Az F1 Bizottság az unalmak elkerülésére (vagy legalább enyhítésére) egy speciális Monaco-szabály bevezetését tervezi, amely több kiállást írna elő a Hercegség futamain. Christian Horner elmondása szerint az egyik lehetőség az, hogy száraz futamon mindhárom keveréket kötelezően használni kelljen, míg esős verseny esetén legalább két kerékcserét írjanak elő a nagyobb izgalom érdekében.
A Monacói Nagydíj természetesen a mai napig kiemelt szerepet élvez az F1-es versenynaptárban, ám ezt nem az izgalmas futamoknak, hanem a helyszín varázsának és a körítésnek köszönheti – hiszen hosszú éveket kellene visszamennünk az időben, hogy igazán érdekes versenyre bukkanjunk a Hercegség utcáin rendezett nagydíjak között.
Az unalom új fokát értük el 2024-ben, amikor a rajtot követő piros zászló miatt a versenyzők legnagyobb része „ingyen” letudhatta egyetlen kötelező kerékcseréjét, így még arra sem volt lehetőség, hogy a kiállások kicsit felbolygassák a mezőny sorrendjét.
Már ezt követően szárnyra kaptak azok a felvetések, melyek mostanra megvalósulni látszanak: egy speciális Monaco-szabály bevezetése jelenthet megoldást a problémára. Mint a minap beszámolhattunk róla, az F1 Bizottság úgy döntött, hogy a Hercegség futamán több kiállást tesznek kötelezővé.
Bár a hivatalos kommunikáció arról szólt, hogy a javaslatokat a következő hetekben tárgyalják meg, Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke Londonban további részleteket árult el a tervezetről, miután ismertette a helyzetet: „Alapvetően arról volt szó, hogy Monaco vonalvezetését természetesen nem lehet megváltoztatni, és a versenyt alapjaiban meghatározza a szombati nap, különösen ezekkel a nagy autókkal.”
„Tavaly pedig azt láthattuk, hogy ha korán jön egy piros zászló, és mindenki feltesz egy másik gumit, akkor nagyon statikus lesz a helyzet” – mondta Horner, majd elárulta, hogy arról a lehetőségről egyeztettek, hogy a futam során mindhárom száraz keveréket kötelező legyen használni, míg esős idő esetén a két kiállást tegyék kötelezővé:
„Ha mindhárom keveréket használni kellene, az behozna egy újabb elemet, amivel a verseny kétkiállásos lesz, ha pedig esne az eső is, akkor szintén kötelező lenne a két kiállás. És ez kizárólag erre a versenyre lenne érvényes a pálya jellegéből fakadóan” – mondta a Red Bull első embere.