DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Wolff: Max büntetései megváltoztatják a versenyzést

A Mercedes F1-es csapatfőnöke szerint a címvédő mexikói büntetéseinek hatására többé már nem férnek bele a holland által bemutatott manőverek.

Már a másfél héttel ezelőtti USA Nagydíjon is fókuszba kerültek a versenyzési irányelvek Max Verstappen és Lando Norris csörtéje kapcsán, a vasárnapi Formula-1-es Mexikóvárosi Nagydíjon pedig ismét egymásnak feszült a két vb-aspiráns, ám ezúttal a Red Bull pilótáját két incidensért 10-10 másodperces időbüntetéssel sújtották.

A két érintett gárda vezérei közül a McLarent irányító Zak Brown szerint lehet, hogy még kevés is volt a címvédőre kirótt szankció, Christian Horner azonban úgy látja, hogy veszélyes vizekre evezhetünk ezzel, hiszen felmerülhet a kérdés, hogy meddig fér bele és meddig szabályos egy bevetődős előzés.

f1-verstappen-norris-mexiko-4



A jelenleg a vb-harc szempontjából kívülálló, de 2021-ben Verstappen keménységét a Lewis Hamilton elleni afférok során közelről megtapasztaló Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff is állást foglalt a holland mexikói büntetései és a rövidesen várhatóan változó versenyzési irányelvek kapcsán:

„Egy versenyző mindig a határokat fogja feszegetni, és ha a szabályok vagy azok értelmezése megenged egy bizonyos fajta versenyzést, akkor az olyan pilóták, mint Max, mindig ki fogják azt használni” – idézi Wolffot a Motorsport.com portál.

„Úgy gondolom, most már új értelmezése és kivitelezése van azoknak a szabályoknak, és ez meg fogja változtatni azt, ahogy mindenki versenyez a jövőben. Ilyen nem fogunk látni többé.”

f1-wolff-mercedes_2

„Mindig mondom, hogy a versenyzők pontosan tudják, mi történik. Tudod, ha valaki a túl késői szakaszban felengedi a féket és egyszerűen csak bevetődik a kanyarba és szélesre szorít. A korai gokartos időszaktól kezdve tudod, hogy nem fogod túlélni a külső ívet, ha nem vagy előrébb.”

„Szóval szerintem eléggé világosak a szabályok, és a pilóták ezt tudják. Mindenki próbálja ezt feszegetni, és ha megúszol dolgokat, akkor az jelenti az új határt. Úgyhogy meg fog-e ez változni? Abszolút.”

„Úgy vélem, most már van egy precedens, és szerintem mások is kaptak büntetést a futamon. Mostantól helyet kell hagynod a kanyar külső ívén, ha melletted van az autó. Későn fékezni és leszorítani a pályáról a másik autót, miközben te magad is lehajtasz róla – szerintem ez már nem fog beleférni. Ez nem megengedett, és szerintem ez jót tesz a versenyzésnek.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: