DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. január 5. vasárnap
F1

Bezárta kinőtt angliai bázisát a Racing Bulls, beköltözött a Red Bullhoz

A régi, elavult bicesteri iroda bezárt, január 2-án már Milton Keynes-ben veszik fel a munkát a Racing Bulls dolgozói. Szép munkakörnyezettel a csapat is vonzóbb lesz – vallja Peter Bayer.

Kétlaki módon működik a 2024-ben VCARB, 2025-ben már Racing Bulls néven működő csapat: az istálló olasz licensszel versenyez, és ennek megfelelően főhadiszállása Faenzában található, de Angliában is működtetnek egy központot, az aerodinamikai irodát, melynek székhelye eddig Bicester volt.

Két évvel ezelőtt merült fel, hogy a Red Bull két opciót mérlegel, vagy eladja az istállót, vagy Angliába költözteti, az anyacsapat mellé, hogy hatékonyabbá váljon a két gárda együttműködése. Az eladást elvetették, a költözés pedig végül részben valósul meg: a Racing Bulls otthona Faenza marad, a bicesteri központot viszont bezárják, és Milton Keynes-be, a Red Bull Racing telephelyére helyezik át, egyes folyamatokat pedig Olaszországból szerveznek át az Egyesült Királyságba. A csapat így nem csupán a Red Bull szomszédja lesz, de a 2022 óta használt szélcsatornához, valamint a motorokat biztosító Red Bull Powertrains gyárához is bármikor át tudnak sétálni a szakemberek.

2016-os fotó a csapat (akkor Toro Rosso) bicesteri irodájáról


A költözés régóta ismert, a mai nappal azonban azért aktuális, mert Peter Bayer, a Racing Bulls vezérigazgatója korábban arról beszélt, január 2-án, az új év első munkanapján foglalják el az új központot.

„Milton Keynes-i irodánk készen áll” – mondta a PlanetF1.com-nak Bayer még 2024-ben. „Az IT-sek már ott vannak, a berendezését végzik, a terv ugyanis az, hogy a téli leállás során elkészüljön minden, át lehessen költözni, és január 2-án már működőképes legyen, ne veszítsünk időt a fejlesztés, a modellezés, a szélcsatorna és bármi más kárára. Így nem fogunk, viszont szintet léphetünk, mert ez a létesítmény csúcsminőséget képvisel.”

Túl kicsi volt már a bicesteri központ

„Bicester többé-kevésbé még mindig a Reynard régi gyára. Vettünk pár új íróasztalt és egy új szőnyeget, de ennyi. Nincs parkolóhely, nincs étkezde, nincs közel szupermarkert, ahol ebédet lehetne vásárolni. Az edzőterem apró és régi. Már nem felel meg a normáknak, túl kicsi számunkra” – festette le a bezárt központot Bayer, aki egy még extrémebb példával illusztrálta, miért nem volt már F1-es szint Bicester.

„Nem volt elég helyünk, például amikor Jody Egginton (technikai igazgató) és Alan Permane (versenyigazgató) is bent voltak, egy körülbelül akkora irodán kellett osztozniuk, mint ez az asztal. Szerintem ahhoz, hogy vonzó munkáltatók legyünk, szép munkakörnyezet szükséges, és ez meg fog változni.”

Ezzel szemben Milton Keynes-ben lesz egy nagy ebédlő, egy jól felszerelt konditerem, és persze a modern Formula-1-es szintnek megfelelő műhely és tervezőiroda:

„Egy szép iroda nem ad feltétlenül köridőt, viszont rögtön vonzóbb munkáltatóvá tesz minket. Milton Keynes-ben szép étkezde található, és bár egyelőre nem lesz edzőtermünk, szerződést írtunk alá egy helyi konditeremmel, ahova mehetnek a srácok, amíg a sajátunk elkészül. A modellműhelyt teljesen új gépekkel szereljük fel, minden korszerű lesz, és új CFD-létesítményekbe is invesztálunk. Ez máris nagy löketet adhat 2025-re, sőt azt kell adnia” – mondta Peter Bayer.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: