DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. július 5. péntek
Élő cikkek

Ez volt az F1-es Mexikóvárosi Nagydíj

A Ferrari várja az első sorból az F1-es Mexikóvárosi Nagydíjat, míg a másodikban a bajnok és a meglepetésember, Ricciardo. Kövesd velünk élőben a futamot!

Kitörő örömmel köszöntünk titeket a Mexikóvárosi Nagydíj élő közvetítésében!

Roppant izgalmas rajt várható, hiszen a rendkívül hosszú célegyenes sok csatára és szélárnyékozásra biztosít lehetőséget: az első sorban a két Ferrari, de rájuk leselkedik Max Verstappen, Daniel Ricciardo pedig ha már ott van, valószínűleg mindenkit megpróbál meglepni.

A helyszínen jelenleg 26 fok, az esőesély akkora, mint az Andretti 2024-es beszállására.

Csak 19 autó lesz a rajtrácson, hiszen Yuki Tsunoda a bokszból kezdi meg a versenyt.

A sisakok már fent, mindjárt írjuk, ki milyen abroncsokon rajtol.

Izgalmas futam lehet stratégiai szempontból, a Pirelli szerint 1 és 2 kiállás is elképzelhető, és mindhárom gumikeverék előkerülhet a versenyen.

Nagy lehetőség ez az Alfa Romeo számára, hiszen mindketten az első tízből rajtolnak, így faraghatnak a Williamsszel szembeni hátrányukon – persze csak akkor, ha nem tér vissza Albon időmérőn látott formája.

Nézzük a gumikat: Albon (14.) és Ocon (15.) a keményen, Norris (17.) a lágyon, mindenki más a közepeseken.

Alonsót máris vizsgálják bokszutcai gyorshajtásért... Amikor elhagyta a bokszot a rajtrács felé, úgy tűnik, hogy kissé túlságosan sietett.

A hétvége hivatalos nézőszáma 400639, mintegy ötezer fővel több, mint tavaly.

Helyszíni: Alonso gyorshajtása feltehetőleg csak pénzbírságot von maga után...

Pillanatokon belül elrajtol a Mexikóvárosi Nagydíj!

És elkezdődött!

Leclerc és Perez ütközött! Verstappen vezet!

Leclerc gyenge, a két Red Bull remek rajtot vett, de az első kanyarban összeért a mexikói és a monacói.

Perez autója a levegőbe repült, ennek ellenére tovább tudott menni.

Vége! Perez kiesik a hazai versenyéről!

Leclerc egyelőre törött szárnnyal is a pályán marad.

A lassításokon látszik, hogy óriásit kapott Perez autója, csoda lett volna, ha tovább tud menni.

A csapat közölte Leclerc-rel, hogy maradhat a pályán a sérült első szárny ellenére.

Leclerc szárnyvéglapja leesett: virtuális safety cart "küldenek be".

Jönnek fel a McLarenek, Piastri Russellt, Norris Alonsót előzte.

A top10 sorrendje most Verstappen, Leclerc, Sainz, Ricciardo, Hamilton, Piastri, Russell, Hülkenberg, Gasly, Zhou.

Hamilton üldözi Ricciardót, de egyelőre nem tud mit kezdeni vele.

Perez kiszállt az autóból, nehéz eldönteni, hogy inkább csalódott vagy inkább ideges. De leginkább mindkettő.

Albon már Zhou nyakán, Bottast megelőzte. A Williams védi a pozícióját az Alfa Romeóval szemben.

Ricciardo lubickol, Hamilton nem tud mit kezdeni vele!

Verstappen nyolc kör alatt csak két másodpercre szakította le Leclerc-t. Persze kérdéses, hogy mennyire akarja erőltetni.

Tsunoda látogatta meg egy pillanatra a bukóteret. Most a 14. helyen áll, mögötte Norris, Sargeant, Alonso, Stroll és Ocon. Hihetetlen az Aston Martin mélyrepülése.

Tsunoda 10 másodpercet töltött a bokszban, lehet, hogy sérült az autó a fűlátogatásnál?

Hamilton nagy nehezen átrágja magát Ricciardón, persze az ausztrálnak az 5. hely is felérne egy futamgyőzelemmel az AlphaTauri volánja mögött.

Alonso visszafelé halad! Az előbb Sargeant előzte meg, most pedig Stroll...

Nem jött be a lágygumis rajt Norrisnak: a 14. helyről állt ki kerékcserére.

Megvan az ítélet: Alonsót 100 euróra bírságolták gyorshajtásért. Ez igen.

Ez pontosan az egy tízezred része az újonnan bevezetett maximális büntetésnek...

Verstappent GP arra inti, hogy tartózkodjon a kerékvetőktől a 3-as kanyarban. Mert az nem jó neki, ha rámegy.

Itt látható, hogy szálltak el Perez reményei...

Meg itt.

Albon! Szép előzés, megvan a 10. hely Zhouval szemben. Ne feledjük, a thai versenyző kemény keveréken rajtolt.

Mindkét Ferrari az A-terven van a csapat közlése szerint. Bármi is legyen az.

Milyen az egyensúly? Kérdezi a csapat. Jó. Mondja Hamilton. Hát ilyen is van.

Nagy a különbség a két Alpine között: Gasly a 8. helyért támadja Hülkenberget, miközben Ocon tökutolsó azok között, akik még nem voltak a bokszban. Nagyon furcsa így írni, de: még az Aston Martinoknál is lassabb.

Ígéretes a Haas megújult autója: Hülkenberg szépen őrzi a 8. helyet, Magnussen pedig tapad az Alfa Romeókra.

Leclerc-t a verseny után kivizsgálják, ugyanis nem biztonságos állapotban vezette az autót.

Verstappent hívják, ebből így jó eséllyel két kiállás lesz.

Hamilton Sainzot kergeti, de nem lesz könnyű dolga vele, hiszen a Ferrari jóval erősebb az egyenesben.

Verstappen Russell és Hülkenberg közé jött vissza, a Ferrarik maradtak a pályán.

Kérem, itt huncutság történt. A Mercedes kiküldte a szerelőket, hátha sikerül beugrasztani Sainzot. Nem sikerült.

Norris a csere után keményen jön vissza: Ocont és Alonsót már levadászta a keményeken.

Verstappent óvatosságra intették. Óvatosan futott is egy lila első szektort.

Dupka cserét csinál a Haas, 23 kört bírtak az abroncsok a mezőny korábbbi legnagyobb gumizabálóján.

Most már nem huncutság: tényleg jön a Mercedes bokszába Hamilton.

Verstappen a csere után is öt másodpercen belül immár Sainzhoz képest.

Sainzot továbbra is egy kiálláson akarják tartani, és jó eséllyel Leclerc-re is ez bár. A Pirelli ajánlása szerint most nyílik az ablak az egy kiállásos versenyzők számára.

Sorra jönnek a cserék, egyelőre meglehetősen zavaros a sorrend.

Albon most a nyolcadik, a keményen rajtolva jó eséllyel egy kiállásos taktikát fut. Ebből leeshet egy-kettő-négy pont a Williamsnek.

Verstappen megfogta Sainzot, egy kiállásnyi előnyben a Ferrarival szemben.

Leclerc közli, hogy egyelőre jól érzi magát a régi közepeseken. Ha minden igaz, egy-egy kiállásuk van még hátra Verstappennel – most hét másodperc a különbség.

Sainz jön a bokszba a 30. kör végén.

Zhou égett szagot érez az autójában, ami az álmoskönyvek szerint rosszat jelent...

Megvolt Leclerc cseréje, jó eséllyel az egyetlen a mai versenyen. Most ő lesz gumielőnyben, a hátránya 17 másodperc Verstappen mögött.

Jelentős a különbség, 13 kör a két élmenő abroncsai között...

MAGNUSSEN! Hatalmasat bukik a dán, de gyorsan kiszáll az autóból.

Jön a biztonsági autó.

És jön Verstappen a második cserére, nagy szerencse ez a számára. Kiegyenlíti az erőviszonyokat az élen a biztonsági autó.

Ég az autó, Magnussen szomorúan nézi...

Eloltják az autót, úgy tűnik, nem Magnussen hibája volt...

PIROS! Megszakítják a versenyt!

A mezőny felsorakozik a bokszban, most a vonatkozó szabályok értelmében minden autóval azt csinálnak, amit akarnak. Jöhet a szárnycsere Leclerc-nél.

Az új rajtnál a sorrend Verstappen, Leclerc, Hamilton, Sainz, Ricciardo, Piastri, Russell, Tsunoda, Hülkenberg, Norris lesz. 14 pontot szerezne az AlphaTauri jelen állás szerint. 

A visszajátszásokból egyértelmű: kitört Magnussen bal hátsója.

A Haas közlése szerint nem volt rádiója Magnussennek a balesetet követően, de megnyugvással láthatták, hogy kiszállt az autóból.

Túl sok a törmelék, a Tecpro súlyosan sérült, indokoltnak tűnik a piros zászló.

Egy kép a helyszínről:

És még egy:

Többen rajtavesztettek a piros zászlón, köztük Albon, aki nagyon nagyot ment a keményeken, de a taktikai előnyét lenullázta a piros. Bottas sem örül, a 9. rajthelyről most a 16. pozícióban van.

Szűk 10 perc múlva állórajttal folytatódik a verseny.

Verstappen is azok közé tartozott, akik nem örültek a pirosnak: "Az autó kicsit égett, de már mindent el is takarítottak..."

"Nagy káosz lesz a rajtnál a kemény gumikon" – fejtette ki korlátozottan optimista véleményét Leclerc.

A versenyzők újra az autókban, perceken belül jön a rajt.

Idén ez a harmadik versenyen az ötödik piros zászló: három volt Ausztráliában Albonnak, Magnussennek és a két Alpine-nak köszönhetően, Hollandiában pedig az eső és Zhou balesete vezetett megszakításhoz.

Indul a mezőny vissza a bokszból, nagyjából két perc múlva jön a második rajt.

Lassan mindenki megérkezik, a feszültséget ismét tapintani lehet...

Fele-fele a kemény-közepes megoszlás...

Verstappen megoldja! Marad az élen a holland!

Norris négy helyet bukott, Albon hármat javított, Russell megelőzte Piastrit és Ricciardót is!

A Mercedesek a Ferrarikat szorongatják a közepeseken.

Tsunoda vérszemet kapott: Piastrit támadja, és meg is van. Mindkét AlphaTauri az erősebb McLaren előtt!

HAMILTON! Megelőzi Leclerc-t és feljön a második helyre.

HELYSZÍNI: Magnussent elővigyázatosságból egyelőre az orvosi központban tartják. A balesetet a felfüggesztés hibája okozta.

Izgalmasa csaták, csak épp nem az élen: Piastri visszaelőzte Tsunodát, Russell Sainzot nyúzza.

Sainz mögött szép kis vonat alakul ki: a Russell, Ricciardo, Piastri, Tsunoda négyesben csak a két ausztrál között van egy másodpercnél nagyobb különbség.

Leclerc-t azzal biztatják, hogy öt kör múlva gyorsabbak lesznek a kemények a közepeseknél. Ebben kell bíznia, mert jelenleg a Mercedes gumielőnyben gyorsabb a Ferrarinál.

Norris egy kissé necces szituációban előzi Ocont, és máris támadhatja Hülkenberget a pontszerző helyért.

Meg is van, Norris a tizedik.

HELYSZÍNI: "Meg kellett próbalnom!" – mondta Perez a média penben, ahol tömegjelenetek zajlottak. A mexikói újsagírók ellepték a területet, a nemzetközi írott sajtó négy képviselőjének – köztük a Formulának – az FIA és az F1 prioritást adott, így elsőként beszélhettünk vele.

Alonso feladja a versenyt. Ismét. Persze nagyjából a rajtnál véget ért a futam számukra.

Közben Tsunoda és Piastri összeértek! ÉS ISMÉT!

A japán dühöng, bukja a pontszerző helyet. Óriási hiba volt a részéről.

Tsunoda most utolsó előtti, csak Zhou van mögötte. Norris előzött közben egyet, így most a 7-8. helyen a két McLaren. A Tauri pedig jelen állás szerint 14 helyett csak 6 pontot hoz a Williamsen.

Tsunodának nem szabadna ilyen hibákat elkövetnie, ha meg akarja őrizni vezérürü státuszát az AlphaTaurinál...

Szép csata Bottas és Gasly között. És úgy is lehet ezt csinálni, hogy nem érnek össze...

Vizsgálják Piastri és Tsunoda esetét. Szorulni fog a japán...

...akit azzal biztatnak, hogy gyorsabb az előtte haladóknál, mire közli, hogy nem óhajt több információt kapni. Yuki elszabadult.

Óriási duma Ocontól! "Szóljatok a Haasnak, hogy álljanak készen, mert jövök!"

Norris kergeti Piastrit – vajon beleszól-e a csapat. Talán a 7-8. helyen nem fognak.

És jön az üzenet: ha Piastri nem tud gyorsabb lenni, el kell engednie Norrist. El is engedi, a brit Ricciardo után ered.

A közvetítésben nyolcadszor mutatják meg, mennyire szereti és sajnálja Sergio Perezt mindenki...

Norris egyértelműen gyorsabb Ricciardónál, a 6. helyet is bukhatja az ausztrál.

Norris megérkezett, kezdheti támadni Ricciardót.

MICSODA ELŐZÉS! Lando Norris megcsinálja, megelőzi Ricciardót!

Szóljunk egy szót Nico Hülkenbergről, aki továbbra is remek védekezést mutat be Esteban Oconnal szemben, és őrzi a tizedik helyet.

Norris körökön belül utoléri Russellt is. Persze annyira sok kör már nincs hátra, ezzel együtt összesen nyolc.

Aztamindenit! Verekedés volt a lelátón. Ne szórakozzunk már...

Norris DRS-távolságon belül, feljöhet ötödiknek azok után, hogy rossz helyről rajtolt, majd a második rajtot elrontotta.

És megvan! Norris már az ötödik!

Közben Hülkenberg bukta a 10. helyet, Stroll pedig Bottasszal ütközik.

És ennyi volt: Stroll is kiesik, dupla nulla az Aston Martinnál.

Gasly is megette Hülkenberget, nem bírta végig a Haas...

Hoppá, Ricciardo visszaszerezhet még egy helyet: egy másodpercen belül a teljesen széteső Russellhez képest.

Verstappen megkezdi az utolsó kört.

MAX VERSTAPPEN REKORDOT DÖNT: EZ IDEI 16. GYŐZELME!

Hamilton elhozta a leggyorsabb kört, Russell megőrizte a hatodik helyet, de Ricciardo így is az AlphaTauri idei legjobbját szerezte.

Íme a verseny végeredménye:

Ezzel búcsúzunk, maradjatok velünk, hiszen a következő órákban hozzuk a legérdekesebb híreket és nyilatkozatokat!