DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. március 18. kedd
F1

Három-öt futamon belül megoldaná gondjait a Red Bull

Helmut Marko egyértelművé tette, hol vannak lemaradásban a McLarenhez képest az F1-ben, de szerinte már dolgoznak is rajta, hogy a fejlesztésekkel orvosolják ezt.

A túl korán jelentkező gumikopás a McLarennel szembeni fő hátrányuk, ismerte el Helmut Marko, a Red Bull Racing Formula-1-es sportszakmai tanácsadója, de egyúttal jelezte: bízik benne, hogy a fejlesztésekkel néhány nagydíjon belül megoldják ezt, és akkor egy szintre kerülhetnek a wokingiakkal.

A hétvégi F1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon bebizonyosodott, hogy jelenleg a McLarené a legjobb autó, a Red Bull viszont Max Verstappennel a volánnál második erőnek bizonyult, amely az időmérőn egy harmadik rajthelyben, a futamon pedig Oscar Piastri hibája után egy második pozícióban mutatkozott meg.

f1-verstappen-redbull-melbourne-2



Marko szerint egyértelműen a gumikopás terén van előnyben jelenleg az MCL39-es, de azt is elárulta a melbourne-i versenyt követően a Viaplay kamerái előtt, hogy már dolgoznak rajta, hogy a fejlesztésekkel orvosolják ezt a területet:

„Tudtuk a bahreini teszt alapján, hogy a McLaren valamelyest gyorsabb nálunk. Csökkentettük az előnyüket, azt mondanám, fél másodpercről olyan két-három tizedmásodpercre. Hat-nyolc körön át tudjuk is követni őket, de aztán nálunk hamarabb jelentkezik a gumikopás.”

„Ez a fő probléma, illetve van még néhány gondunk. De tudjuk őket, a csapat pedig keményen dolgozik. Remélhetőleg három-öt versenyen belül orvosoljuk őket, és akkor olyan autónk lesz, amely egy szinten áll a McLarennel.”

f1-verstappen-redbull-melbourne-1

Horner: Jobb az alap a fejlesztéshez

A bahreini F1-es teszt után alapvetően csalódottak voltak a Red Bullnál, mert többet vártak az új autót. Christian Horner csapatvezető szerint viszont abban mindenképp történt előrelépés a problémás 2024-es évad után, hogy kezelhetőbbé és kiszámíthatóbbá vált az RB21-es – ez pedig a fejlesztésekhez is jobb alapot jelent:

„Az idei autó karakterisztikája sokkal nyugodtabb, mint az RB20-asnál. Nincsenek olyan csúnya megbicsaklások, mint az előzőnél, és ez jó, dinamikus alapot jelent ahhoz, hogy a szezon során fejlesszük az autót.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: