DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. március 14. péntek
F1

„Szerencsés vagyok, hogy nem ütköztek belém” – az Albert Park módosításai Russell balesete nyomán

Russell 2024-es bukását követően az Albert Park rázókövei jelentős módosításon estek át – erről, és a biztonságtechnikáról nyilatkozott a brit és az FIA.

Ijesztő jelenetsorral zárult a 2024-es szezon harmadik versenyhétvégéje: George Russell autóját Fernando Alonso üldözése közben megdobta a rázókő, és a Mercedes az oldalára borulva állt meg a pályán. A látványos bukás számos kérdést felvetett a hatos és a hetes kanyar biztonságosságáról – így az idei szezonnyitóra komolyabb módosításon esett át a szakasz.

Russell a Formula.hu helyszíni jelenlétében így nyilatkozott az esetről: „Tudom, hogy sokat változtattak a pálya azon szakaszán. Számos baleset történt ott – az enyém is önmagában elég ijesztő volt. Szerencsés vagyok, hogy nem ütközött belém senki.”



„Ebben az esetben az FIA hatásköre az, hogy változás történjen. Szerintem mindent megtettek annak érdekében, hogy az a kanyar kicsit kíméletesebb legyen, ha ott balesetezik az ember… De természetesen ez része a versenyzésnek, folyamatosan veszélyben vagyunk. Ha a határokat kergeti az ember, az gyakran visszaüthet – de bízom a szakértőkben, akik a kijavításon dolgoztak.”

Az FIA intézkedései

Az FIA egyik képviselője így nyilatkozott a pályamódosítással kapcsolatban: „A tavalyi események hatására a hatos és a hetes kanyarban számos változást hajtottunk végre, melyeket a helyi ASN-nel és a versenyszervezőkkel egyeztettünk” – utalt az FIA az ausztrál autósport-hatóságra. „A hatos kanyar kijáratánál, illetve a hetes kanyar bejáratánál és csúcspontjánál a rázókövet egy egyszerűbb, negatív módosításra cseréltük.”

Míg a pozitív rázókő kifejezés a szóban forgó rész enyhe felfele ívelését jelenti, addig a negatív változat a vízszinttől számított lefele hajlást foglalja magában. Az FIA képviselője így magyarázta a változtatás szükségességét: „Ez a módosítás kisimítja azt a különbséget, amit a hirtelen negatívról pozitív rázókőre váltás okozott ezen a részen. A célunk ezzel az volt, hogy az autó sokkal kisebb eséllyel billenjen ki az egyensúlyából.”

„A sóderágyat is meghosszabbítottuk egészen a rázókő végéig, illetve a szalagkorlátot is arrébb helyeztük a hetes kanyar bal oldalán – ezzel azt szeretnénk kiküszöbölni, hogy a balesetet szenvedő autó semmiképpen sem a versenyív közelében álljon meg, ha az energiaelnyelő fallal ütközik.”

„Ezeket a módosításokat mind az FIA biztonságért felelős részlegének meglátásaira alapoztuk, akik az összes pályát vizsgálják ebből a szempontból – illetve, természetesen a csapatok és a pilóták visszajelzéseit is szem előtt tartottuk. A cél, hogy a folyamatosan fejlődő biztonságtechnika mellett megtartsuk a kanyarok dinamikáját és izgalmasságát.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: