Oscar Piastri megőrizte a vezetést az F1-es Kínai Nagydíj rajtjánál, George Russell viszont elbukta a második helyet Lando Norrisszal szemben: a Mercedes versenyzője jól indult, de az első kanyarban kicsit beszorult Piastri mögé, így Norris kívülről előzhetett. Mögöttük a két Ferrari megelőzte Verstappent, de a kettes kanyarban Leclerc nekikoccant Hamiltonnak, a brit megúszta a defektet, a monacói szárnya viszont megsérült.
Mögöttük szintén volt egy-két helycsere: Hadjar két helyet bukott, így visszaesett Antonelli és Tsunoda mögé, míg Ocon feljött az első tízbe Albont megelőzve. A mezőny végén Bortoleto hibázott, az autó megforgott, beesett a kavicságyba, de ki tudott jönni onnan, és a bokszba is húzott kereket cserélni. Pár körrel később Alonso is a kiállt a bokszba, ő azonban végleg, ugyanis a fékjei megadták magukat, így ő lett a nagydíj első kiesője.
A kiállások sorát Pierre Gasly nyitotta meg 10 kör után, miközben az élcsapatok a bejátszott rádióüzenetek alapján a lehetséges stratégiákon töprengtek. Az első tízesben egy körrel később Tsunoda és Ocon borította a dominót, őt Antonelli és Hadjar is követte, akik hiába reagáltak azonnal, pozíciót buktak, sőt Hadjar elé még Gasly is belépett.
Működtek tehát az elévágások, ami az élmezőny számára is tanulsággal szolgálhatott, s egy újabb kör múlva Hamilton és Verstappen is érkezett a szerelőihez. 14 kör után érkezett Piastri és Russell, bár egy rádióüzenet szerint a Mercedes versenyzője felvetette az egy kiállást. Piastri időt veszített a kiállás során, és hátrébb is zajlottak az események: Ocon 300-as tempónál félig a füvön előzte meg Antonellit.
Norris is érkezett a kiállásra, és pozíciót bukott Russell ellenében – a kiállás előtt járó Stroll zavarta a vizet előttük – , és Leclerc is bent járt, akinek az autóján nem cseréltek orrkúpot a szárnysérülés ellenére, ami az elemet elnézve meglepő volt, a tempóját látva viszont nem. Egy rövid ideig a még nem cserélő Albon vezetett, de Piastri megelőzte, és Norris is visszaszerezte az elvesztett pozícióját.
A Ferrari a 20. körben döntött úgy, hogy megcserélik a két autót, hogy Leclerc megpróbálhasson Russell nyomába eredni. Hamilton először tiltakozott, de a csapat ráerősített, így megtörtént a helycsere – majd a monacói le is szakította magáról a britet, sőt azonnal nyolc tizeddel gyorsabbnak bizonyult az élen haladó hármasnál.
A rövid ideig az első helyen álló Albon szépen elnyújtotta az első etapját, s úgy tűnt, rámehet az egy kiállásra: ekkor a 13. helyen haladt, méghozzá kimondottan ígéretes tempóban. Leclerc tempója pedig nemcsak ígéretes volt, hanem egyenesen kiváló, és néhány körrel a helycsere után nyomás alá tudta helyezni Russellt (Hamilton két és fél másodpercre lemaradt), miközben Piastri kényelmes négy másodperces előnnyel vezetett Norris előtt.
Féltávhoz érkezve Stroll még mindig kerékcsere nélkül haladt a hetedik helyen, ami komoly előnyt jelenthet számára a verseny végén, hiszen ő kétségkívül rámehetett az egy kiállásra. Ami a mezőny végét illeti, a Saubernek ezúttal nagyon rosszul alakult a versenye, és Lawson se teheti ki az ablakba ezt a produkciót, hiszen féltávon túl Hülkenberggel volt partiban.
Leclerc kissé megingott, két másodpercre leszakadt Russelltől, és nem tudott érdemben visszazárkózni rá. Hátrébb Bearman vitézkedett a környezetéhez képest hatalmas gumielőnyben, s az ő alternatív taktikája is pontszerzéssel kecsegtetett. Persze ez sokaknak nem volt opció, a második kiállások sorát a pontszerzésre esélyes pilóták között Hadjar nyitotta meg 33 kör után – Norrisnak pedig azt jelezték, hogy csekély esőre is van kilátás.
Stroll végül 36 kör után érkezett az egyetlen kiállására, amelyet követően a 14. helyre tért vissza, de az egész mezőnyből a legjobb gumihelyzetben – Bearman is remekül használta ki az előnyét, és hamar feljött pontszerző helyre. Zajlottak második kiállások, Hamilton a bokszba menekült Verstappen elől, mással szemben nem is veszített pozíciót, a Racing Bulls autói viszont csak a 15-16. helyen voltak a csere után, s úgy tűnt, Melbourne után ismét eltaktikázhatták magukat…
Tizenkét körrel a vége előtt egyre biztosabbnak tűnt, hogy aki eddig nem volt kint, az megpróbálja végigcsinálni a futamot egy kiállással, a sorrend Piastri, Norris, Russell, Lerclerc, Verstappen, Hamilton, Ocon, Antonelli, Albon, Bearman volt a pontszerző helyeken – az esőt illetően pedig frissített a McLaren, miszerint a futam utolsó pillanataiban ázhat el a pálya.
A Racing Bulls kálváriája tovább folytatódott: Hadjart a hibázó Doohan zavarta ki a bukótérbe, Tsunodának pedig furcsamód beszakadt az első szárnya, amivel pozíciókat veszített, majd kiállt a bokszba – egy újabb ígéretes futam ment a kukába faenzaiaknál. Doohant végül ma is megbüntették, de kőkeményen védekezett továbbra is a franciával szemben, aki panaszt is tett erre a csapatrádióban – sőt a stewardok fel is jegyezték a kései bemozdulását féktávon.
Norrisnak a hajrában fékproblémái adódtak, a mérnöke pedig arról győzködte, hogy érdemes lenne beletörődni a második helybe, miközben Verstappen belendült, és támadás alá vette Leclerc-t – öt kör volt hátra ekkor. Aztán az 56 körös futam 53. körében a célegyenes utáni kombinációban berakta a hintába a holland a monacóit, és feljött a negyedik helyre. A csapat Norrist újra figyelmeztette, a fékhelyzetet immár kritikusnak minősítve, a brit folyamatosan szakdt le csapattársáról.
Az utolsó körbe érkezve öt másodperc előnye volt Russell-lel szemben, ezzel kellett spórolnia, ezt meg is tudta oldani, a futamgyőztes pedig az egész nap, sőt egész hétvégén remeklő Oscar Piastri lett. Russell újra dobogón, Verstappen negyedik lett, Leclerc és Hamilton az 5-6. helyen ért célba, Ocon szenzációs eredménnyel hetedik helyet hozott a Haasnak, Antonellinek csendes verseny után négy pont jutott, Albon ismét pontot szerzett a Williamsnek, és Bearman is behúzott egy egységet.
FRISSÍTVE: A leintés után mintegy három órával változott a végeredmény, a Ferrari két versenyzőjét és Pierre Gaslyt ugyanis kizárták. Erről részletek ide kattintva olvashatók.
Az F1-es Kínai Nagydíj módosított végeredménye
1. | Oscar Piastri | McLaren–Mercedes | |
2. | Lando Norris | McLaren–Mercedes | 9,748 |
3. | George Russell | Mercedes | 11,097 |
4. | Max Verstappen | Red Bull–Honda RBPT | 16,656 |
5. | Esteban Ocon | Haas–Ferrari | 49,969 |
6. | Andrea Kimi Antonelli | Mercedes | 53,748 |
7. | Alexander Albon | Williams–Mercedes | 56,321 |
8. | Oliver Bearman | Haas–Ferrari | 1:01,303 |
9. | Lance Stroll | Aston Martin–Mercedes | 1:10,204 |
10. | Carlos Sainz | Williams–Mercedes | 1:16,387 |
11. | Isack Hadjar | Racing Bulls–Honda RBPT | 1:18:875 |
12. | Liam Lawson | Red Bull–Honda RBPT | 1:21,147 |
13. | Jack Doohan | Alpine–Renault | 1:28,401 |
14. | Gabriel Bortoleto | Sauber–Ferrari | +1 kör |
15. | Nico Hülkenberg | Sauber–Ferrari | +1 kör |
16. | Yuki Tsunoda | Racing Bulls–Honda RBPT | +1 kör |
Kiesett | |||
Fernando Alonso | Aston Martin–Mercedes | 5. kör | |
Kizárva
|
|||
Charles Leclerc | Ferrari | ||
Lewis Hamilton | Ferrari | ||
Pierre Gasly | Alpine–Renault |