DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. március 16. vasárnap
F1

Miért alkalmazott átmeneti csapatutasítást a McLaren?

Néhány körön át – épp amikor Piastri a legközelebb volt Norrishoz – felfüggesztette az egymással való versenyzés jogát a wokingi istálló. Stella több tényezővel indokolt.

A lekörözöttek, a trükkös körülmények és a bizonytalan időjárás-előrejelzések: ezek a tényezők vezettek Andrea Stella csapatfőnök szerint ahhoz, hogy a McLaren néhány kör erejéig nem engedélyezte versenyzőinek az egymással való csatározást a Formula-1-es Ausztrál Nagydíjon.

Lando Norris a rajttól kezdve vezette a futamot, Oscar Piastrinak viszont Max Verstappent is vissza kellett előznie ahhoz, hogy a csapattársa nyomába eredhessen. A hazai pilóta ezt a holland hibája után meg is tette, s épp másodpercen belül került brit kollégájához képest, amikor rádión érkezett neki az üzenet, hogy tartsa a pozícióját egy ideig.

f1-mclaren-melbourne-1



Alig néhány körrel később aztán a McLaren már újra engedte a szabad versenyt két pilótája között, ám addigra Piastri lemaradt Norrisról, végül pedig csupán kilencedik lett a megérkező esőben elkövetett hibája után.

A rádiós üzenetben is hallhattunk röviden indokot a döntésre, de Andrea Stella a leintést követően a részletesen is elmagyarázta, miért függesztették fel átmenetileg az egymással való küzdelem jogát – szavait a The Race idézi:

„A verseny egy bizonyos szakaszában viszonylag korán meg kellett előzünk néhány lekörözendő autót, miközben a mieink elég közel kerültek egymáshoz, a körülmények viszont még mindig elég trükkösek voltak, az intermediate gumik is már elkoptak, ráadásként pedig friss jelentéseket is kaptunk az időjárás-előrejelzésekről is.”

f1-mclaren-melbourne-2

„A lekörözöttek megközelítése és az előrejelzés vezetett oda, hogy egy rövid időre lezárjuk a két pilótánk közötti belső versenyt, amíg nem láttunk tisztábban az időjárást illetően, és hogy ez mit jelent a gumik használatára vonatkozóan, és amíg meg nem előztük a lekörözötteket. Amint ez lezárult és az időjárást is megoldottuk, újra engedélyeztük a versenyzést.”

Maga Piastri – aki csak saját magát hibáztathatta a kicsúszása és az elszalasztott dobogó után – nem igazán vette magára a csapatsorrendre irányuló kérést:

„Úgy vélem, a mai verseny és a körülmények rendkívül extrémek voltak. Lekörözés előtt álló autókhoz közelítettünk, miközben egyetlen száraz ív volt, és nem tudtuk, jön-e még eső. Szóval beszélni fogok a csapattal, hogy megpróbáljam jobban megérteni, mi volt az elgondolás. De úgy vélem, mindig világos, hogy ezek a döntések mindkét irányba megszülethetnek” – fogalmazott az ausztrál versenyző.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: