DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 23. hétfő
Élő cikkek

Ez történt a bahreini teszt utolsó napján

Máris elérkeztünk a hivatalos F1-es előszezoni teszt harmadik napjához: tartsatok velünk, ha nem akartok lemaradni az idénynyitó előtti utolsó közös gyakorlás történéseiről!

- A koronavírusos Daniel Ricciardón és az Alpine-nál szereplő Esteban Oconon kívül a teljes mezőny autóba ül a bahreini teszt utolsó napján.
A Haas ismét extra időt kapott: reggel Kevin Magnussen egy órával előbb kezdhetett, este pedig Mick Schumacher húzhat majd rá két órát.
- A Red Bull a várakozásoknak megfelelően látványos fejlesztéssel állt elő: ugyan csaknem egy óra késéssel, de Sergio Perez egy átalakított oldaldobozzal felszerelt RB18-assal hajtott pályára.
- Délelőtt Perez a teszthét legjobb idejével, 1:33,105-tel bizonyult a leggyorsabbnak, míg a legtöbb kört Pierre Gasly teljesítette az AlphaTaurival.

- A délután során két piros zászló szakította meg a tesztet, Mick Schumacher megcsúszása és Valtteri Bottas váltóhibája miatt

- Max Verstappen volt a leggyorsabb a végére, a holland a legpuhább keveréken futott az utolsó percekben

Ismét köszöntünk mindenkit, jöjjön hát az egész előszezon utolsó tesztnapja Bahreinből - tartsatok velünk a teljes nap során!

A gyakorlás ma is itthoni idő szerint reggel 8-tól délig, valamint 13 és 17 óra között fog zajlani majd a pályán. Az első két tesztnap során nem igazán mentek rá a gyorskörökre a csapatok, és bár valószínűleg ma sem ezen lesz a fókusz, előfordulhat, hogy azért valamelyest reálisabb képet kaphatunk az erőviszonyokról.

Az előző bejegyzést máris ki kell egészíteni annyival, hogy a Haas ma is extra munkaidőt kapott: Kevin Magnussen már egy órával a hivatalos kezdés előtt pályára gurulhatott, este pedig Mick Schumacher húzhat rá plusz két órát, hogy így pótolják a felszerelések késése miatt kiesett időt. Tegnap Magnussen jól kihasználta ezt, hiszen a nap és a hét legjobb idejét futotta meg, amikor már egyedül volt a pályán.

Mutatjuk a csapatok mai felállását - az Alpine-t és a McLarent leszámítva mindenhol megosztják a feladatokat, utóbbi csapat Daniel Ricciardo koronavírus-fertőzése miatt kénytelen ismét minden munkát Lando Norrisszal végeztetni:

Mercedes: Hamilton / Russell

Red Bull: Perez / Verstappen

Ferrari: Sainz / Leclerc

McLaren: Norris

Alpine: Alonso

AlphaTauri: Gasly / Tsunoda

Aston Martin: Stroll / Vettel

Williams: Latifi / Albon

Alfa Romeo: Zhou / Bottas

Haas: Magnussen / Schumacher

El is indult akkor a délelőtti etap, Carlos Sainz az első pályára guruló, de megy utána Magnussen és Alonso is. Apropó, Magnussen: 1:40,080-as kört futott az extra órájában, amivel ezúttal nem váltotta meg a világot.

Nem igazán vesztegetik az idejüket a csapatok, érezhető, hogy ez az utolsó nap: alig telt el néhány perc, és a Red Bullon és az Aston Martinon kívül már mindenki kilesett a pályára.

Most már Stroll is kigurult, így egyedül a Red Bull adós azzal, hogy megmutassa magát - talán nem is véletlenül, Perez ugyanis szemmel látható újításokat ígért az utolsó napra.

Elég hamar letaszították az élről az előnyből induló Magnussent: szűk tíz perc elteltével Hamilton 1:36,217-es idővel vezet. Összehasonlításképp: a Haas dánja pénteken 1:33,207-es kört repesztett, tehát három másodperccel gyorsabbat, mint most a mercedeses.

Gasly az új éllovas: 1.36,113-nál állította meg a stoppert az AlphaTaurival a C3-as gumikon.

Szépen takargatják paravánnal a Red Bull garázsát - vajon mivel készülnek az energiaitalosok?

Ismét változás az első pozícióban: Norris ugrik az élre a McLarennel 1:35,504-es körének köszönhetően. De ez még mindig bő két szekundummal elmarad Magnussen előző napi eredményétől.

A képek alapján még az utolsó tesztnapra is többeknél jelentős maradt a delfinezés: Alonso például elég kellemetlenül pattogott az Alpine ülésében a célegyenesben.

Mindeközben a Red Bullnál még mindig ez a helyzet, a Sky Sports szerint kemény munka zajlik a garázsban:

Norris mögött egyébként Sainz a második a Ferrarival, bő négy tized választja el egymástól a két cimborát.

Gasly pedig a harmadik pillanatnyilag, róla bónuszként mutatunk némi mozgóképet is:

Norris két lila szektort villantott, de végül néhány századdal elmaradt az eddigi legjobbjától.

Így pattogott az imént Alonso a célegyenesben:

Közben az Auto Motor und Sport helyszíni tudósítója jelenti: Andreas Seidl, a McLaren csapatfőnöke szerint megérkeztek az új alkatrészek a fékekhez, hogy leküzdjék vele a túlmelegedési problémákat, s reményeik szerint így ma néhány hosszabb etapot is teljesíthetnek.

1:35,222 az új legjobb idő szombaton: Sainz érte el a Ferrarival a C3-as abroncsokon. Emlékeztetőül: a jövő hétvégi évadnyitón ez lesz a legpuhább keverék.

És végre megjelent a Red Bull is! Perez ki is hajtott a pályára: túl sokat nem láthattunk, de a Sky riportere szerint valóban más az oldaldoboz, mint volt eddig.

Perez egyből meg is futja a nap leggyorsabb körét 1:34,733-mal, megelőzve a menet közben rövid ideig vezető Gaslyt és Zhout. Valóban másképp fest az RB18-as oldaldoboza, mintha a hátulja eltűnt volna, s egyúttal az autó hátsó fertálya is megváltozott.

Íme a kissé átalakított oldaldoboz:

Eltelt az első óra, mutatjuk az állást:

1. Perez, Red Bull, 1,34.733s, C3, 6 kör

2. Gasly, AlphaTauri, 1m34.865s, C4, 21

3. Sainz, Ferrari, 1m34.905s, C5, 18 

4. Zhou, Alfa Romeo, 1m35.136s, C3, 21

5. Norris, McLaren, 1m35.504s, C4, 17 

6. Hamilton, Mercedes, 1m36.217s, C5, 14

7. Latifi, Williams, 1m36.441s, C5, 15

8. Stroll, Aston Martin, 1m38.417s, C3, 8

9. Magnussen, Haas, 1m38.616s, C2, 33

10. Alonso, Alpine, 1m39.391s, C2, 19

Közben az Autosport értesülései szerint a Williams extra időt ad Nicholas Latifinek, hogy valamennyit visszanyerhessen a tegnapi fékhiba miatti tűz okán kiesett időből. Albon éppen erről nyilatkozott: szerinte kis meghibásodás volt, amit a tűz tett látványossá, és mostanra úrrá lettek rajta.

Ismét új éllovas: a mezőny egyetlen újonca, Guanyu Zhou javít 1.34,543-ra - pedig nem is volt tökéletes az Alfa Romeo kínai pilótájának köre.

Perez és Zhou váltogatja egymást az első helyen: rövid időre a mexikói vette át a vezetést, az újonc azonban szinte egyből reagált erre, és megfutotta a nap első 1:34 alatti idejét 1:33,959-cel.

Eddig egyedül Magnussen lépte át ma a 30 megtett kört, de ő ugye egy órával hamarabb kezdhetett. Időarányosan így Gasly a legszorgalmasabb egyelőre a maga 29 körével.

Nem véletlenül nem gyarapszik Magnussen köreinek a száma egy ideje: a Haasnál vízszivárgás gyanúja miatt vizsgálják az autót.

Csak le kellett írnunk, máris újra a pályán Magnussen. Az eredménylistán amúgy pillanatnyilag az utolsó a dán.

Hamilton produkált egy látványos elfékezést a célegyenes végén - elég sok ilyet láthattunk a napokban.

Bumm, Perez 1:33,105-ös körrel megfutja a teljes bahreini teszthét legjobb eredményét! Nem mondhatnánk, hogy rosszul működne az átfazonírozott Red Bull.

Perez ezzel elugrott Zhoutól az élen - íme, az állás két óra elteltével:

1. Perez, Red Bull, 1m33.105s, C4, 14 kör

2. Zhou, Alfa Romeo, 1m33.959s, C4, 34 

3. Gasly, AlphaTauri, 1m34.865s, C4, 30

4. Sainz, Ferrari, 1m34.905s, C5, 35

5. Norris, McLaren, 1m35.504s, C4, 37

6. Latifi, Williams, 1m35.634s, C5, 24

7. Stroll, Aston Martin, 1m36.029s, C3, 30

8. Hamilton, Mercedes, 1m36.217s, C5, 31

9. Alonso, Alpine, 1m37.196s, C2, 33

10. Magnussen, Haas, 1m38.616s, C2, 37

Bár az eredménylistán csak negyedik, Sainz ismét meggyőző a Ferrarival: ő lépte át elsőként a 40-es határt a körszámot illetően.

Amúgy nem tudom, ki hogy van vele, de számomra az egész tesztidőszak legfurcsább fejleménye, hogy a Mercedesnél Hamilton T-kamerája kapott sárga festést. A csapatok általában a kevésbé eredményes, csúnya szóval illetve a második számú pilótájuknak (ez nem istállón belül előre leosztott szerepeket jelent) szokták ezt adni, míg az első számú versenyzőé fekete. Érdekes, hogy itt most az újonnan oda igazolt Russellé a fekete - meglátjuk, a nagydíjhétvégéken is így lesz-e.

Kicsit elcsendesedett a pálya Bahreinben: csak Hamilton, Gasly, Stroll és Zhou a pályán pillanatnyilag, és mindegyikük szemlátomást hosszabb etapot fut.

Hamilton olyannyira szorgalmasan köröz, hogy ő az első, aki elérte ma a félszázas határt a megtett körök számát illetően.

Egy komolyabb javítás: Alonso ugrik fel ötödiknek az Alpine-nal. Egyelőre igencsak szürke teljesítményt nyújt a teszteken csapat, bár a spanyol a minap bizakodóbbnak tűnt, mint volt Barcelonában.

Kisebb verseny Gasly és Hamilton között: a francia előzte meg a mercedesest a célegyenesben, aki utána közvetlenül az AlphaTauri sarkában maradt és kergette hosszasan.

Hamilton már több mint két kör óta Gasly sarkában, egyértelműen azt próbálgatja a hétszeres világbajnok, mennyire lehet követni egy másik autót az idei versenygépekkel. A látvány biztató, bár visszaelőzni nem tudott - ez nagyjából összhangban azzal a versenyzői vélekedéssel, hogy követni könnyebb lett, a DRS hatása azonban értelemszerűen csökkent.

Na és most, 4-5 kör után tudta visszaelőzni Gaslyt Hamilton! A francia még visszatámadott, de a brit kivédekezte. Ez szó szerint versenyszimuláció volt!

És még mindig nem volt vége! Gasly visszaelőzött a célegyenesben, Hamilton azonban keményen újra megtámadta, így újra ő elöl - ugye tudják a srácok, hogy ez még csak a teszt? 

Miközben itt a csatát csodáltuk, ismét eltelt egy óra, úgyhogy mutatunk egy állást - a Red Bull tette meg a legkevesebb kört, cserébe viszont köztük volt a leggyorsabb is:

1. Perez, Red Bull, 1m33.105s, C4, 25 kör

2. Zhou, Alfa Romeo, 1m33.959s, C4, 63

3. Gasly, AlphaTauri, 1m34.865s, C4, 63

4. Sainz, Ferrari, 1m34.905s, C5, 53

5. Alonso, Alpine, 1m35.421s, C4, 47

6. Norris, McLaren, 1m35.504s, C4, 39

7. Latifi, Williams, 1m35.634s, C5, 47

8. Stroll, Aston Martin, 1m36.029s, C3, 43

9. Hamilton, Mercedes, 1m36.217s, C5, 67

10. Magnussen, Haas, 1m38.616s, C2, 38

Hamilton elképesztő munkát végez ma: alig három óra alatt 70 kör fölé jutott a Mercedesszel, ezzel ezen a téren ő az éllovas.

Ez már a hatodik tesztnap 2022-ben, de még mindig hihetetlenül látványos az autók delfinezése: a pinkre festett Alpine továbbra is kegyetlenül pattog az egyenesben.

Szokás szerint humoránál van a Mercedes Twitter-felelőse: "Tipikus George" - írta egy fotó mellé, amelyen brit versenyzőjük a Ferrarit kémleli, utalva Sainz minapi nyilatkozatára.

Már a délelőtti szakasz utolsó fél órájában járunk, továbbra is Perez, Zhou, Gasly a sorrend elöl.

Gasly egyébként idő közben nemcsak a háromnegyed órával ezelőtti csatában, hanem a megtett körök számában is megelőzte Hamiltont: a francia már 83-at számlál. Tegnap is az AlphaTauri volt a legszorgosabb 120 körrel, ezt ma jócskán túlszárnyalhatják - de jelen állás szerint nem is csak ők.

Egy az említettnél kisebb csata: Sainz ment el Latifi mellett a célegyenesben.

Hiába a korábbi kezdés, a Haas az egyik nagy vesztese a szombatnak egyelőre: a csapat tájékoztatása szerint az üzemanyagrendszerrel kapcsolatos gond miatt rostokol a garázsban a VF-22-es és Magnussen.

Piros zászló - alighanem csak kísérleti tesztjelleggel, mint azt tegnap is láthattuk.

Megint a különböző procedúrákat teszteli az FIA is: érkezett az üzenet, hogy helyi idő szerint 15:52-kor "folytatódik a verseny", méghozzá állórajttal, de ezt nyilván nem kell szó szerint érteni.

Néhányan valóban kijöttek a pályára és fel is álltak a rajtrácsra, de aztán "megszakították a rajtprocedúrát" - valamikor ezt is kell gyakorolni valóban.

Jött az újabb rajtgyakorlat, most már tényleg: a "pole-pozíciós" Gasly lőtt ki a legjobban, Perez, Stroll és Zhou a nyomában.

És közben le is pörgött az óra: Sergio Perez zárta az élen az utolsó nap délelőtti etapját az átalakított oldaldobozzal felszerelt Red Bull volánjánál, az 1:33,105 ráadásul az egész teszt legjobb eredménye. Guanyu Zhou a második, Pierre Gasly a harmadik - utóbbi 91 körével egyelőre az AlphaTauri a legszorgalmasabb, míg a legkevesebb kört a korábban kezdő, de problémákba ütköző Haas teljesítette eddig. Mutatjuk a félidei állást, aztán szusszanunk mi is egyet, 13 órától pedig folytatjuk!

1. Perez, Red Bull, 1m33.105s, C4, 43 kör

2. Zhou, Alfa Romeo, 1m33.959s, C4, 82

3. Gasly, AlphaTauri, 1m34.865s, C4, 91

4. Sainz, Ferrari, 1m34.905s, C5, 68

5. Alonso, Alpine, 1m35.328s, C4, 54

6. Norris, McLaren, 1m35.504s, C4, 39

7. Latifi, Williams, 1m35.634s, C3, 73

8. Stroll, Aston Martin, 1m36.029s, C3, 53

9. Hamilton, Mercedes, 1m36.217s, C5, 78

10. Magnussen, Haas, 1m38.616s, C2, 38

Folytatódik a munka Bahreinben! Az óra magyar idő szerint 13-at ütött, a bokszutca lámpája pedig zöldre váltott, ami azt jelenti, hogy megkezdődik a délutáni etap.

Elsőként Valtteri Bottas gurul pályára az Alfa Romeóval.

Ami a mai felállást illeti, mindössze két csapat teljesíti egy pilótávala napot. Az Alpine és a Mclaren esetében nincs tehát változás, a többieknél viszont igen. A tervek szerint így Russell, Verstappen, Leclerc, Tsunoda, Vettel, Albon, Bottas és Schumacher dolgozik majd a következő órákban. A Haas német pilótájával kapcsolatban a rend kedvéért jegyezzük meg, hogy ő külön két órát kaphat majd a leintés után.

A Haas csapata a felszerelésük késése miatt kapta meg ezt a plusz lehetőséget, amit tegnap Kevin Magnussen köszönte szépen, ki is használt.

 

Időközben George Russel is elkezdett körözni, első próbálkozásával pedig a 10.helyre ugrott fel. A brit pilóta 1:37.849-et ment.

Elég porosnak tűnik a pálya, mindenesetre a versenyzők elkezdtek egyre többen kijönni a pályára. Már Norris, Vettel és Schumacher is kint, az Alonsót viszont lehet nem látjuk még egy darabig, nagy munkában vannak a bokszban.

Vettel javít, 1:36.606 az új legjobbja, ami jelenleg a 10.helyre elég.

És pályán a Williams is, ezúttal már Alexander Albon jött ki az autóval, amit piros és zöld színű áramlásjelző folyadékkal is lefestettek.

Virtuális Biztonsági Autó időközben

És már zöld! Albon hagyott el egy darabot az autójáról, ezt kellett felszedni az aszfaltról.

Íme a színes Williams!

Albon javít. 1:36.381-el Vettel elé ugrik.

Elég álmoskás a hangulat, de tegnap is ez volt az ebéd után. Alonso, Schumacher és Russell a pályán, utóbbi egy rajtgyakorlatot végzett el a bokszutca végén.

Közben az élő közvetítésben megpróbálták összehasonlítani a McLaren, a Mercedes és a Ferrari baloldalát a fedélzeti kamerából nézve.

Alonso most a C3-as keveréket nyüstöli. A spanyol jelenleg a hatodik helyen áll.

Ugyancsak a C3-as keveréken van Sebastian Vettel is, ám a német jóval nagyobb tempóra volt képes. A négyszeres világbajnok 1:34.862-t ment, amivel jelenleg a harmadik helyre jött fel.

Lassan már csak három óra lesz vissza ebből a tesztnapból, a Ferrarinál viszont továbbra is szerelik az autót. Leclerc jönne majd pályára a mai délután, Sainz délelőtti ideje egyelőre még mindig elég az ötödik helyre.

1:35.361 kellett ahhoz, hogy Russell a hetedik pozícióig lépjen előre. Nem volt rossz kör, a brit versenyző jelenleg a C3-as keveréken van kint.

Ismét kinta Red Bull, ezúttal már Max Verstappennel a volánnál.

Verstappen egy hatodik idővel nyit, 1:34.953-at futott, de Russell is tovább javított, ő 1:35.326-ot ment.

Kint a Ferrari is, meglátjuk Leclerc milyen időkre lesz képes. A maranellóiak eddig kifejezetten bizakodóak lehetnek.

Így állunk 2 óra és 43 perccel a leintés előtt. A délután első fele tegnap sem volt túl izgalmas, utána viszont érdekesebbé váltak a dolgok.

 

Az Autosport időközben idézte Norris szavait:

„Kevésbé ideális a helyzet. Bár két és fél napot teljesítettem, ez nem a legsimább teszt volt. Úgy gondolom, hogy Barcelonában jók voltunk, de itt bőven több problémával találkoztunk, ami elég nagymértékben visszavetette a körszámot. El vagyunk maradva attól, ahol lennünk kellene. Nem túl jó a helyzet, de ahogy tudunk, haladunk előre, viszont ez határozottan nem az a pozíció, ahol lenni szeretnénk” – mondta a McLaren brit versenyzője.

Verstappen 1:34.467-el a harmadik most, egy rövid ideig a bokszban volt, de már ismét a pályán.

Leclerc most nagyobbat ment, 1:35.319-el a kilencedik jelenleg. A monacói a C2-es gumikon van kint.

Megélénkültek a dolgok, ezúttal Vettel javít. A német 1:34.031-et ment, amivel a harmadik és megelőzi Verstappent.

Bumm! Verstappen odacsapott és átveszi a vezetést. A holland a C3-as keveréken futott 1:32.645-ös időt. Két Red Bullos idő a lista tetején

Alonso futotta ma eddig a legtöbb kört. A spanyol versenyző 84-nél jár.

Vettel tovább próbálkozik, Bottas, Leclerc és Alonso köröznek még jelenleg, de most ismét csendesebb időszak van éppen.

A rend kedvéért itt jegyezzük fel, amit az F1 hivatalos Twitter oldala is kiemelt: Verstappen listavezető köre a hét leggyorsabb ideje is egyben.

1:34.059-el Charles Leclerc a mai leggyorsabb Ferraris időt futotta, ezzel az ötödik jelenleg.

George Russell sem tétlenkedik, már a hatodik.

A 11-es kanyarral nem igazán békültek ki a pilóták. Az elmúlt percekben Fernando Alonso és Mick Schumacher is elhagyta a pályát ezen a szakaszon.

Egyre alacsonyabban van a nap Bahreinben. Lassan ideje lesz felkapcsolni a világítást a pályán.

Hivatalosan is megállapodott az Alpine és a McLaren. Amennyiben wokingiak valamelyik pilótája nem tudna elindulni, akkor a franciák tartalékosa Oscar Piastri is helyettesítheti.

Piros zászló! Ma délután először.

Schumachernek akadtak gondjai az utolsó kanyarban, de már visszatért a bokszba, így jöhet a zöld jelzés.

Leclerc, Vettel, Russell, Schumacher és Latifi merészkedtek ki a pályára a zöld után.

Charles Leclerc már a második, és a mostani köre is nagyon jónak ígérkezik.

Két lila szektorral a monacói az élen! 1:32.415 az új legjobb.

Alonso tényleg szorgalmas, már 104 körnél jár. Ma eddig ő tette meg a legtöbbet.

Leclerc a C4-es keveréken van kint, és nagyon jó köröket megy, alig két tizeddel maradt el az eddigi legjobbjától.

Tegnap is foglalkoztunk ezzel egy kicsit, szóval ma sem marad el, mutatjuk a legnagyobb végsebességeket szektorokra bontva.

1. szektor: Guanyu Zhou 240 km/h

2. szektor: Nicholas Latifi 270 km/h

3. szektor: Fernando Alonso 287 km/h

Yuki Tsunoda 1:33.429-el az ötödik, George Russell pedig 1:32.888-al a harmadik. Jelenleg Ferrari-Red Bull-Mercedes hármas az élen.

Verstappen Latifi mögött szélárnyékozott egy picit, a kanadai egyébként megosztotta ezt a délutánt csapattársával.

Úgy látszik estére mindig erősebb lesz a Haas. Mick Schumacher összerakott egy kiváló kört, ezzel pedig feljött az ötödik helyre.

