DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. március 6. csütörtök
F1

Marko: Két-három tized előnyben a McLaren

A Red Bull F1-es sportszakmai tanácsadója kiélezett négycsapatos küzdelmet vár, de úgy véli, a konstruktőri világbajnok alakulat egyelőre előnyben van.

Két-három tizedmásodpercre becsüli a McLaren tempóbeli előnyét magukhoz képest a Red Bull Racing Formula-1-es sportszakmai tanácsadója, Helmut Marko, aki szerint mindenképp pozitívum, hogy kiszámíthatóbbá vált az RB21-es az elődjéhez képest.

Ahogy sok más istálló esetében, a Red Bullnál is nehéz volt pontosan olvasni a múlt heti bahreini F1-es teszten, hol is állnak az erősorrendben. A tempó nem volt rossz, de abban konszenzus volt a paddockban, hogy mindenképp a McLaren jelenti pillanatnyilag az etalont, nem pedig ők.

f1-redbull-teszt-1



Ebben ráadásul egyetért az energiaitalosok sportszakmai tanácsadója, Helmut Marko is, aki a Sport1.de hasábjain jósolgatott az esélyek kapcsán:

„Úgy vélem, három vagy négycsapatos harc lesz a McLaren, a Mercedes, a Ferrari és a Red Bull között. De ha megnézzük az eredményeket, a McLaren már most némileg előrébb tart, ez volt a helyzet a rövid és a hosszabb etapokon is.”

„Csak szerdán voltunk olyan gyorsak, mint a McLaren. Pénteken, az utolsó napon szerintem nagyjából két-három tizedmásodpercet veszítettünk körönként a hosszú etapon” – számszerűsítette a valószínűsített lemaradásukat Marko. „A gumikopás is sokkal jobb volt a McLarenen, mint amit a mi adataink elárulnak a sajátunkról.”

 

Legalább kiszámíthatóbbá vált az F1-es Red Bull

f1-redbull-teszt-2

Maga az RB21-es leginkább azzal keltett feltűnést a teszten, hogy nagy mértékben hasonlított problémás elődjére, és csak az utolsó napon került elő egy új első szárny és orrkúp – igaz, Christian Horner szerint nagyon is sok a változtatás.

Pierre Wache technikai igazgató így is kissé csalódott volt a vártnál kisebb előrelépés miatt, Marko azonban mindenképp talált egy pozitívumot az új autó kapcsán:

„Jó lett volna, ha minden módosítás és újítás rögtön jól működik. De legalább az autó kiszámíthatóbbá vált. Az autó megfelelően reagált a technikai imputra, nem olyan random, mint tavaly. Néhány új alkatrész működött, néhány nem. De ez azt jelenti, hogy van még tér fejlődni és javulni ahhoz képest, mint amivel jelenleg rendelkezünk.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: