A Honda versenyrészlegének vezetője, Koji Watanabe elárulta, hogy egyeztettek az esetleges közös folytatásról a Red Bull alakulatáról, de az energiaitalosok saját motorgyártó részlegének megalapítása ezt lehetetlenné tette, majd a Honda 2026-os motorszállítói regisztrációját követően más csapatok is érdeklődtek a szolgálataik iránt, de a konkrét tárgyalásokról nem osztott meg részleteket.
A Honda 2020 őszén jelentette be, hogy elhagyja a Formula–1-et, s hivatalosan csak 2026-ban tér vissza az Aston Martin oldalán – jóllehet, időközben sem tűntek el egy pillanatra sem a királykategóriából. A japánok ugyanis olyan megállapodást kötettek a Red Bull csapatával, melynek értelmében a Milton Keynes-iek az idei évvel bezárólag továbbra is a Honda motorjait használják.
Az eddig négy egyéni és két konstruktőri címet hozó együttműködés az idei szezonban véget ér, de mint a Honda versenyrészlegének vezetője, Koji Watanabe az Autosportnak elárulta, ez máshogy is alakulhatott volna, hiszen volt szó a közös folytatásról is a jövőre kezdődő új érát illetően:
„Amikor kiszálltunk az F1-ből, a Red Bull saját motorgyártó részleget alapított, és ez alapvetően nem hagyott teret a közös folytatásra. A tárgyalások során szóba került az a lehetőség is, hogy a Red Bull készíti a belsőégésű motort, mi pedig az elektromos részeket” – mondta Watanabe. „De ez nem lett volna egyszerű a számunkra, így végül arra a következtetésre jutottunk, hogy lehetetlen lenne ilyen módon együtt dolgozni.”
Watanabe azt is kiemelte, hogy először csak a Red Bull-lal egyeztettek, aztán amikor elfogadták a nevezésüket a 2026-os motorszállítók közé, mások is elkezdtek érdeklődni a szolgálataik iránt: „A folyamat kezdetén csak a Honda és a Red Bull között zajlott a párbeszéd, a többiekkel akkor kezdtünk egyeztetni, amikor regisztráltunk az FIA-nál motorgyártóként 2026-ra.”
„Ezt követően néhány más csapat is felvette velünk a kapcsolatot, mert érdeklődtek a Honda motorjai iránt. Mindegyik féllel beszéltünk és döntöttünk” – mondta Watanabe, aki azt persze nem árulta el, hogy kikkel tárgyaltak: „Pontos számot nem tudok mondani, de több csapat is volt. Néhányukkal csak egyszer léptünk kapcsolatba, másokkal pedig többször is beszéltünk.”
Az biztosnak tűnik, hogy az Aston Martin mellett a McLarennel is zajlottak az egyeztetések, akikkel akkori hírek szerint a bejelentéshez is igen közel álltak – azt Zak Brown el is ismerte, hogy minden lehetséges motorpartnerrel kapcsolatba lépett.