A Red Bull technikai igazgatója, Pierre Wache elárulta: csökkentették az autó potenciálját annak érdekében, hogy a versenyzők jobban tudják kezelni az RB21-eset. Ezzel meg tudják oldani a tavalyi versenygépük egyik fő problémáját.
Az elmúlt évekkel ellentétben már nem a Red Bull diktálja a tempót az F1-ben – legalábbis így tűnik a szezon előtti bahreini teszt után. Noha a tavaly a konstruktőri bajnokság harmadik helyén záró csapat első ránézésre nem sokat változtatott 2024-es versenygépén, az istálló vezetősége szerint bizonyos részletekhez igenis hozzányúltak.
„Az autó kívülről hasonlónak tűnik a tavalyihoz. Hasonló, de nem ugyanolyan. Ezen kívül viszont az egész autó megváltozott. Elsődlegesen az autó karakterisztikáira fókuszáltunk, többek között az aerodinamikával és a felfüggesztéssel, hogy jobb érzés legyen a pilótáknak az autót vezetni. Ezzel el kéne tudnunk tüntetni az autó gyenge pontjait tavalyról” – mondta a Motorsportnak Wache, a Red Bull szakembere.
„Az autó nagyon más, meglátjuk, hogy ez beválik-e, vagy sem.”
A technikai igazgató elmondása szerint viszont be kellett áldozniuk az autó potenciálját a könnyebb vezethetőség érdekében.
„A 2024-es autónak volt potenciálja, de nagyon összetett volt a használata, nehéz körülmények között pedig kifejezetten alattomos volt. Nagyon érzékeny volt az autó, ezen tulajdonságok miatt pedig a versenyzők nem tudták jól vezetni mindenféle helyzetben.”
„Idénre talán kissé csökkentettünk az autó potenciálján, viszont a pilóták jobban fogják tudni kezelni az autót. Ha van egy olyan pilótád, mint Max Verstappen, csökkentheted a megfelelő teljesítmény ablakát és így is futamokat nyerhetsz, de talán kissé túllőttünk a célon. Úgyhogy változtatnunk kellett a hozzáállásunkon. Nem teljesen, de egy kicsit igen” – nyilatkozta Wache.