Pierre Wache, a Red Bull F1-es technikai igazgatója szerint a 2025-re szánt RB21-es autó nem lesz forradalmian új a 2024-es változathoz képest.
Mint ismert, a Ferrari az olasz sajtóértesülések szerint az idei, helyenként vb-esélyes konstrukciója 95%-át lecseréli 2025-re, a jelenlegi szabályrendszer utolsó szezonjára – a Red Bullnál azonban úgy gondolják, hogy most már szinte lehetetlen jelentősebb teljesítményt találni.
„Biztos, hogy lesz némi fejlődés, és bizonyos pályákon gyorsabbak leszünk, de nagyon-nagyon nehéz lesz pluszteljesítményt találni” – mondta Wache a Racingnews365.comnak adott interjújában.
„Nem tudom, hogy megbeszéltétek-e a többiekkel, de számunkra ez nehéz lesz. Ha az autó látható oldalát nézzük, mindenkinek ugyanolyan koncepciója van, mint nekünk 2022-ben, hátul szélesebb karosszériával, de inkább az a lényeg, hogy az autó alja hova fejlődik” – magyarázta.
„Nagyon frusztráló számunkra, amikor nem nyerünk, és a paddockban mindenki ugyanezt az elképzelést vallja.”
Amikor arról faggatták, hogy a Red Bull mikor kezdte el komolyan tervezni az RB21-es autót, Wache részletezte, hogyan kezdődött a folyamat.
„Az év közepén kell meghatározni a fő szerkezetet, hogy mit csinálsz az aerodinamikai felülettel. Nincs más opció, mert a gyártási folyamat miatt még akkor is sok idő, mire az elképzelésből legyártott alkatrész lesz, ha gyorsak vagyunk.”