DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. március 6. csütörtök
F1

Így rendezte át Hamilton a Ferrari kormányát

Mercedeses berögződései miatt kérte Lewis Hamilton, hogy az SF-25 kormányának számos gombját tegyék más helyre. Jelentős különbségek vannak a brit és Leclerc F1-es kormánya között.

Már januárban, Lewis Hamilton fioranói tesztjét követően írtunk arról, hogy a hétszeres világbajnok több kisebb módosítást kért újdonsült csapatától a kormányon található funkciók elrendezését illetően. Hamilton a Mercedesnél töltött 12 év alatt megszokta a gombok, kapcsolók elhelyezkedését és automatizmusok alakultak ki benne, ezért kérte a módosításokat: ennek köszönhetően a Ferrari kormányához nagyon gyorsan sikerült is alkalmazkodnia.

A Racingnews365 összegyűjtötte a változtatásokat, valamint illusztrációt is készített, amelyen Hamilton és Charles Leclerc kormányát hasonlította össze az elrendezésekkel.

Ezek a funkciók változtak Hamilton kormányán

DRS: Az egyik fő változás a DRS gombját illeti, melyet Hamilton a kormány első részére, a bal oldalra helyezett át, hogy hüvelykujjával kezelhesse. Leclerc esetében a DRS-gomb a kormány hátulján érhető el.

P: Szintén fontos változás a bokszutcai sebességszabályozó gomb áthelyezése: míg Leclerc esetében ez a kormány jobb felső sarkában található nagy gomb, Hamilton a kijelzőhöz közelebb, a 10 – gomb helyére tette – ezzel a gombbal lehet lapozni a kijelzőn.

Radio: A csapatrádió gombja egyaránt a baloldalon található, de Hamilton lejjebb helyezte, oda, ahol Leclerc kormányán a hibrid rendszer újratöltését aktiváló CHR gomb található.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Racingnews365.com | F1 News (@racingnews365com) által megosztott bejegyzés

CHR: A hibrid rendszert aktiváló gomb a bal felső sarokba került, ahol addig az üres sebességi fokozatot kapcsoló N helyezkedett el – ez megakadályozza, hogy Hamilton egy 2013 óta berögzült mozdulattal üresbe tegye az autót.

PC: A bokszkiállást megerősítő gomb Leclerc esetében a bal oldalán található, Hamilton azonban a jobb felső pozícióba helyezte, a P helyére – ez is kritikus csere, hiszen súlyos következményekkel járhatna, ha Hamilton a bokszkiállást akarná jelezni, helyette viszont versenytempónál bekapcsolná a limitert.

10 –: A kijelzőt lapozó gomb átkerült a jobbról a bal oldalra, éppen az 1 + gomb tükörképeként, ahol Leclerc kormányán a PC helyezkedik el. Ez azt jelenti, hogy Hamilton mindkét hüvelykujjával navigál a kijelzőn, míg Leclerc csak a jobbal.

Összefoglalva tehát a 10 – gomb helyére került a P, a P helyére a PC, a PC helyére a 10 –, a CHR helyére a Radio, a Radio helyére az N, az N helyére pedig a CHR.

Váltófül: A kormány elülső oldala mellett a hátulja is változott, Hamilton vékonyabb és feljebb elhelyezett váltófület használ Leclerc-hez képest.

Nincs különbség viszont a két versenyző esetében a kuplung fülének elhelyezkedésében, amely a kormány jobb oldalán található.



Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: