Eddig minden az előre eltervezett menetrend szerint halad a felkészüléssel – állítja a Cadillac F1 Team csapatvezetője, Graeme Lowdon, aki lehetőségként tekint arra, hogy több központot kell összehangolniuk a projekt sikeressége érdekében.
Néhány hete vált még csak hivatalossá, hogy az FIA és a Formula-1 is elfogadta a General Motors és a TWG Motorsports közös projektjét, így 2026-tól tizenegyedik csapatként csatlakozhatnak a száguldó cirkusz mezőnyéhez.
Lowdon, aki már előtte hónapok óta csapatfőnökként irányította a gárdát, a Motorsportnak adott interjúban elmondta: a megerősítésnél elsősorban megkönnyebbülést érzett, valamint örömöt, amikor elmondhatták ezt az alkalmazottaknak, akiknek száma már akkor 300-ra rúgott, amivel „majdnem ugyanolyan méretűek voltunk, mint a Haas”.
„Mindannyian elkötelezték magukat egy olyan csapat iránt, amelynek nem is fogadták még el a nevezését. Még Formula-1-es csapatnak sem nevezhettük magunkat. Ezt rettenetesen tisztelem” – jegyezte meg Lowdon.
A korábban a Manort irányító szakember mellett már olyan nevek csatlakoztak a Cadillachez, mint Pat Symonds, aki év elején állt munkába mérnöki tanácsadóként, a korábbi Renault-mérnök Nick Chester a technikai igazgató, a williamses múlttal rendelkező Jon Tomlinson az aerodinamikai részleg vezetője, míg a Lowdonnal annak idején a kiscsapatnál együtt dolgozó John McQuilliam a főtervező.
„Hetente tartunk találkozót a teljes személyzettel, és emlékszem, a legelsőn hárman voltunk ott. Most már több százan vagyunk. Azt hiszem, átlagosan több mint napi egy ember csatlakozik, köztük nagyon jó szakemberek, akikkel versenyeztem együtt korábban” – árulta el Lowdon.
A több központ összehangolása
A Cadillac F1 Team három bázissal rendelkezik: a silverstone-it tavaly adták át, emellett ott van az Andretti Global indianai központja, valamint a General Motors létesítménye Charlotte-ban.
„Mindig kihívás több helyszínt kezelni, de inkább lehetőségként tekintünk rá” – fogalmazott ennek kapcsán Lowdon. „Van egy központi irodánk Indianapolisban, ami az IndyCar otthona. Ott van az új motorbizniszünk Charlotte-ban, ahol sok járműdinamikai dolog és a versenyzői szimulátor is található. Az a NASCAR otthona. Aztán ott vannak a műveletek Silverstone-ban, ami meg a Formula-1 otthona.”
Lowdon szerint nem kérdés, hogy készen fognak állni a 2026-os szezonra: „Ez nem alkuképes kérdés, muszáj annak lennünk. Az egyik klassz dolog az autóversenyzésben, hogy nem lehet elmozdítani a határidőket. Nem teljesíthetjük egy héttel később az első nagydíjunkat a többiekhez képest.”
„Mindenki tisztában van vele, hogy ketyeg az óra. Van egy naptárunk, amelyet megosztunk mindenkivel, benne minden hónapban néhány kulcsdátummal, legyen szó akár egy dizájn kiadására vagy alkatrészek teszteléséről. Jelenleg az ütemterv szerint haladunk.”
Lowdon annak idején a Manor beszállásában is aktív résztvevő volt, a feltételek és a körülmények azonban most sokkal jobbak: „Ezúttal több idő áll a rendelkezésünkre. Azt hiszem, akkor hét hónapunk volt, ami kihívást jelentett. Most visszatekintve hihetetlennek tűnik.”
„Mint a történelem megmutatta, a célok mindig mozognak. Ezúttal lényegesen stabilabb ez, ugyanakkor jóval összetettebb is. A lecke, amit megtanultam, hogy minél többet változnak a dolgok, annál több dolog marad változatlan. A csapatépítés alapjai például teljesen ugyanazok.”