DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. március 25. kedd
F1

Piastri nyerte Norris előtt az F1-es Kínai Nagydíjat

Oscar Piastri sima győzelmet aratott a szezon második F1-es nagydíján, Norris egy fokkal kevésbé simán, de megszerezte a második helyet – Russell újra dobogón, koccantak a Ferrarik.

Oscar Piastri megőrizte a vezetést az F1-es Kínai Nagydíj rajtjánál, George Russell viszont elbukta a második helyet Lando Norrisszal szemben: a Mercedes versenyzője jól indult, de az első kanyarban kicsit beszorult Piastri mögé, így Norris kívülről előzhetett. Mögöttük a két Ferrari megelőzte Verstappent, de a kettes kanyarban Leclerc nekikoccant Hamiltonnak, a brit megúszta a defektet, a monacói szárnya viszont megsérült.

Mögöttük szintén volt egy-két helycsere: Hadjar két helyet bukott, így visszaesett Antonelli és Tsunoda mögé, míg Ocon feljött az első tízbe Albont megelőzve. A mezőny végén Bortoleto hibázott, az autó megforgott, beesett a kavicságyba, de ki tudott jönni onnan, és a bokszba is húzott kereket cserélni. Pár körrel később Alonso is a kiállt a bokszba, ő azonban végleg, ugyanis a fékjei megadták magukat, így ő lett a nagydíj első kiesője.

piastri-china-4



A kiállások sorát Pierre Gasly nyitotta meg 10 kör után, miközben az élcsapatok a bejátszott rádióüzenetek alapján a lehetséges stratégiákon töprengtek. Az első tízesben egy körrel később Tsunoda és Ocon borította a dominót, őt Antonelli és Hadjar is követte, akik hiába reagáltak azonnal, pozíciót buktak, sőt Hadjar elé még Gasly is belépett.

Működtek tehát az elévágások, ami az élmezőny számára is tanulsággal szolgálhatott, s egy újabb kör múlva Hamilton és Verstappen is érkezett a szerelőihez. 14 kör után érkezett Piastri és Russell, bár egy rádióüzenet szerint a Mercedes versenyzője felvetette az egy kiállást. Piastri időt veszített a kiállás során, és hátrébb is zajlottak az események: Ocon 300-as tempónál félig a füvön előzte meg Antonellit.

Norris is érkezett a kiállásra, és pozíciót bukott Russell ellenében – a kiállás előtt járó Stroll zavarta a vizet előttük – , és Leclerc is bent járt, akinek az autóján nem cseréltek orrkúpot a szárnysérülés ellenére, ami az elemet elnézve meglepő volt, a tempóját látva viszont nem. Egy rövid ideig a még nem cserélő Albon vezetett, de Piastri megelőzte, és Norris is visszaszerezte az elvesztett pozícióját.

norris-china-2

A Ferrari a 20. körben döntött úgy, hogy megcserélik a két autót, hogy Leclerc megpróbálhasson Russell nyomába eredni. Hamilton először tiltakozott, de a csapat ráerősített, így megtörtént a helycsere – majd a monacói le is szakította magáról a britet, sőt azonnal nyolc tizeddel gyorsabbnak bizonyult az élen haladó hármasnál.

A rövid ideig az első helyen álló Albon szépen elnyújtotta az első etapját, s úgy tűnt, rámehet az egy kiállásra: ekkor a 13. helyen haladt, méghozzá kimondottan ígéretes tempóban. Leclerc tempója pedig nemcsak ígéretes volt, hanem egyenesen kiváló, és néhány körrel a helycsere után nyomás alá tudta helyezni Russellt (Hamilton két és fél másodpercre lemaradt), miközben Piastri kényelmes négy másodperces előnnyel vezetett Norris előtt.

Féltávhoz érkezve Stroll még mindig kerékcsere nélkül haladt a hetedik helyen, ami komoly előnyt jelenthet számára a verseny végén, hiszen ő kétségkívül rámehetett az egy kiállásra. Ami a mezőny végét illeti, a Saubernek ezúttal nagyon rosszul alakult a versenye, és Lawson se teheti ki az ablakba ezt a produkciót, hiszen féltávon túl Hülkenberggel volt partiban.

leclerc-china-3

Leclerc kissé megingott, két másodpercre leszakadt Russelltől, és nem tudott érdemben visszazárkózni rá. Hátrébb Bearman vitézkedett a környezetéhez képest hatalmas gumielőnyben, s az ő alternatív taktikája is pontszerzéssel kecsegtetett. Persze ez sokaknak nem volt opció, a második kiállások sorát a pontszerzésre esélyes pilóták között Hadjar nyitotta meg 33 kör után – Norrisnak pedig azt jelezték, hogy csekély esőre is van kilátás.

Stroll végül 36 kör után érkezett az egyetlen kiállására, amelyet követően a 14. helyre tért vissza, de az egész mezőnyből a legjobb gumihelyzetben – Bearman is remekül használta ki az előnyét, és hamar feljött pontszerző helyre. Zajlottak második kiállások, Hamilton a bokszba menekült Verstappen elől, mással szemben nem is veszített pozíciót, a Racing Bulls autói viszont csak a 15-16. helyen voltak a csere után, s úgy tűnt, Melbourne után ismét eltaktikázhatták magukat…

Tizenkét körrel a vége előtt egyre biztosabbnak tűnt, hogy aki eddig nem volt kint, az megpróbálja végigcsinálni a futamot egy kiállással, a sorrend Piastri, Norris, Russell, Lerclerc, Verstappen, Hamilton, Ocon, Antonelli, Albon, Bearman volt a pontszerző helyeken – az esőt illetően pedig frissített a McLaren, miszerint a futam utolsó pillanataiban ázhat el a pálya.

bearman-china

A Racing Bulls kálváriája tovább folytatódott: Hadjart a hibázó Doohan zavarta ki a bukótérbe, Tsunodának pedig furcsamód beszakadt az első szárnya, amivel pozíciókat veszített, majd kiállt a bokszba – egy újabb ígéretes futam ment a kukába faenzaiaknál. Doohant végül ma is megbüntették, de kőkeményen védekezett továbbra is a franciával szemben, aki panaszt is tett erre a csapatrádióban – sőt a stewardok fel is jegyezték a kései bemozdulását féktávon.

Norrisnak a hajrában fékproblémái adódtak, a mérnöke pedig arról győzködte, hogy érdemes lenne beletörődni a második helybe, miközben Verstappen belendült, és támadás alá vette Leclerc-t – öt kör volt hátra ekkor. Aztán az 56 körös futam 53. körében a célegyenes utáni kombinációban berakta a hintába a holland a monacóit, és feljött a negyedik helyre. A csapat Norrist újra figyelmeztette, a fékhelyzetet immár kritikusnak minősítve, a brit folyamatosan szakdt le csapattársáról.

Az utolsó körbe érkezve öt másodperc előnye volt Russell-lel szemben, ezzel kellett spórolnia, ezt meg is tudta oldani, a futamgyőztes pedig az egész nap, sőt egész hétvégén remeklő Oscar Piastri lett. Russell újra dobogón, Verstappen negyedik lett, Leclerc és Hamilton az 5-6. helyen ért célba, Ocon szenzációs eredménnyel hetedik helyet hozott a Haasnak, Antonellinek csendes verseny után négy pont jutott, Albon ismét pontot szerzett a Williamsnek, és Bearman is behúzott egy egységet.

FRISSÍTVE: A leintés után mintegy három órával változott a végeredmény, a Ferrari két versenyzőjét és Pierre Gaslyt ugyanis kizárták. Erről részletek ide kattintva olvashatók.

Az F1-es Kínai Nagydíj módosított végeredménye

1. Oscar Piastri McLaren–Mercedes  
2. Lando Norris McLaren–Mercedes 9,748
3. George Russell Mercedes 11,097
4. Max Verstappen Red Bull–Honda RBPT 16,656
5. Esteban Ocon Haas–Ferrari 49,969
6. Andrea Kimi Antonelli Mercedes 53,748
7. Alexander Albon Williams–Mercedes 56,321
8. Oliver Bearman Haas–Ferrari 1:01,303
9. Lance Stroll Aston Martin–Mercedes 1:10,204
10. Carlos Sainz Williams–Mercedes 1:16,387
11. Isack Hadjar Racing Bulls–Honda RBPT 1:18:875
12. Liam Lawson Red Bull–Honda RBPT 1:21,147
13. Jack Doohan Alpine–Renault 1:28,401
14. Gabriel Bortoleto Sauber–Ferrari +1 kör
15. Nico Hülkenberg Sauber–Ferrari +1 kör
16. Yuki Tsunoda Racing Bulls–Honda RBPT +1 kör
Kiesett      
  Fernando Alonso Aston Martin–Mercedes 5. kör
Kizárva
     
  Charles Leclerc Ferrari  
  Lewis Hamilton Ferrari  
  Pierre Gasly Alpine–Renault  
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: