Két-három tizedmásodpercre becsüli a McLaren tempóbeli előnyét magukhoz képest a Red Bull Racing Formula-1-es sportszakmai tanácsadója, Helmut Marko, aki szerint mindenképp pozitívum, hogy kiszámíthatóbbá vált az RB21-es az elődjéhez képest.
Ahogy sok más istálló esetében, a Red Bullnál is nehéz volt pontosan olvasni a múlt heti bahreini F1-es teszten, hol is állnak az erősorrendben. A tempó nem volt rossz, de abban konszenzus volt a paddockban, hogy mindenképp a McLaren jelenti pillanatnyilag az etalont, nem pedig ők.
Ebben ráadásul egyetért az energiaitalosok sportszakmai tanácsadója, Helmut Marko is, aki a Sport1.de hasábjain jósolgatott az esélyek kapcsán:
„Úgy vélem, három vagy négycsapatos harc lesz a McLaren, a Mercedes, a Ferrari és a Red Bull között. De ha megnézzük az eredményeket, a McLaren már most némileg előrébb tart, ez volt a helyzet a rövid és a hosszabb etapokon is.”
„Csak szerdán voltunk olyan gyorsak, mint a McLaren. Pénteken, az utolsó napon szerintem nagyjából két-három tizedmásodpercet veszítettünk körönként a hosszú etapon” – számszerűsítette a valószínűsített lemaradásukat Marko. „A gumikopás is sokkal jobb volt a McLarenen, mint amit a mi adataink elárulnak a sajátunkról.”
Legalább kiszámíthatóbbá vált az F1-es Red Bull
Maga az RB21-es leginkább azzal keltett feltűnést a teszten, hogy nagy mértékben hasonlított problémás elődjére, és csak az utolsó napon került elő egy új első szárny és orrkúp – igaz, Christian Horner szerint nagyon is sok a változtatás.
Pierre Wache technikai igazgató így is kissé csalódott volt a vártnál kisebb előrelépés miatt, Marko azonban mindenképp talált egy pozitívumot az új autó kapcsán:
„Jó lett volna, ha minden módosítás és újítás rögtön jól működik. De legalább az autó kiszámíthatóbbá vált. Az autó megfelelően reagált a technikai imputra, nem olyan random, mint tavaly. Néhány új alkatrész működött, néhány nem. De ez azt jelenti, hogy van még tér fejlődni és javulni ahhoz képest, mint amivel jelenleg rendelkezünk.”