Az adomány gyűjtés olyannyira sikeres volt, hogy a hazai hétvége után az összegyűjtött költségvetés egy része megmaradt. Így maradt a kérdés, hogyan tovább?
"Lényegében együtt gondolkodunk a szurkolóimmal a közösségi felületeken. Sokan biztattak, ne hagyjuk abba, csináljuk tovább! Így kinéztünk egy újabb versenyt a 14 futamos naptárból, ahol jól tudnék szerepelni és a költségei sem túl magasak. Szeptember 10-11-én tér vissza a közelünkbe az Európa-bajnokság, a Red Bull Ringre, amit jól ismerek, így a kampány folytatásában erre a futamra gyűjtünk." - nyilatkozta Tim.
A kampány újraindítása óta folyamatosan érkeznek adományok és a kitűzött cél egyre közelebbinek tűnik. Jelenleg a szükséges anyagi háttér nagy része már elérhető, így nagyon valószínű, hogy az osztrák versenyen is lesz magyar indulója a Clio Cup Europe-nak.
"Már a magyarországi versenyre is adományokból sikerült összerakni a költségvetést, mely abszolút sokkolt. Egyáltalán nem hittünk benne, hogy sikerül. És most van 330 adományozónk és nagyon sok cég, akik a maguk módján segítenek. A Red Bull Ringre újraindított kampány is működik, nagyon sokan újra és újra adományoznak. Ez fantasztikus érzés. Ha sikerül a második csoda, akkor mindent megteszek, hogy jobban szerepeljek, mint a Hungaroringen. Ott sajnos egy régóta álló autóval indultunk, amiről kiderült sok kisebb nagyobb műszaki hibája van. De lassan a hétvége során majd mindent megtaláltunk és orvosolta a csapat. Azonban mire belejöttem és kezdtem ráérezni az autóra, már vége volt a hétvégének. Most úgy érzem, jóval felkészültebben ülhetnék vissza az autóba!" - latolgatta az esélyeket Tim.
Tim újra a GM Sporttal állna rajthoz Ausztriában, ugyanabba az autóba ülne vissza, melyet már ismer. A francia csapat nem az élmezőny része, de kiváló szerelőkből és autósport fanatikusokból áll.
"A csapattal remekül kijöttem, szerencsére volt egy segítőnk, az egyik legjobb csapatból kölcsönöztek egy mérnököt, aki tudott angolul, így tudtunk kommunikálni. Nem ez a legerősebb csapat, de ezzel nincsen baj. Addig nyújtózkodunk ameddig a takarónk ér. A fő probléma inkább az, hogy a Red Bull Ringen hatalmas jelentősége lesz a szélárnyékozásnak. Remélem valamelyik csapattársamnak lesz olyan tempója, hogy tudjuk egymást segíteni. Ha nem, akkor nem lesz más lehetőség, keresnem kell a szélárnyékot, vagy a versenyekre marad a felzárkózás." - folytatta Tim.
Tim Gábor és menedzsere már nemcsak a Red Bull Ringen gondolkodik, hanem a jövő éven. Úgy tűnik, hogy a kampány során olyan tapasztalatokra és új kapcsolatokra tettek szert, amit a jövőben szeretnének hasznosítani.
"Természetesen nagyon jó lenne még ennél is magasabb szintre lépni, de jelenleg azt látom, hogy a TCR kategóriákban kisebb-nagyobb válság van. Nagy a káosz, ahány sorozat, annyiféle szabály és erősorrend a technikák között. Ráadásul az árak nagyon elszabadultak, be kell látni, erre nekünk nincs esélyünk. A Clio Cup Europe-ban egyformák az autók, a csapatok közti különbséget pedig tapasztalattal el lehet tüntetni. Természetesen jóval olcsóbb is ez a sorozat, sőt a díjazása pedig egy sikeres év után akár fedezheti a további folytatást is. Így az első számú célunk, valahogy összerakni a költségvetést 2023-ra, hogy teljes Clio Cup Europe bajnokságot teljesítsünk. Ez nekünk egy hatalmas összeg, és azt sem gondolom, hogy azt már közösségi adományozással lehet finanszírozni. Így a most megtalált támogatókkal és az adományozásról szerzett tapasztalatainkkal fogjuk megkezdeni a jövő évi felkészülést. Persze, az sem mellékes, Gábor hogy teljesít majd Ausztriában. Egy erős hétvége is nagyot lendítene a szekerünkön." - nyilatkozta Bende Imre, Gábor menedzsere.
A jövő évnél most még fontosabb, hogy sikerül-e részt venni az osztrák hétvégén.
"Én hiszem, hogy újra versenyautóba ülhetek. Hatalmas hálával tartozom az adományozóknak és a mögénk beálló cégeknek. Ezt a lehetőséget Ők adták nekem. Hiányérzetem van a Hungaroring után, ha ma futnánk újra azt a hétvégét, jóval eredményesebb lennék. Az nagyon sokat segített, hogy a szurkolóim egy emberként mondták, hogy ezt a lehetőséget élvezzem ki, ne nyomjon agyon a nyomás, hogy bizonyítanom kell nekik. De én nem tudok máshogy menni, nyerni akarok mindig." - kezdte Tim az összefoglalást.
"Sok apró hibája volt a kocsinak, amit beállításokkal próbáltunk kiküszöbölni. Főleg az egyenesben volt gond, ahol 4-5 km/h-val lassabb voltam. Emiatt változtattunk folyamatosan a futómű beállításon, de egyre rosszabb irányba mentünk. Mikor vasárnap a versenyre meglett a turbó hűtésének a problémája, rögtön versenyképesebb lettem. Most már ezt is tudjuk, és azt is, milyen apró jelekre kell figyelni ennél a kocsinál, hogy az utolsó tizedeket is kifacsarjuk belőle. Magyarországon 8 tizeddel voltam lassabb a regnáló bajnoknál, ami más sorozatokban nem lenne nagy különbség, de itt rögtön a középmezőnybe kerülsz. Így azt gondolom, ha ezt a távolságot a Red Bull Ringen le tudom felezni, akkor akár a dobogós helyekért is küzdhetek. Bárhogy is lesz, csak annyit tudok mindenkinek mondani, akik támogatnak: Köszönöm! - zárta Tim a nyilatkozatát.
A 14 futamos Clio Cup Series jelenleg nyári szüneten van, szeptember elején következik a Hockenheimring, majd a rá következő hétvégén a Red Bull Ringen csap össze az EB mezőny talán már Tim Gáborral a rajtrácson.
A pilóta adomány gyűjtő oldala az alábbi linken érhető el:
https://timgabor.hu/tamogatas/
A Clio Cup Series 2022-es naptára, a versenyekből 9 számít bele a Clio Cup Europe-ba: