DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 20. péntek
Gokart

Gokartból túraautóba? - Nagy Milán Michelisz nyomdokaiba lépne

Jelenleg első teljes szezonját futja a gokart országos bajnokság KZ2-es kategóriájában Nagy Milán. A 18 éves pilóta idén a futamok felét megnyerte, és már ebben az évben szeretné magát megmérettetni a világbajnokságon, hosszabb távon pedig a WTCC-be vágyik.

Mikor kezdtél el versenyezni?

2012-ben indultam el először az országos amatőr gokart bajnokság egyik futamán, ami annyira megtetszett, hogy utána még másfél évet lehúztam itt. Ez nagyon jó volt tapasztalatszerzésnek, és itt ismertem meg az egyik versenyen Pődör Balázst is, aki tavaly lehetőséget adott nekem, hogy immár az első osztályú MGSZ-MNASZ gokart bajnokságban is kipróbáljam magam az ő csapata, a CRG színeiben. Első évemben a nyolcból öt futamon indultam a Rotax Max Senior kategóriában, ebből egyet sikerült megnyernem.

Gokart_NagyMilán_01

Fotó: Buczkó Andor


Idén már a KZ2-ben indulsz. Mi indokolta a váltást?

Elsősorban a testalkatom, mivel elég magas vagyok, így a váltós gokart jobban fekszik nekem. Nagyon tetszik az új kategória, idén eddig majdnem minden futamomat megnyertem az ob-n, és a cél az, hogy az év végén megszerezzem a bajnoki címet. Idén is a CRG csapatában indulok, de most már Szűcs Lászlótól (Szüni) bérlem a gokartot, amit ő is készít fel a versenyekre. A KZ2-es alapokra is ő tanított meg, amiért nagyon hálás vagyok neki.

Mik a távolabbi célok? Mit szeretnél még elérni a gokartozásban, és merrefelé orientálódnál később?

 

A magyar bajnokság mellett még idén szeretnék rajthoz állni a KZ2-es világbajnokság néhány futamán. Ez nem összekeverendő a Rotax Max Challenge Világdöntővel, mivel KZ2-ben külön világbajnoki sorozatot rendeznek, amely 4-6 futamból áll, többségében olasz versenyhelyszínekkel. Nagyon erős a kinti mezőny, ezért tapasztalatszerzés szempontjából nagyon hasznos lenne, ha legalább 1-2 vb-futamon már idén meg tudnám méretni magam. Ami pedig a hosszabb távú célokat illeti, a gokartozás után minél előbb szeretnék a túraautókra váltani, és ott idővel akár a világbajnoki szintig vinni, Michelisz Norbert nyomdokaiba lépve. Magyarországról jelenleg ez tűnik a legjárhatóbb útnak. Tudom, hogy nem lesz könnyű, és az eredmények, illetve a szponzorok mellett a szerencse is kelleni fog hozzá, de én minden tőlem telhetőt meg fogok tenni annak érdekében, hogy valóra váltsam az álmom, és egy nap én is rajthoz állhassak a Hungaroringen a WTCC sztárpilótái között.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: