FRISSÍTÉS: Cikkünk eredeti publikálása után az FIA megerősítette a híreszteléseket, a cikket a végén egészítettük ki azzal, ami új információnak számított a közleményükben.
Ismét szigorít a hátsó szárnyakra vonatkozó statikus teszteken a Nemzetközi Automobil Szövetség az F1-es Ausztrál Nagydíjon látottak után: már a Kínai Nagydíjtól kisebb mértékben hajolhat el a légterelő lapja.
A hátsó szárnyak hajlékonysága a McLaren tavalyi bakui „mini-DRS-ügye” után kerültek fókuszba. Noha a nagy tempónál hátrakonyuló felső terelőlap, amellyel így rés keletkezett a főlap és közte, átment az FIA tesztjein, a Szövetség mégis módosítást kért a wokingiaktól.
Az idei szezonra aztán a vonatkozó technikai direktíva is szigorodott: már a szezonnyitótól kezdve szigorúbb terheléses teszteknek vetették alá a hátsó szárnyakat, miközben a DRS-sel kapcsolatos paramétereket is szűkebbre szabták.
A bahreini F1-es teszt után azonban terjedni kezdett, hogy egyes istállók továbbra is trükköznek ezen a téren: a Red Bull technikai igazgatója, Pierre Wache ki is mondta, hogy a McLaren és a Ferrari szerinte továbbra is alkalmazza a mini-DRS-jelenséget.
Az FIA emiatt a hétvégi Ausztrál Nagydíjon extra kamerák felszerelését kérte a Formula-1-es alakulatoktól, hogy alaposabban monitorozni tudják a hátsó szárnyak viselkedését. És úgy tűnik, a Szövetségnek nem tetszett, amit látott – annak ellenére, hogy az összes autó és szárny szabályosnak bizonyult az új mérések alapján.
Az AutoRacer olasz szaklap számolt be róla – és ez egybecseng a Formula.hu értesüléseivel –, hogy az FIA újfent frissíteni fogja a vonatkozó technikai direktívát, méghozzá már az alig néhány nap múlva esedékes második futamtól, a Kínai Nagydíjtól kezdődően!
Az Autoracer arról ír, hogy a statikus teszteket fogják szigorítani: mostantól a fő terelőlap és a felső szárnylap között az eddigi 2 milliméter helyett már csak 0,5 milliméter lehet a rés, amikor a véglapokra 750 N (vagy 75 kilogrammos) függőleges erőhatást fejtenek ki az autó álló helyzetében.
Az FIA egyelőre hivatalosan nem kommunikált ebben az ügyben. Év elején egyébként beszámoltak a Melbourne-ben életbe lépett változtatásról, ahogy arról is, hogy a Spanyol Nagydíjtól kezdve az első szárnyak rugalmasságát ellenőrző tesztek is szigorodnak majd.
FRISSÍTÉS: Hétfő délután az FIA közleményben erősítette meg gyakorlatilag egy az egyben a fentieket. Valóban az Ausztráliában látottak miatt lépnek, miután úgy érezték, adottak az alapok a szigorúbb mérésekhez. Hozzátették, hogy mivel csak ma, azaz hétfőn értesítették a csapatokat minderről az említett 0,5 milliméteres határértékhez tartozik egy 0,25 milliméteres toleranciaérték is.