DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. február 13. csütörtök
F1

Honda és Red Bull: Miért zárult le a közös munka?

A Honda és a Red Bull egyeztettek a 2026-os közös folytatásról, de a japánoknak nem feküdt az az elképzelés, ami a Fordnak igen – más csapatok is érdeklődtek a Honda-motorok iránt.

A Honda versenyrészlegének vezetője, Koji Watanabe elárulta, hogy egyeztettek az esetleges közös folytatásról a Red Bull alakulatáról, de az energiaitalosok saját motorgyártó részlegének megalapítása ezt lehetetlenné tette, majd a Honda 2026-os motorszállítói regisztrációját követően más csapatok is érdeklődtek a szolgálataik iránt, de a konkrét tárgyalásokról nem osztott meg részleteket.

A Honda 2020 őszén jelentette be, hogy elhagyja a Formula–1-et, s hivatalosan csak 2026-ban tér vissza az Aston Martin oldalán – jóllehet, időközben sem tűntek el egy pillanatra sem a királykategóriából. A japánok ugyanis olyan megállapodást kötettek a Red Bull csapatával, melynek értelmében a Milton Keynes-iek az idei évvel bezárólag továbbra is a Honda motorjait használják.

hrc



Az eddig négy egyéni és két konstruktőri címet hozó együttműködés az idei szezonban véget ér, de mint a Honda versenyrészlegének vezetője, Koji Watanabe az Autosportnak elárulta, ez máshogy is alakulhatott volna, hiszen volt szó a közös folytatásról is a jövőre kezdődő új érát illetően:

„Amikor kiszálltunk az F1-ből, a Red Bull saját motorgyártó részleget alapított, és ez alapvetően nem hagyott teret a közös folytatásra. A tárgyalások során szóba került az a lehetőség is, hogy a Red Bull készíti a belsőégésű motort, mi pedig az elektromos részeket” – mondta Watanabe. „De ez nem lett volna egyszerű a számunkra, így végül arra a következtetésre jutottunk, hogy lehetetlen lenne ilyen módon együtt dolgozni.”

Watanabe azt is kiemelte, hogy először csak a Red Bull-lal egyeztettek, aztán amikor elfogadták a nevezésüket a 2026-os motorszállítók közé, mások is elkezdtek érdeklődni a szolgálataik iránt: „A folyamat kezdetén csak a Honda és a Red Bull között zajlott a párbeszéd, a többiekkel akkor kezdtünk egyeztetni, amikor regisztráltunk az FIA-nál motorgyártóként 2026-ra.”

honda-2021

„Ezt követően néhány más csapat is felvette velünk a kapcsolatot, mert érdeklődtek a Honda motorjai iránt. Mindegyik féllel beszéltünk és döntöttünk” – mondta Watanabe, aki azt persze nem árulta el, hogy kikkel tárgyaltak: „Pontos számot nem tudok mondani, de több csapat is volt. Néhányukkal csak egyszer léptünk kapcsolatba, másokkal pedig többször is beszéltünk.”

Az biztosnak tűnik, hogy az Aston Martin mellett a McLarennel is zajlottak az egyeztetések, akikkel akkori hírek szerint a bejelentéshez is igen közel álltak – azt Zak Brown el is ismerte, hogy minden lehetséges motorpartnerrel kapcsolatba lépett.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: