strollt előzi meg, pedig megtett már tizennégy kört - egyelőre nem a tempón van a hangsúly a Scuderiánál. 

Hoppá: Hülkenberg átveszi a vezetést! Gyorsnak tűnik a Renault, 1:21.326-ott ment a német, fél másodperccel előzi Bottast.

Változás: a McLaren most azt mondja, hogy mégis visszatérnek a pályára hamarosan, csak még takarítanak. 

Érdekesség: Bottas jelenlegi 1:21,843-as ideje alig egy tizedre van attól a körtől, amellyel Lewis Hamilton az élen zárta a tavalyi első F1-es tesztapot. Idén a fejlesztések, a gumik és az új aszfalt miatt is mindenképpen gyorsulnia kell a mezőnynek. 

Bottas már 1:22 alatt jár, egyelőre egyértelműen a Mercedes áll a legjobban, de hozzá képest Nico Hülkenberg 1:22,823-as ideje is jól mutat. 

Állásfoglalás a McLarentől: nem Alonso hibázott, hanem az alkatrész hibája miatt csúszott ki. Viszont most több órás szerelés vár a csapatra, úgyhogy hosszú ideig nem látjuk majd a pályán a spanyolt. Egyelőre öt kör jutott neki...

 

Ez az alkatrész okozhatta Alonso kicsúszását:

 

Az állás:

1. Bottas 1:22,952
2. Alonso 1:24,202
3. Hülkenberg 1:25,088
4. Hartley 1:26,430
5. Ricciardo 1:27,214
6. Raikkönen 1:29,114

 

Közben Brendon Hartley már húsz körnél jár, ezzel ő ugrott az élre ezen a téren. Csak hogy még rosszabb legyen a McLarennek, a Honda-motor tökéletesen működik...

Továbbra sincsenek pontos információk arról, hogy mi is történt Alonso McLarenjével, nagy a hallgatás - a pletykák viszont aggasztóak, a bokszból érkező információk szerint egyszerűen elnyíródott a kereket tartó elem, ami finoman szólva is problémás. Hogy lehet így visszaküldeni az autót a pályára?

A Mercedesnél közben nincs semmi látnivaló: Bottas 15 köre a legtöbb mindenki közül, övé a legjobb idő is, minden rendben megy a világbajnoknál. 

Zsúfolt a pálya, Hülkenberg, Stroll, Mazepin, Bottas és Hartley is köröz.

Zöld zászló, folytatódik a teszt!

Egy közeli kép a Ferrariról:

 

Így állunk egy óra elteltével, a piros zászló alatt:

1. Bottas - Mercedes 1:22,952

2. Alonso - McLaren 1:24.,202

3. Ricciardo - Red Bull 1:27,214

4. Raikkonen - Ferrari 1:58,273

A teszt eddigi legfontosabb eseménye egy képen:

 

Így suhan el a célegyenesben Raikkönen:

 

Fotók a McLarenről:

 

PIROS ZÁSZLÓ! Alonso a kavicságyban és a McLaren egyik kereke kitört!

Így hasít a célegyenesben a McLaren:

 

A többiek kevésbé aktívak egyelőre, Fernando Alonso 1:24,202-vel a második jelen pillanatban.

Valtteri Bottas 1:24,556-tal futott egy mért kört, majd folytatta a javulást és 1:22,952-nél jár jelenleg.

A reggeli Haas-bemutatóról készült galériánk itt megtekinthető: https://formula.hu/galeria/megerkezett-barcelonaba-a-haas#50659

 

Alonso már vissza is tért a bokszba egy installációs kört követően:

 

A Mercedes, a Toro Rosso, a Haas és a Sauber is a pályán, közben megérkezett a Red Bull, a McLaren és a Renault is. A Ferrarin pedig Red Bull-szerű diffúzort láthatunk!

Pár perc késéssel ugyan, de megkezdődött a teszt!

Közben a Red Bull is megmutatta, hogy milyen is az idei autó festése:

RB

RB2

 

Bottas már készül, hogy pályára vigye az új Mercedest:

 

Rettentő hideg van Barcelonában (is): alig tíz fokos az aszfalt, a levegő pedig még ennél is hűvösebb. 

 

A hírek szerint a Force Indiánál nem marad el a névváltoztatás, de egyelőre még nem történt meg - hamarosan viszont ennek bejelentésére is sor kerülhet.

Végezetül a Toro Rosso is bemutatta 2018-as technikáját: https://formula.hu/f1/2018/02/26/a-toro-rosso-is-bemutatta-idei-autojat

 

 

És megérkezett az új Force India is: https://formula.hu/f1/2018/02/26/megerkezett-az-uj-force-india-1

 

A mai nap az új Haas bemutatásával indult - bár képeken már láthattuk, most élőben is megcsodálható volt:

 

Bár a teszt csak ma veszi kezdetét, volt, aki már korábban is pályára gurult az új autóval: https://formula.hu/parc-ferme/17692

 

A teljes (eddig ismert) tesztfelállásról írtunk már korábban, ez ide kattintva olvasható: https://formula.hu/f1/2018/02/25/ki-mikor-ul-autoba-az-elso-barcelonai-teszten

 

Hogy mit tudhatunk meg a mai teszten?

"A köridőket el lehet rejteni mondjuk több üzemanyaggal, de egy pilóta mindig tudni fogja, hogy az autója gyors vagy sem. Sokan alábecsülik ezt, pedig eg F1-es versenyző minden részletet megérez, egy apró változást a guminyomásban, vagy bármit, azt pedig főleg tudni fogja, hogy ha az autója alapvetően gyorsabb, mint tavaly" - nyilatkozta a korábbi pilóta, Anthony Davidson.

Figyeljük tehát a versenyzők reakcióit!