1:33.151 a német ideje, íme a pillanat:

George Russell C4-es gumikon van kint és egyelőre egy nagyon jó kört fut éppen. Alig két tizedre Leclerctől.

1:32.759 a vége, javít és a harmadik továbbra is.

Tsunoda közben csúnyán kiszélesítette a 10-es kanyart.

Latifi közben átlépte a 100 kört, ha így folytatja gyorsan Alonso elé kerülhet ebben az összevetésben.

Valtteri Bottas is jól megy a C3-as keveréken már a hatodik helyen találhtó.

1:33.002-vel Tsunoda a negyedik. Talán jobb is lehetett volna, de az utolsó kanyart nagyon szélesre vette.

Alonso 107, Latifi 106 kört rakott össze eddig. Mindketten komolyan dolgoztak ma.

Belül az utolsó egy órán. Így áll a legjobb 10:

Vettel is szorgosan dolgozik tovább, a német versenyző most jött be a bokszba, ahol keményebb és frisebb gumikat tettek fel az autójára.

Leclerc ismét kint, próbálkozik még a Ferrari is valamivel. A pilóták zöme kint jelenleg.

Bottas talált még tempót. A finn 1:32.985-el jött fel a negyedik pozícióba.

Nem sokáig tartott az Alfa Romeo öröme... Bottas autója negyedik sebességi fokozatban ragadt és ki is szállt az autóból. Sárga a második szektorban.

Fura is volt ez a sárga zászló... Rádobták a pirosat.

Bottas esete videón:

 

Kicsit hosszúra nyúlt a műszaki mentés, de pillanatokon belül zöld lesz a bokszutca lámpája.

26 perc maradt. Egyelőre hatan jöttek ki, de előfordulhat, hogy a többiek is kihasználják az utolsó perceket.

Verstappen lágyakon kint és lila első szekorral nyit!

Max Verstappen pedig visszavette az első helyet! 1:31.973. Lesz-e válasz a Ferraritól?

Apró érdekesség, de a delfinezés jelensége a Mercedes autóján még mindig jól megfigyelhető.

Leclerc a C3-as keverékkel van kint, és 1:38-as köröket megy. Így ebből nem lesz javítás, de vélhetőleg már nem is ez a céljuk. Persze még hátra van 11 perc.

Jegyezzük fel: Verstappen bő négy tizedes előnye a C5-ös, vagyis a lehető legpuhább keveréken jött össze.

Tovább nyomja a holland. Újabb lila első szektor a világbajnoki címvédőtől.

Újabb 253 ezredet faragott, 1:31.720 az új legjobb. Úgy látszik, a Red Bull ráment az egykörös tempóra.

5 perc maradt vissza, Leclerc és Verstappenn mellett Norris, Alonso és Latifi próbálkozik tovább.

Van itt tűzijáték a végére! Fernando Alonso a harmadik helyet csípi el. 1.32.698-at ment a kétszeres világbajnok.

Lando Norris is javít valamennyit, ő a 9. helyet tölti be így.

 

Itt a vége a tesztnek! Max Verstappen nyerte az utolsó napot, ami azért is érdekes, mert a legnagyobb figyelem ma a Red Bull fejlesztésére irányult. Az energiaitalosok látszólag nem panaszkodhatnak a tempóra, ahogy a Ferrari sem, a maranellóiak stabil teljesítményt nyújtottak, Charles Leclerc pedig ma is a második helyen zárt, megelőzve Fernando Alonsót, aki a harmadik leggyorsabb volt ma. A Haas a tegnapi naphoz hasonlóan még kap plusz időt, de a többieknek nincs több lehetőség a javításra. A folytatás már élesben megy, egy hét múlva ugyanis jön az idei első versenyhétvége, szintén itt Bahreinben.  

 

Íme a legjobb tíz, a mai napról készült összefoglalónkat itt olvashatják el. Köszönjük a figyelmüket, tartsanak velünk máskor is! A viszontlátásra!