DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. március 1. szombat
F1

„A Ferrari és a McLaren még mindig csinálja” – folytatódhat a mini-DRS-ügy

A bahreini F1-es teszten látottak és a Red Bull technikai igazgatójának szavai alapján úgy fest, a 2025-ös szezon elején is meghatározó téma lehet a trükkös hátsószárny-kialakítás.

Tovább folytatódhat a tavaly a McLaren bakui „mutatványa” nyomán kirobbant mini-DRS-ügy: a Red Bull technikai igazgatója szerint a wokingiak és a Ferrari autójának hátsó szárnyán is megfigyelhető még a trükk.

Az előző évi Formula-1-es Azerbajdzsáni Nagydíj után került fókuszba a McLaren hátsó szárnya, amelyen az onboard kamerák alapján nagy tempónál elhajlott a felső terelőlap, ezzel némi rést nyitva a légterelőn, egyfajta mini-DRS-ként funkcionálva.

f1-mclaren-szarny-teszt



A csapat és az FIA közötti egyeztetések eredményeként a wokingiaknak módosítaniuk kellett a hátsó szárnyukon – annak ellenére, hogy a szabályoknak és a méréseknek megfelelt –, a Nemzetközi Automobil Szövetség pedig az idei szezonra szigorított a hajlékonysági teszteken és az előírásokon.

A mini-DRS-jelenséget úgy próbálták meggátolni, hogy a szárnylapok közötti rés távolságát 10-15 mm-es tartományról 9-13,4 milliméteres tartományra szűkítették, és egyúttal a szabályok azt is kimondták, hogy csak két állása lehet a nyitható hátsó szárnynak – azaz köztes mozgás nem megengedett.

Nos, a bahreini teszten az F1-es paddockban terjedt felvételek és találgatások alapján ennek ellenére sem zárult be teljesen ez a kiskapu. „Megnézve a videókat, amiket láttunk, néhány hátsó szárny eléggé hajlékonynak tűnik. Alaposan rajta tartjuk a szemünket ezen” – fogalmazott a The Race-nek egy meg nem nevezett csapatfőnök.

 

Már a riválisokra mutogat a Red Bull

f1-ferrari-teszt-bahrein

A Red Bull technikai igazgatója, Pierre Wache konkrétabban fogalmazott a teszt utolsó napján az idézett szaklapnak: „Ez továbbra is tart. Úgy gondolom, a Ferrari és a McLaren még mindig csinálja a mini-DRS-es dolgot.”

Mivel a teszten nem kell megfelelnie a csapatoknak szárnyméréseknek, egyelőre nem várható, hogy bármely alakulat hivatalos panaszt tenne egy rivális hátsó szárnya miatt. Ez azonban hamar változhat, amint két hét múlva az F1-es Ausztrál Nagydíjjal elkezdődik a szezon.

Wache pedig biztos benne, hogy központi téma is lesz a hátsó szárnyak trükkös viselkedése: „Az lesz. Eléggé látható” – jelentette ki az energiaitalosok szakembere.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: