Gyorsan fejlődik, gyorsan tanul és rendkívül kiegyensúlyozott: Andrea Stella szerint minden adott Lando Norrisnál ahhoz, hogy világbajnok legyen, és inkább a McLarenen van nyomás, hogy olyan autóval álljanak elő, amellyel az idény elejétől kezdve győzelmekért lehet harcolni.
2024-ben Lando Norris bizonyult Max Verstappen fő kihívójának, és bár a szezon harmadától kezdve a McLaren tűnt a legerősebb konstrukciónak, a Red Bull-os által az évad első fázisában felhalmozott pontelőny a végéig kitartott, így a holland sorban negyedik vb-címét ünnepelhette, míg a britnek be kellett érnie a világbajnoki ezüstéremmel.
Maga Norris azonban úgy érzi, hogy a tavalyi tapasztalatok megmutatták számára, hogy képes lehet világbajnokságot nyerni. Ezzel egyetért a McLaren csapatfőnöke, Andrea Stella is, aki szerint minden azon múlik, hogy a csütörtökön leleplezett MCL39-es ezúttal a szezonstarttól kezdve versenyképes lesz-e:
„Úgy gondolom, két fő tanulsága van a tavalyi szezonnak” – fogalmazott a MotorsportWeek.com által idézett Stella a konstruktőri címvédő minapi bemutató eseményén. „Az első az, hogy a világbajnoki pontkülönbség nagy része Lando és Max között az idény kezdetén gyűlt össze.”
„Ez a hivatkozási alapom az autó teljesítményét illetően, mert ha visszamegyünk Bahreinbe, valószínűleg akkoriban a negyedik legjobb autó volt a miénk, mígnem fejlesztettünk rajta Miamiban. Miamitól kezdve a különbség Max és Lando között valójában meglehetősen állandó maradt. Ez az első tanulság: olyan autót kell adnunk Landónak és Oscarnak, amely egyből dobogókra esélyes módon versenyképes.”
„A másik tanulság, hogy azt láttam, hogy Lando roppant gyors ütemben fejlődött az idény folyamán. Már eleve egy hihetetlen versenyző volt, és ezt azonnal megmutatta Miamiban: amint győzelemre esélyes autója volt, hozta is az eredményt.”
„És rendkívül kiegyensúlyozott pilóta is, ha megnézzük a dobogói számát, és mint mondtam, szerzett pontok tekintetében ugyanúgy állt Miamitól kezdve, mint Max.”
„Ugyanakkor az a sebesség, amivel tanult bármilyen helyzetből, és lehetővé tette számunkra, hogy csapatként és versenyzőként is fejlődjön, egészen lenyűgöző volt. Ha például vesszük az ausztriai csatáját Maxszal, valamint az austinit, gondoljunk bele, hogyan alkalmazkodott utána, és Mexikóban egyből tudta, mit kell csinálnia Maxszal.”
„Ugyanez igaz arra, hogy hogyan vezessen vagy hogyan használja a gumikat a futamon. Ott van például Las Vegas: teljesen megváltoztatta a tempóját az utolsó szett gumin, miután nagyon küszködtünk a szemcsésedéssel az első két etapban. Nagyon gyorsan tanul, és egyértelműen megvan minden képessége és a gondolkodásmódja ahhoz, hogy világbajnok legyen.”
„Hasonló megállapításokat tehetek Oscarról” – tette hozzá Stella Piastri kapcsán. „És szerencsés helyzetben vagyunk, hogy két olyan pilótánk van, akik képesek a sikerre. És ha valakin, akkor a nyomás a csapaton van. Visszatérve az első tanulsághoz: adjunk a versenyzőknek olyan autót, amellyel az elejétől győzelmekért és dobogókért harcolhatnak.”