Természetes fényben kezdődött a villanyfényes hétvége
Napos napot mindenkinek, ezennel megkezdődött a Szingapúri Nagydíj első szabadedzése a híres utcai pályán, ahol 2008-ban első alkalommal versenyzett mesterséges kivilágítás mellett a Formula-1. Ijesztő belegondolni, hogy ennek már tíz éve.
A szokásos felhozatal lép pályára ebben a 90 percben, azaz egyik csapat sem vállalta be, hogy tesztpilótát ültessen autóba a szezon egyik legnehezebb pályáján.
Jézus, de nehéz volt ma streamet találni az edzésről, elképesztő ez a sok pop-up ablak, meg az adblockerre fityiszt mutató oldal. Szörnyű ez az illegális világ, nemhogy felkapcsolnánk a tévét inkább.
Huh, Stroll egy látványos megcsúszással kezdett az 1-es kanyarban, miután túlságosan ráhajtott a kerékvetőre. Elkerülte viszont a falat, ami Szingapúrban már nem is hogy fél siker, hanem egész.
Raikkönen 1:44,622-vel az élre állt, és ott van mögötte már Bottas és Vettel is, szóval a nagyok ezúttal nem vártak sokat az érdemi munka megkezdésével.
És ne feledjük, most még világos van Szingapúrban, helyi idő szerint délután 5 óra előtt járunk. A második edzésre fog majd besötétedni.
Egyébként változott kissé a pálya vonalvezetése, a 16-17-es kanyar környékét azonban (a tíz évvel ezelőttről híres Piquet-kanyart) kicsit elmozdították. De nem igazán vehető észre, és a pálya hossza is csupán két méterrel csökkent, azaz most 5063 méter. A verseny ugyanúgy 61 körös lesz, csak most 120 méterrel rövidebb távot kell majd megtenniük a versenyzőknek. Nem valószínű, hogy közülük bárkinek is feltűnne majd ez a kétórás futam közben!
Néhány helyen, mint a célegyenes végén új aszfaltot is kapott a pálya.
Vettel Ferrarija szépen ki van festve aeroméréseket szolgáló folyadékkal. Megy a falhoz. Mármint nem Vettel, hanem a festék.
Bottas az élen, már 1:42,4-nél jár, Hamilton pedig bejött mögé másodiknak. Most meg abszolút leggyorsabb első szektorral folytatja a brit...
Bottas megcsúszott az 1-es kanyarban, de olyan gyorsan kijött belőle, hogy nem is lehetett olyan állóképet csinálni róla, amin élesen látszik! (De ez csak egy kifogás arra, hogy béna printscreent találtunk Twitteren.)
Hamilton nem kapta el Bottast az előző gyorskörén, ellenben a finn azóta már megint javított. Most épp 1:42,170-re. A Mercedesek mögött ott sorakoznak a Ferrarik, és immár a Red Bullok is.
A Force India nem a legsietősebb csapatok között volt ezen a délutánon, de most már mindkét pilótájuknak van mért köre. Érdemes megjegyezni, mert ezen a héten már nem is volt akkora téma, hogy Esteban Ocon továbbra is itt van a csapat egyik autójában. Érdekes, hogy Stroll még mindig nem csatlakozott immár "saját" istállójához.
Na, most már Hamilton áll az élen: 1:42,072.
Raikkönennek szóltak, hogy egy hosszú, félórás javítás vár az autójára, szóval nyugodtan száljon ki belőle, ha akar. A finn a 9. helyre csúszott az eredménytáblán az elmúlt percekben.
Verstappen, Ricciardo és Perez is bejött négy tizeden belülre a Mercedesekhez képest, mögöttük van egy nagyobb szakadék.
Leclerc már gyakorolja a Ferrari-sapkára való aláírást, hiszen egy előrelátó rajongó ezt dugta az orra elé a verseny előtt.
A gentleman who makes time for fans. Got his signature on a Ferrari cap ahead of next season! #ForzaFerrari #F1nightrace pic.twitter.com/KhDORzzkZC
— Paolo De Guzman (@paolodegu) 2018. szeptember 13.
Hopp, Ricciardo állt az élre 1:41,814-es idővel, majd közölte a rádión, hogy *** volt az autó vezethetősége.
Perez megpördült a pálya hátsó részén, ahol a vonalvezetés a lelátó alatt halad el. Vissza tudott térni a bokszba a mexikói.
Bottas a lágy gumikon javított és ugorta át egy tizeddel Hamilton a második helyért.
A gumikról még nem ejtettünk szót: a hiperlágy, az ultralágy és a lágy vannak most bevetésen, a szuperlágy kimaradt a sorból. Lehet követni? Nem hát, jobb is hogy jövőre leegyszerűsítik a nevüket, és mindenhol ugyanazon a három néven kell majd hívni őket.
Gasly a pályáról jelenti a csapatának, hogy fékezéskor balra húz az autója. Jelenleg a 11. helyen vert tanyát a tabellán.
Nem tudjuk, hogy olvasóink közül valaki használja-e az F1 hivatalos mobilapplikációját a Live Timing figyelésére, de a közösségi médiában elég sokan fel vannak háborodva a felület legújabb frissítése miatt. Szóval ha ti is fel vagytok, nem vagytok egyedül.
Bottas visszaugrott az élre 1:41,669-cel. A pályacsúcsot 1:39,491-gyel állította fel Vettel a tavalyi időmérőn.
Idetesszük a tabella állását, elsődlegesen azzal a céllal, hogy meg bírjunk osztani ebből az élő hírfolyamból valami olyat, ami valamekkora érdeklődésre tarthat számot.
Raikkönen visszatért a pályára a korábban bejelentett szerelési hadművelet után. Nem veszített túl sok kört a többiekhez képest, ő most jár 10-nél, a többiek úgy 13-18 körül tartanak.
És a 11.-re futott is egy hatalmas legjobb időt: 1:40,486. Vettel viszont nem is hagyta, hogy ezt kiposztoljuk, mert újabb másodperchatárt megugorva máris 1:39,997-re javította az etalont.
A Ferrarik hiperlágy gumikkal hiperkednek, és a Renault-k is most ezek jóvoltából ugrottak fel a 4. és 6. helyre.
Szép, a lemenő naptól aranyló képet lőttek a McLarennél az edzésről. Reméljük azért, nem ez marad a legjobb dolog, ami történik velük a hétvégén. Tavaly erős volt itt a McLaren, Vandoorne 7. lett, Alonso pedig emlékezhetünk, dobogót jósolt magának, ha nem keveredik bele a rajtbalesetbe. Jelenleg Alonso 11., Vandoorne 20. az eredménytáblán.
Alaposan átformálódott a tabella az elmúlt percekben. Már megint Ricciardo vezet Vettel, Verstappen, Raikkönen és Hülkenberg előtt. A Mercedesek viszont velük ellentétben még nem voltak kint hiperlágyakon.
Volt egy kis sárga zászlós időszak, Raikkönen kicsúszott a 18-as kanyar bukóterébe, de tolatás után visszaállt a helyes menetirányba.
Bottas meg a 14-esben járt hasonlóan. Ott volt elég hely, hogy tolatás nélkül visszapörgesse a Mercedest.
Ez a kamerakép nagyon jól összeállt: egyszerre látható az ok és az okozat Raikkönen kicsúszásakor.
Még 20 perc van hátra az edzésből, Ricciardo 1:39,711-gyel vezet, most két tizeddel mögé csapattársa zárkózott fel. A Mercedesek legutóbbi pályára hajtásukkor is még lágyakat viseltek.
Vandoorne nemcsak utolsó, de a legkevesebb, 10 kör is az ő neve mellett áll. Utóbbinak az az oka, hogy éppen új padlólemezt kapott a McLarentől. Hátha ez majd javítja a tempóját.
A Mercedesek hosszú etapokat gyakorolnak jobban feltankolt autóval. Alig van más a pályán rajtuk kívül negyed órával a leintés előtt.
Na, most hirtelen egy csomóan kihajtottak egy utolsó nagy hajrára. A Mercedes-pilótákat ez továbbra sem érdekli, és már 15-17. körüket gyilkolják bele a lágy gumikba.
A kép tanúsága alapján Vettel elkért valamelyik kislányától egy csillogós papírt, hogy ráragassza a sisakjára.
Alonso lejátszotta a csapatrádióba a valószínűleg már előre rögzített hangfelvételt: "Low power, low power." De úgy tűnik, visszatért az erő a McLarenjébe ezúttal.
Sebastien Buemit mikrofonvégre kapta a Sky Sports - a svájci neve megint F1-es közszájon forog, amióta nyilvánosságra került egy kép, amelyen üléspróbát végez a Toro Rossónál. Buemi mindenféle találgatást elhárít esetleges jövőbeli F1-es szereplését illetően, s ragaszkodik hozzá, hogy bőven elég neki a WEC és a Formula-E, amelyekben állandó jelleggel versenyez már évek óta. És egyébként is csak szokásos tartalékpilótai minőségében van itt Szingapúrban, mondja.
Ocon és Gasly akadtak majdnem össze az egyik kanyarban, most meg Leclerc parkolta le az autóját törött jobb első felfüggesztéssel. A francia anyanyelvű pilóták percei ezek.
Huh, a Sauber pilótája a 13-as kanyar előtt mérte fel rosszul a helyet és koccant a falnak - nem jellemző ilyen hiba azon a részen.
Itt meg Gasly és Ocon esete, akik nem tanúsítottak túl nagy megértést egymás szándékai felé.
Na de közben meg ennek itt vége lett. Nem javított az eredményén az élmezőny, Ricciardo lett az első edzés leggyorsabbja, mögötte Verstappen, Vettel, Raikkönen és Hülkenberg. A 6. és 8. Mercedesek más programot teljesítettek, egyaránt futottak egy 18 körös etapot a legkeményebb keveréken.
Tartsatok velünk a második edzésen is, ami furcsa szingapúri szokás szerint 14:30-kor kezdődik közép-európai idő szerint.