Megjelent magazinunk új száma!
Megjelent az Autósport és Formula Magazin idei negyedik, évzáró lapszáma, benne természetesen vezető témaként a 2024-es idény összegzésével, értékelésével. Csoportokba osztottuk és pellengérre állítottuk a 23 autóba ülő F1-es pilótát: igyekeztünk megfejteni és megindokolni, hogy ki milyen szinten teljesített 2024-ben, és hogy miért tesszük őt arra a bizonyos polcra.
Elemeztük Max Verstappen sorozatban negyedik F1-es világbajnoki címét, annak miértjeit, titkait, hátterét. Értekeztünk arról, hogy vajon hol tart most Lewis Hamilton, milyen állapotban köszönt el a Mercedestől, és hogy mi várhat majd rá a Ferrarinál. Helyszíni tudósítónk, Mészáros Sándor összegezte azt, hogy mit tudhatunk a Cadillac és az Andretti formálódó csapatáról, a 2026-ban érkező 11. F1-es istállóról.
Ajánló képekkel ide kattintva található!
Verstappen szerint a McLaren nem állt készen a címre
A négyszeres F1-es világbajnok szerint ha jobban menedzselte volna a szezont a McLaren, akkor Lando Norris megnyerhette volna az egyéni címet is. „Nagyon jó autójuk volt idén” – mondta Verstappen. „Csakhogy szerintem az is világos, hogy még sokat kell tanulniuk ahhoz, hogy következetesen versenyezzenek. Természetesen jól teljesítettek a konstruktőri bajnokságban, de a pilóták bajnokságára is sokkal jobban felkészülhettek volna.”
A holland emellett azt is kifejtette, hogy feltett szándéka kitölteni a szerződését, nem érzi úgy, hogy panaszkodnia kellene a helyzetére, és bízik abban, hogy 2026-ban is megkapja a megfelelő „munkaeszközt”. Ez utóbbi nyilatkozat ide kattintva érhető el.
A Mercedes nem akar még egy ilyen évet
A Mercedes technikai guruja, James Allison arról az érzelmi hullámvasútról beszélt, amit a Mercedesnél átéltek idén, s azt is elmondta, hogy szerinte a McLaren megérdemelte a bajnoki címet: „Amikor láttam a mosolyt a McLarennél dolgozó srácokon, azt gondoltam, nos, ők megérdemelték. Tudom, milyen érzés, és irigylem őket érte, de megérdemelték. És ez csak feltölt a vágyakozással, hogy újra átélhessem ezt magam és a csapatunk számára.”
„Egy 16 éves lány nem elég erős ahhoz, hogy F2-es autót vezessen”
Az F1 Academy történetének második szezonját megnyerő Abbi Pulling rámutatott, hogy szerinte nem reális azt várni, hogy egy hölgyversenyző fiatalon az F1-be jusson, szerinte inkább a 20-as évei közepén reális ezt elképzelni.
„Egy 16 éves lány nem elég erős ahhoz, hogy F2-es autót vezessen. Ez a kemény igazság. Egy érettebb, fejlettebb nő testalkata már sokkal inkább alkalmas arra, hogy elvezesse azt az autót, és megküzdjön az F1-be jutás lehetőségéért” – mondta a jövőre a GB3-ban induló pilóta. A teljes nyilatkozat ide kattintva olvasható.
Verstappen az Astonnál Alonso helyén?
A kolumbiai expilóta, Juan Pablo Montoya szerint érdekes döntés lenne, ha Max Verstappen az Aston Martinhoz igazolna a következő F1-es érában: „Ha minden jól alakul, akkor az Aston '27-ben vagy '28-ban győzhet, nem előbb. De 2028-ra Fernando 47-48 éves lesz. Szóval, ki lesz ott? És addigra Lance még mindig versenyezni akar? Nem lenne a világ legmeglepőbb dolga, ha Max Verstappen csatlakozna az Aston Martinhoz, ugye? A Honda és Newey; nagyon örülnének, ha Max vezetné az autót!”
Montoya emellett a versenyzési irányelvekről, illetve a büntetésekről is beszélt, s ennek kapcsán kemény megjegyzést tett Kevin Magnussent illetően: „Nincs semmi bajom Magnussennel, de ha megkérdezed bármelyik versenyzőt, mit gondol Magnussenről, mindenki azt gondolja, hogy ő egy fegyver. Veszélyes, túl agresszív, leterel a pályáról.”
Marko: Tsunoda sokkal jobb, mint gondolják
A Red Bull főtanácsadója, Helmut Marko az energiaitalosok lapja, a Speed Week hasábjain többek között arra is kitért, hogy az energiaitalosoknál jó eséllyel ismét mellőzött Yuki Tsunoda a szezonzárót követően végre vezethette a nagycsapat aktuális versenygépét: „A szezon utáni tesztelés során Yuki Tsunoda lehetőséget kapott arra, hogy vezesse az RB20-ast, és a csapat nagyon elégedett volt a technikai visszajelzéseivel. Ebben a tekintetben sokkal jobb, mint ahogy azt sokszor gondolják.”