DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. március 15. szombat
F1

Megtudtuk: így készül a durva esőre az FIA az F1-es Ausztrál Nagydíjon

Megvannak a tervek arra az esetre, amennyiben az Ausztrál Nagydíjat rendkívüli esős időben kellene lebonyolítani – tudta meg a melbourne-i paddockban a Formula.hu.

Mint ismeretes, az előrejelzések szerint vasárnap komoly esőzés várható az F1-es évadnyitó viadalnak otthont adó melbourne-i Albert Park térségében és úgy tűnik, hogy az égi áldás akár komoly bonyodalmakat is okozhat a versenynapon. Az eső legutóbb a Sao Pauló-i Nagydíjon borította a terveket, de az utóbbi években többször is előfordult, hogy a csapadék miatt kaotikussá vált egy-egy versenyhétvége.

A Formula.hu a melbourne-i paddockban úgy értesült, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetségnek (FIA) megvannak a tervei arra az esetre, ha az eső valóban olyan jelentős lenne, mint amilyennek jelenleg tűnik.

f1-melbourne-rain



A világszervezet a hivatalos meteorológiai partnerén, a Meteo France-on, valamint az ausztrál meteorológiai szolgálaton keresztül is figyelemmel kíséri az időjárás alakulását, úgy tudjuk azonban, hogy döntést leghamarabb vasárnap hozzák meg azzal kapcsolatban, hogy milyen intézkedést foganatosítanak.

 

Ezt akarják a pilóták

Információink szerint a szándék az, hogy a futamot a tervezett időpontban, helyi idő szerint délután 3 órakor elkezdjék, extrém esetben azonban módosíthatják a futam kezdési időpontját – erre csak valóban szélsőséges esetben kerülhet sor. Mivel a pálya jelentős része a hétköznapokban közútként funkcionál, az útburkolati jeleket már a hétvége kezdete előtt csúszásgátló festékréteggel látták el, csökkentve ezzel az esős időben történő csúszásveszélyt.

Esős futam esetén nagy kérdés, hogy álló- vagy repülőrajttal induljon a futam: az FIA a témát megtárgyalta a versenyzőkkel is a péntek este tartott versenyzői eligazításon, ahol az érintettek arra a következtetésre jutottak, hogy esőben a repülőrajtnak kell preferáltnak lennie. 

A pilóták megfogalmaztak egy aggályt is: tapasztalataik szerint az eső- és intermediate abroncsok felmelegítése a safety car mögött meglehetősen nehéz, ráadásul a gumik gyorsan le is hűlnek, ezért – amennyiben indokolt – a biztonsági autó mögött teljesített körök után, a zöld fényjelzés előtt néhány installációs kört is megtesznek, magasabb delta idő előírása mellett.

 

Optimisták

Az FIA, az F1 és a csapatok egyetértenek abban, hogy a futam elhalasztásának vagy törlésének semmi esetre sem szabad megtörténnie. A térségben a hét korábbi részében tapasztalt felhőszakadások riasztóak voltak, ezek közül a szerdait a Formula.hu a pályán tapasztalta meg, az illetékesek azonban optimisták azzal kapcsolatban, hogy a helyzet kezelhető lesz. 

A bizakodás egyik alapköve az, hogy az Albert Parkban lényegesen jobb és hatékonyabb a csapadékvíz-elvezetés, mint például Interlagosban.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: