A karosszériáért felelős technikai igazgató, Loic Serra úgy tervezi, hogy a Ferrari az első négy hónapban fókuszál a 2025-ös Formula-1-es autó fejlesztéseire, utána állnak át majdnem teljesen az új versenygép munkálataira – számolt be róla a vörösök kapcsán általában jól értesült Autoracer olasz szaklap.
Komoly kihívás vár idén az F1-es alakulatokra, hiszen egymással párhuzamosan kell dolgozniuk az idei masinán, miközben január 1-jétől már a szabályok értelmében is megkezdhették a 2026-os új szabályrendszer szerint építendő autókkal kapcsolatos munkálatokat.
További bonyolító tényező, hogy mint arról mi is írtunk nemrég, az FIA a szezon közben, a Spanyol Nagydíjtól szigorít majd az első szárnyak hajlékonyságát vizsgáló tesztjein, így arra is erőforrásokat kell fordítania a csapatoknak, hogy az új ellenőrzéseknek megfeleljenek.
A feladat nehézségét adja, hogy az istállók meghatározott mennyiségű időt használhatják a szélcsatornájukat és a CFD-modelljeiket. Ezt az F1 aerodinamikai hendikeprendszerének előírásai szabályozzák, amelynek értelmében a konstruktőri helyezések határozzák meg, ki mennyi időt tölthet a szélcsatornás fejlesztéssel.
A rendszer a konstruktőri hetedik helyezett számára kiosztott értéket határozza meg 100 százalékként, ahhoz képest öt-öt százalékos eltérések vannak: minél előrébb végzett egy istálló a tabellán, annál kevesebb idő áll rendelkezésére, ezzel igyekeznek elérni, hogy a gyengébben szereplő istállók felzárkózzanak.
Mivel a Ferrari tavaly második lett a csapatértékelésben, ő az említett alapérték 75 százalékával számolhat szélcsatornás tesztelés terén – igaz, ezt majd az év felénél felülvizsgálják az akkori aktuális konstruktőri vb-állás alapján.
Mindenesetre az Autoracer úgy tudja, hogy a nemrég kinevezett új karosszériáért felelős technikai igazgató, Loic Serra már vázolta a terveit a fejlesztési munkálatok megosztása kapcsán: az olasz szaklap szerint a Ferrari „legalább az első négy hónapban” elsősorban a 2025-ös autó fejlesztéseire fog koncentrálni, és utána fordulnak rá teljes gőzzel 2026-ra.
Ez az első négy hónap a szezon első öt futamát jelenti, valamint azt, hogy nyolc hónap – plusz 2026 legeleje – állna a Scuderia rendelkezésére, hogy véglegesítsék az új szabályok szerint készülő autójukat.
Persze ezeket a terveket és a szándékolt fejlesztési arányokat felülírhatja a Ferrari évkezdése: ha a vörösök harcban állnak majd a vb-címért, akkor alighanem tovább ütik majd a vasat a 2025-ös autóval is, míg egy gyenge start után hamarabb is úgy dönthetnek, hogy inkább maximálisan 2026-ra figyelnek.
Először a február 26-tól 28-ig tartó bahreini előszezoni teszten kaphatunk majd képet arról, hol is áll a Lewis Hamiltont és Charles Leclerc-t csatasorba állító maranellói gárda a többiekhez képest, míg az első futamot, az Ausztrál Nagydíjra március 14-től 16-ig rendezik.