A Red Bull Silverstone-ban szervezett TPC-tesztet Yuki Tsunodának, annak érdekében, hogy könnyítsék a japán alkalmazkodását a csapathoz, de a gyakorlás nem a terveknek megfelelően alakult: a nedves időjárás és a technika is közbeszólt a versenyző beszámolója alapján.
Ahogy előzetesen írtunk róla, a dzsiddai és miami versenyhétvégék között egy extra tesztet szervezett a csapat Yuki Tsunoda számára, melyen a TPC-szabályok értelmében a 2023-as RB19-et vezethette a Brit Nagydíjnak otthont adó pályán. A tesztre sor került, ám nem az elképzelésnek megfelelően alakult – erről számolt be Miamiban a csütörtöki sajtónapon a 24 esztendős versenyző.
„Megtapasztaltam, milyen a klasszikus brit időjárás: nyirkos pályán kezdődött, esőgumit pedig nem hoztunk, mert nem akartuk a TPC-teszt kilométereit pazarolni. Sajnos a nap végén is volt egy kis problémánk, így végső soron nem vezettem sokat, de azért szuper tapasztalat volt” – mondta el Tsunoda Miamiban, ahol a Formula.hu is jelen van.
A TPC-tesztelés állandó versenyzőkre vonatkozó szabályai alapján – melyekről télen, Lewis Hamilton alkalmazkodó Ferrari-tesztjei kapcsán sűrűn esett szó – a rajtrács szerződtetett tagjai legfeljebb évi 1000 kilométert teljesíthetnek 2021 és 2023 között épített autóval: a kilométerekkel spórolt Tsunoda, viszont a megengedett négy tesztnapból egyet elhasznált.
A kevés megtett kör alapján pedig nem tudta kijelenteni, történt-e előrelépés, hiszen Silverstone egészen más jellegű pálya, mint amelyeken eddig versenyzett.
„Hogy őszinte legyek, nehéz érzékelni a különbséget, hiszen egészen eltérő körülmények és teljesen eltérő kanyarkarakterisztikák voltak az előző futamokhoz képest. Nem akartam buta visszajelzést adni, amellyel csak zavart keltek, ezért elmondtam a csapatnak, mit éreztem egyértelműen. Azért jó teszt volt számomra, gyűjtöttem némi kilométert” – mondta a pontverseny 16. helyén álló japán.
Tsunoda nem kapja meg az új padlólemezt
A Red Bull várt első nagy fejlesztési csomagja, amelytől a McLaren megközelítését várja a csapat, Miamiban debütál: a legfontosabb aerodinamikai alkatrész, a padlólemez átalakított verziójával készült el az alakulat.
A RacingNews365 információi szerint az új padló csak a világbajnokság harmadik helyét tartó Max Verstappen RB21-esén tűnik fel az amerikai sprinthétvégén, Tsunoda változatlanul az eddigi specifikációval versenyez Floridában.