DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. április 19. szombat
F1

Paddock-források: Felgyorsítja fejlesztéseit a Red Bull

A Formula.hu úgy értesült az F1-es Szaúd-arábiai Nagydíj paddockjában, hogy már ezen a hétvégén is jelentősnek mondható fejlesztésekkel támad a Red Bull, és a következő futamokra is készülnek az újítások.

Várakozáson aluli formában kezdte a 2025-ös F1-es szezont a Red Bull, az energiaitalosok autója nem a tervek szerinti mértékben javult a téli szünet során, és bár Max Verstappen több bravúros teljesítménnyel a víz felett tartotta eddig a csapatot, de világos, hogy a bajnoki hadjárathoz ez kevés – ahogy arról a holland is beszélt már, legutóbb a pocsékul sikerült bahreini hétvégén.

A Formula.hu úgy értesült a dzsiddai paddockban, hogy az utóbbi hetekben gőzerővel végzett munkának kézzelfogható nyomai is lehetnek: helyszíni tudósítónk, Mészáros Sándor forrásai arról számoltak be, hogy a suzukai fejlesztések után Szaúd-Arábiába egy újabb csomaggal érkezik meg az istálló.

f1-redbull-dzsidda



Az értesülések szerint ezek szabad szemmel kevésbé lesznek láthatóak, de a csapat már ezen a hétvégén is érezhető, mérhető javulást remél tőlük, és a munka nem is áll meg: a következő két hétvégére, Miamiba és Imolába is újabb fejlesztésekkel érkeznek, hogy felvehessék a kesztyűt az idényt bombaformában kezdő McLarennel.

Milton Keynesben elsősorban az autó egyensúlyán igyekeznek javítani, ennek érdekében a padlólemez részletein dolgoznak, azokat alakítják át úgy, hogy az autó alja által generált nyomás és leszorítóerő a lehető legharmonikusabban tudjon eloszlani. Különösen a padlólemez középső részét módosítják, de az értesülések arról szólnak, hogy emellett az oldaldobozok belsejét is átalakítják.

Verstappen hátránya négy versenyhétvége után nyolc pont a listavezető Lando Norrishoz képest, és a címvédő úgy fogalmazott, hogy az autó ezen a pályán versenyképesebb lehet, mint ahogy azt múlt héten, Bahreinben láthattuk.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: