Tovább folytatódhat a tavaly a McLaren bakui „mutatványa” nyomán kirobbant mini-DRS-ügy: a Red Bull technikai igazgatója szerint a wokingiak és a Ferrari autójának hátsó szárnyán is megfigyelhető még a trükk.
Az előző évi Formula-1-es Azerbajdzsáni Nagydíj után került fókuszba a McLaren hátsó szárnya, amelyen az onboard kamerák alapján nagy tempónál elhajlott a felső terelőlap, ezzel némi rést nyitva a légterelőn, egyfajta mini-DRS-ként funkcionálva.
A csapat és az FIA közötti egyeztetések eredményeként a wokingiaknak módosítaniuk kellett a hátsó szárnyukon – annak ellenére, hogy a szabályoknak és a méréseknek megfelelt –, a Nemzetközi Automobil Szövetség pedig az idei szezonra szigorított a hajlékonysági teszteken és az előírásokon.
A mini-DRS-jelenséget úgy próbálták meggátolni, hogy a szárnylapok közötti rés távolságát 10-15 mm-es tartományról 9-13,4 milliméteres tartományra szűkítették, és egyúttal a szabályok azt is kimondták, hogy csak két állása lehet a nyitható hátsó szárnynak – azaz köztes mozgás nem megengedett.
Nos, a bahreini teszten az F1-es paddockban terjedt felvételek és találgatások alapján ennek ellenére sem zárult be teljesen ez a kiskapu. „Megnézve a videókat, amiket láttunk, néhány hátsó szárny eléggé hajlékonynak tűnik. Alaposan rajta tartjuk a szemünket ezen” – fogalmazott a The Race-nek egy meg nem nevezett csapatfőnök.
Már a riválisokra mutogat a Red Bull
A Red Bull technikai igazgatója, Pierre Wache konkrétabban fogalmazott a teszt utolsó napján az idézett szaklapnak: „Ez továbbra is tart. Úgy gondolom, a Ferrari és a McLaren még mindig csinálja a mini-DRS-es dolgot.”
Mivel a teszten nem kell megfelelnie a csapatoknak szárnyméréseknek, egyelőre nem várható, hogy bármely alakulat hivatalos panaszt tenne egy rivális hátsó szárnya miatt. Ez azonban hamar változhat, amint két hét múlva az F1-es Ausztrál Nagydíjjal elkezdődik a szezon.
Wache pedig biztos benne, hogy központi téma is lesz a hátsó szárnyak trükkös viselkedése: „Az lesz. Eléggé látható” – jelentette ki az energiaitalosok szakembere.