DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
Gyorsasági (Gy)

Mátrai Hegyiverseny: A címvédő az abszolút hazai pályán

Már csak pár nap és újra felbőgnek a motorok Parádsasváron a 34. Mátrai Autós Hegyiversenyen. A szervezők a közelgő eseményről kérdezték Nagy Norbertet...

Melyik volt az első Parádsasvári verseny amire vissza tudsz emlékezni?

Hát versenyen többször voltam mielőtt vissza tudnék emlékezni, hiszen akkor még apukám versenyzett, de az első élesebb emlékek azok talán olyan öt-hat éves koromból vannak.

És az első Parádsasvári verseny, amin rajthoz álltál?

Az a sajnos hosszú kényszerszünet előtti utolsó verseny 2008-ban. Akkor egy 1.6-os Ford Fiesta-val indultam és talán negyedik lettem ha jól emlékszem. Még az időmre is emlékszem, 3perc 12másodperc volt. Egy nagyon érdekes élmény volt, hiszen úgy indultam a versenyen, hogy előtte semmit nem tudtam gyakorolni, hiszen akkor még nem volt jogosítványom. Az még egy kis érdekes kaland volt, az volt az érdekes, hogy Ficza Ferivel mi voltunk a legfiatalabb indulók. Nyilván tavaly már egészen más volt, hogy egy komoly autóval esélyesként vághattam neki a versenynek.

k2-2



Azt hogy képzeljék el a kedves olvasók, hogy ha anyukád leküld a közértbe egy kiló kenyérért akkor rögtön mindig valami Mátraházi vagy Gyöngyösi péket választasz, hogy végig kelljen menned a pályán?!

Azért ennyire nem durva a helyzet. Persze megszámlálhatatlanul sokat mentem a pályán már. De most már a főiskola miatt Budapesten lakom és csak egy két hetente járok haza. Akkor persze végigmegyek a pályán azért. Nyilván azért már annyira ismerem, annyira benne van a kisujjamba, hogy a direkt tréningezés már nem igazán tudna sok pluszt adni, de azért természetesen a szabályok keretein belül mindig a lehető leglendületesebben megyek ezen a szakaszon.

Tavaly ugye az időjárás miatt nem derülhetett ki, hogy igazából mennyit gyorsult a pálya, de a tavalyi tapasztalatok alapján Te mit tippelsz?

Ahhoz képest, hogy mennyire ált a víz a pályán 2perc 47másodperces időt futottam a TCR-ben vizen használatos Michelin abroncsokon. Turán Frici régi rekordja pályán 2perc 36másodperc az a körülményeket tekintve nem is olyan nagy különbség. Úgyhogy még így a nagyon vizes pályán is jócskán kijött a felújított útfelület minősége!  Idén azért nyilván lesznek sokkal komolyabb sokkal erősebb autók,. Én ugyanúgy a SEAT-al megyek így száraz pályán nyilván nem gondolhatok egy ilyen tavalyihoz hasonló abszolút győzelemre. Szinte biztos, hogy az új pályafelületnek köszönhetően Frici rekordja is szinte biztosan megdőlhet majd!

A gokarthoz és a pályaautózáshoz képest itt van a legkevesebb igazi versenytapasztalatod. Hogyan lehet felkészülni, mi a legnagyobb különbség a hegyiversenyeknél?

Amíg a pályaversenyeknél van felvezető kör, több versenykör, vannak bukóterek addig egy hegyiversenyen mindez nincsen. A két edzésfutamon tudod valamennyire belőni a pályát az autót, a körülményeket, de utána a versenyfutamokon már rögtön száz vagy száztíz százalékot kell autóznod és nem szabad hibázni! Egy hagyományos  pályán akár körönként is lehet javítani, még akár egy nagyobb hibát is meg lehet úszni. Viszont a hegyiversenyen ott előtte fejben kell tökéletesen összerakni, hogy hogyan teljesíted majd a pályát, mert ott már nem lehet változtatni! Kicsit most hasonló volt a Portugál utcai pálya ahol legutóbb versenyeztem ott sem lehet hibázni amit meg is tapasztaltam sajnos! De azért természetesen nagyon közel áll a szívemhez a hegyiversenyzés!

hegyiverseny-2017-forgatas-012

Ezt az otthoni kis közegedet ahol Te vagy a nagy kedvenc, hogyan képzeljük el? Mennyire kellemes és mennyire nyomasztó ez a dolog?

Hát 2008-ra már nem nagyon emlékszem ezzel kapcsolatban igazán. Tavaly azért addig kicsit nyomasztó volt, hogy otthon is jól szerepeljek, hogy vajon meg tudom e hálálni úgymond a sok szeretetet, de aztán az első felfutás után mikor láttam, hogy itt talán nem lesz olyan rossz az eredmény akkor ez le került rólam. Utána a győzelem nagyon jó érzés volt persze. Valamint azt is gondolom, hogy az idén még ha jobb technikákkal biztos le is tudnak majd győzni a  felém irányuló szeretetet az sem csökkenti majd és a tavalyi eredmény pedig örökre ott lesz! Nyilván ez itt a Mátrában mindig sokkal erősebb lesz mintha bármely más pályára megyek itthon vagy a világban. Tavaly a rossz idő ellenére is azért azt jó volt megélni, hogy például a levezetésnél mire a depóba visszaértem nekem volt a kocsimban öt sör meg három tálca sütemény a nézőktől, illetve míg a depóban alig lézengtek a rossz idő miatt a mi sátrunk előtt mindig egy kisebb tömeg állt! Ez ha jó idő lesz akkor idén ez nyilván majd még fokozottabb lesz majd! Már nagyon várom!

A tavalyi bronzérem után idén az ETCC-ben ugye kimondott célod az EB cím elhódítása. Eddig hogy értékeled az évet?

Egy elég kiegyensúlyozott évem van eddig. Ugyan még futamgyőzelmet nem sikerült szerezni és most volt ez a kis portugál baki ahol nem szereztem pontot. Jelenleg harmadik helyen vagyok a bajnokságban velem együtt még négy versenyző esélyes a bajnoki címre. Nagyszerű volt a Hungaroringen dobogóra állni a mindig fantasztikus közönség előtt. Nagyon jó érzés volt Portugáliában, hogy erőből tudtam a leggyorsabb lenni az időmérőn. Az első futamon a rajtot elrontottam, de folyamatosan szorongatva az élen autózót be tudtam jönni a második helyre. A második futamon aztán sajnos nem volt szerencsém, átmentem egy felszórt olaj folyáson, ami nem volt rendesen letakarítva és az olyan volt mintha kihúzták volna alólam a talajt. Az autó sajnos nagyon csúnyán összetört és kiestem a versenyből. Az ETCC folytatása Zolderben lesz, amire nagyon fel kell készülni, hogy a kitűzött célokhoz minél közelebb kerüljünk. Ehhez kellene egy pici szerencse is, arra nagyon kell figyelni, hogy nulla pontos futam ne csússzon be több. Azon kívül meg csak magamra szeretnék figyelni, hogy minél gyorsabb legyek.

Parádsasvárhoz visszatérve reméljük, sok új indulója is lesz a versenynek nekik mit tanácsolsz a felkészüléshez?

Hát leginkább nézzenek nagyon sok belső felvételt és ezzel kapcsolva a helyszínen autózva a lehető legjobban tanulják meg a pálya vonalvezetését, nyilván bátran merjenek tanácsot kérni a pályát ismerő tapasztaltabb versenyzőktől is. Ha lehet ne nagyon bontsák le a korlátot, hogy gördülékeny lehessen a rendezvény, valamint hozzanak magukkal nagyon sok szurkolót, hogy ezt a csodálatos pályát minél többen újra megismerhessék!

Mit tartanál még fontos gondolatnak a hétvégéhez?

Azt szeretném kérni az autósport rajongóktól meg a versenyzőktől is, hogy tényleg jöjjenek el minél többen invitáljanak még szurkolókat barátokat a hétvégére! Nagyon nagy dolog, hogy ez a pálya és ez a rendezvény megújulhatott, de együtt azt fel kell még építenünk, hogy újra olyan ismert olyan népszerű legyen mint régen és hogy tényleg bekerülhessen a verseny az Európa Bajnoki versenynaptárba! Akkor viszont remélem nekem is épülhet egy igazi hegyiversenyre való autó is majd!

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: