A hatodik helyről rajtolva ötödikként intette le a kockás zászló Charles Leclerc-t a Kínai Nagydíjon. A monacói a startot követően előrébb lépett egy pozíciót az előle induló csapattársával Max Verstappen visszaesése miatt, ám az első körben megsérült az első szárnya – amit végül nem kellett cserélni, és a teljesítményére sem volt drasztikus hatással.
A kerékcseréket követően Lewis Hamilton mögött DRS-távolságban rádiózott Leclerc egy potenciális helycseréről, amit végül a Ferrari jóváhagyott – ezzel előrelépett a negyedik helyre a monacói. Néhány körrel a leintés előtt azonban a holland regnáló bajnok visszazárkózott rá, és meg is előzte: ezzel Leclerc 10 világbajnoki egységet tudott bezsebelni.
A versenyt követően így értékelt az F1TV kamerái előtt: „Persze, van egy kis frusztráció: pozitív futamunk volt az erős tempónk miatt, de nem tudtuk a benne rejlő össze potenciált kihasználni, hiszen volt egy hatalmas sérülés az első szárnyon. Szerencsétlenül jött ki, mert pont Lewisszal történt – egyikünk sem hibázott. Belül voltam, Lewis a külső ívet választotta, én pedig azt hittem, ott is fog maradni. De minden joga megvolt ahhoz, hogy visszajött belülre, amire nem számítottam… Egy kis köridőbe került.”
Arról, hogy a sérülést mennyire tudták kijavítani, így véleményezett: „A leszorítóerőt nem lehet az autóból kijavítani. Az egyensúlyt annyira nem befolyásolta, mégis 30 ponttal kevesebb leszorítóerőm volt, ami nagyon sok. Ennek függvényében viszont nagyon jó a versenytempónk – az időmérős teljesítmény szorul javításra.”
A csapatutasítás
A közvetítésben végigkövetett alakulaton belüli helycseréről így nyilatkozott Leclerc: „Ez a csapatnak sem egyszerű, és én is próbáltam Lewis szemszögéből megvizsgálni a szituációt: tudták, hogy sérült az első szárnyam, és ilyenkor azt is számításba kell venni, hogy a DRS mennyit dob a tempómon. Sok minden összejött, így érthető volt, hogy több ideig hezitáltak rajta.”
Az SF-25-ös teljesítményét pedig a következőkben tudná javítani a monacói: „Nem vagyunk a legerősebbek, messzire kerültünk a McLarenektől – főleg az időmérőn. Péntek este Lewis többet kihozott az autóból, mint ami ténylegesen van benne… A szombati időmérő a mérvadó. A versenytempónk hasonló, mint a McLarené, de ha 3-4 pozícióval hátrébb rajtolunk, mint ők, nem tudunk csodát művelni.”
„Mindent a megfelelő tartományba kellene hoznunk a kvalifikáción – hiszen valami mindig elcsúszik. Az egyensúly sosem optimális egy egész körön keresztül, azonban hatalmas szükségünk lenne rá az időmérőn. Dolgozunk rajta, a versenyeken valamiért mindig sikerül jól beállítanunk.”
A csapatutasításról Leclerc nem gondolja, hogy befolyásolni fogja a viszonyát Hamiltonnal: „Remek a kapcsolatunk, szerintem így is fog maradni. Hatalmas tiszteletet tanúsítok felé, hiszen elképesztő dolgokat ért el ebben a sportban – és úgy érzem, ő is nagyon tisztel engem. Már most majdnem egy szinten vagyunk tempóban, nagyon erősen kezdett – biztos vagyok benne, hogy fogunk még egymás ellen csatázni.”