DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. március 18. kedd
F1

Elnézést kért Tsunodától a Racing Bulls

Ugyanazt a taktikai hibát követték el a megérkező esőben az F1-es Ausztrál Nagydíjon, mint a Ferrarik – erős pontszerzés helyett nullázás lett az eredménye.

Elnézést kért Yuki Tsunodától a csapat nevében az elhibázott stratégiáért Laurent Mekies, a Racing Bulls csapatfőnöke: a túl kései kerékcsere miatt a japán az ötödik-hatodik helyezés helyett üres kézzel távozott a Formula-1-es Ausztrál Nagydíjról.

Tsunoda szolgáltatta az egyik szenzációt a melbourne-i évadnyitó időmérőjén azzal, hogy az ötödik helyre kvalifikálta magát. A futamon aztán sokáig a hatodik pozícióban haladt, azaz egy igen erős pontszerzés felé tartott a Racing Bulls versenyzője.

f1-tsunoda-racingbulls-melbourne-2



Ám amikor a verseny utolsó harmadában visszatért az eső, csapata túl sokáig várt az intermediate gumikra váltással: a Ferrarikhoz hasonlóan a 47. körben hívták csak a bokszba a japánt, aki így végül a 11. helyre esett hátra, azaz nulla ponttal zárta a viadalt.

A csapat közleményében Mekies bocsánatot kért a taktikai malőrért az addig szinte hibátlanul vezető Tsunodától: „Yuki roppant erősen teljesített, amíg az eső vissza nem tért. Nincs mi mögé bújnunk, rossz döntést hoztunk a végén, és ez nagyon sokba került nekünk vasárnap.”

„Emiatt elnézést kérünk Yukitól: a kockáztatás, hogy kint hagyjuk a pályán, nem fizetődött ki, de ez is része az autósport keménységének. Csak egy módon lehet javulni: ha keményen dolgozunk együtt csapatként, és erősebben térünk vissza.”

f1-tsunoda-racingbulls-melbourne

„Ott van a harcban” a Racing Bulls

Miután Tsunoda újonc csapattársa, Isack Hadjar már a felvezető körben a falba rakta az autóját a vizes aszfalton, a teljes Racing Bulls nullázott az Albert Parkban, ami különösen a Williams tíz pontja miatt lehet fájó. A csapatvezető szerint azonban így is bőven vannak pozitívumok, hiszen alapvetően a középmezőny egyik legjobbjai voltak az esőig:

„Csalódáskeltő végeredménnyel zártunk egy hétvégét, amely magáig a futamig nagyon is erős volt” – értékelt Mekies. „Az ötödik és a tizenegyedik rajthely a télen elvégzett kemény munka jutalma volt.”

„Összességében mindkét pilóta hihetetlen munkát végzett azzal, hogy Yuki még egy lépést tett előre, Isack pedig olyan hozzáállást mutatott, amely miatt nem lehet hibáztatni. Világos, hogy a mezőny még szorosabb, mint tavaly, de határozottan ott vagyunk a harcban.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: