DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. február 22. szombat
F1

Mit lehet leszűrni az F1-es Haas kémfotóiból?

Az amerikai istálló nem osztott meg egyelőre hivatalos fotókat a silverstone-i bejáratásról, de a kiszivárgott képek alapján is látszik néhány technikai finomság.

A legelső terelőlapig nyúló orrkúp, a tavalyi Ferrarira hajazó megoldások, megtartott első futómű-kialakítás: címszavakban így lehet összefoglalni, amit a 2025-ös Formula-1-es Haasról vasárnap kiszivárgott fotók alapján tudni lehet az autóról.

Az amerikai istálló Silverstone-ban járatta be a VF-25-ösét, és bár a McLarennel és a Williamsszel ellentétben ők nem osztottak meg hivatalos képanyagot a vizes pályás körözésről – amely során Esteban Ocon ült az autóban –, néhány kémfotó és felvétel így is készült a versenygépről. Ezeket elemezte ki a RacingNews365.com technikai szakírója, Paolo Filisetti.

Drámai átszabásról nincs szó a 2024-es autóhoz képest, de azért így is észrevehető néhány újítás. Az egyik ilyen az első szárnyat és az orrkúpot érinti, utóbbi ugyanis immár a legelső légterelőelemhez kapcsolódik, nem pedig a másodikhoz, mint a korábbi verziónál.

Filisetti rámutat: az új Haas oldaldoboza és motorborítása is sok részletében hasonlít a tavalyi Ferrari, azaz az SF-24-es megoldásaira. Előbbinél a vájat profilja, utóbbinál a légbeömlők alakja és elhelyezkedése mutat hasonlóságot a Scuderia előző évi masinájával.

Ami kevésbé látható a felvételeken, de tudvalevő, hogy viszont nem fogja követni a Ferrari új megoldását, az az első felfüggesztés. Ugyanis míg sajtóhírek szerint a vörösök vonórudas kialakításra állnak át az első futóműnél, a Haas bevallottan marad a 2024-es verziónál, amely még nyomórudas megoldással operál. Arról, hogy Ayao Komatsu csapatfőnök mivel magyarázta a döntésüket, itt írtunk hosszabban.

A The Race szaklap kiszúrt egy a hátsó szárnynál imegfigyelhető érdekességet is: egy szokatlan kivágás látható a szárnyvéglap, valamint a fő légterelőelem között.

A VF-25-ös festését illetően egyébként nem egyértelmű, hogy a silverstone-i bejáratáson használt dizájn a tényleges színezés lesz-e, ugyanis a csapatok elvileg majd csak az F1 nagy keddi londoni show-ján rántják majd le a leplet a 2025-ös fényezésükről.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: