DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Gokart

Plázapálya: Teszteltük az új Szeged Gokartot

Idén új helyszínen, a Szeged Pláza alatt nyitotta meg kapuit a Szeged Gokart, amely a térség első fedett pályája. A teremgokart-világbajnokság legeredményesebb magyar versenyzője szerint vonalvezetése 5-ből 5 csillagot érdemel.

DSC03223



Az egykor az Algyői úton működő pálya új helyszínre költözött a télen, de nem ez az egyetlen változás: új gokartokkal és profi időmérő rendszerrel várja vendégeit a segítőkész csapat. A neves francia gyártó, a Sodi GT3-as modelljeire esett a választás, melyekben a 200 köbcentis 6,5 lóerős Honda motorok dübörögnek. Bár első olvasatra ez nem tűnik soknak, annak ellenére is elég erre a pályára, hogy hosszabb egyenesekkel és gyors kanyarokkal találkozunk. Egyelőre hat gokartot állított csatasorba az üzemeltető, de a flotta bővítését tervezi a közeljövőben. A viacolor felületen meglepően jó tapadást biztosítanak a Vega gumik, és a vibráció is elenyésző. 

Az időmérő rendszert a Kart Timer biztosítja, a köridőinket a regisztráció után a gyártó oldalán is elérhetjük, valamint folyamatosan nyomon követhetjük az eredményeket online a mobiltelefonunkról is, és azt is, hogy melyik futamban fogunk következni. Az éves és havi pályacsúcsokat is feljegyzik, és azok mindig megtekinthetők.

A pálya tulajdonosával való beszélgetés alapján elmondható, hogy a közeljövőben tervezett újítások nagyon impozánsak. A köridők kivetítésétől az új motorokon át a nyárra tervezett egyhónapos gokarttáborig számos fejlesztés várható.

DSC03204

Kipróbálta a pályát Janecskó Adrián, a teremgokart-világbajnokság többszörös futamgyőztese is, aki idén is megméretteti magát a rangos versenyen, felkészülésének pedig egyik fontos helyszíne lesz a Szeged Gokart.

„Nagyon tetszik a pálya. A vonalvezetése gyors, lendületes, ugyanakkor technikás is. Vannak egymásba nyúló kanyarok gyors bejárattal és lassú középső szakasszal. A kör elején található kombináció olyan, ahol kompromisszumot kell kötni a kanyarbejárati sebesség és a következő kanyar előkészítése terén. Pihenésre nincs sok idő, a célegyenes egy ilyen szakasz. A tapadás magas, a motorok pedig elegendőek erre a pályára. A kanyarokat gumifal határolja, de műanyag palánkokat is felszereltek a fal elé, hogy ne akadjanak bele a gokartok a falba egy túl szűkre vett forduló során. A pálya tulajdonosa és az ott dolgozók barátságosak, szimpatikusak. A technikás vonalvezetés miatt a világbajnokságra való felkészülésem során gyakori vendége leszek a pályának. A tulajdonos jövőbeni tervei is tetszenek. Ajánlom minden gokartos figyelmébe” – értékelt Adrián.

A videón Tóth Norbert szemszögéből nézhetünk meg egy menetet
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: