Sokkal nagyobb tartományban képes működtetni 2025-ös Formula-1-es autóját a Ferrari a Bahreinben bevetett fejlesztései révén, és ez Dzsiddában még komolyabb erővé teheti őket – vélekedik forrásai alapján a Gazzetta dello Sport.
Egy hete a Ferrari érkezett a legkomolyabb fejlesztési csomaggal az F1-es Bahreini Nagydíjra: alaposan átdolgozták a teljes padlólemezt és ahhoz kapcsolódóan a diffúzort, valamint hozzányúltak a hátsó szárnyhoz is az aerodinamikai hatékonyság növelése érdekében.
Az eredmények alapján valamelyest előrelépést jelenthetett az új csomag, hiszen Charles Leclerc és Lewis Hamilton a negyedik-ötödik helyeken végeztek a vasárnapi futamon, ahol a monacói a biztonsági autós fázis nélkül akár a dobogóra is esélyes lehetett volna.
A Gazzetta dello Sport szerint az új padlólemez egy kulcsfontosságú területen hozott igazán a konyhára: az olasz publikáció információi szerint a maranellóiak „csaknem megduplázták” Suzukához képest annak a tartománynak a szélességét, amelyben megfelelően működésre tudják bírni az SF-25-öst.
Mindez leginkább az új padlólemeznek volt köszönhető állítólag, amely lehetővé tette, hogy az autó változatosabb körülmények között működjön jól.
A Gazzetta szerint ráadásul ez a fejlődés még inkább kidomborodhat az előttünk álló Szaúd-arábiai Nagydíjon. A dzsiddai pálya aszfaltja sokkal simább, mint a szahíri, kevésbé gumigyilkos, ez pedig az olasz lap szerint „további 30 százalékkal” növelheti a Ferrari működési tartományát.
Ez pedig még nem minden: a riport szerint a Scuderia emellett alacsony légellenállású konfigurációval készül a tempós Dzsiddára (ezzel persze aligha lesznek egyedül), a gyors kanyarok pedig amúgy is fekszenek alapvetően a 2025-ös versenygépnek.
A sima aszfaltfelület pedig ahhoz is hozzájárulhat, hogy a Ferrari alacsonyabbra állíthassa a hasmagasságát, amivel a feltételezések szerint küszködtek a szezonrajt óta, s ami így igazán kihozhatja az autó erősségeit. A Gazetta szerint amúgy a vörösök a szimulátorban ráfeküdtek az autó mechanikus tapadásának javítására is, mivel többféle futómű-beállítással kísérleteztek.
A Ferrari négy nagydíjhétvége után az F1-es konstruktőri világbajnokság negyedik helyén tanyázik, már 94 pontos hátrányban az éllovas McLaren mögött.