DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Így kerülhet stratégiai előnybe a Red Bull az F1-es Magyar Nagydíjon

A felhasználható gumikat tekintve jobban áll Verstappen, mint a McLarenek. Norris állítja: az elszalasztott lehetőségek után sincs mit bizonyítania.

Kisajátította az első rajtsort a McLaren a Hungaroringen, így minden eddiginél jobb esélyük lehet arra, hogy az előző versenyeken elszalasztott lehetőségek után megszerezzék idei második győzelmüket a Formula-1-ben Lando Norris Miamiban aratott sikere után.

A pole-pozíciós brit azonban nem érzi úgy, hogy különösebben fontos lenne az előző futamok elpuskázott esélyei miatt, hogy megnyerje a Magyar Nagydíjat:

f1-norris-mclaren-pole-hun-1



„Nem hiszem, hogy különösképp fontos lenne” – felelte az erre irányuló kérdésre az időmérőt követő FIA-sajtótájékoztatón. „Minden egyes időmérő fontos. Minden futam fontos. Nem arról van szó, hogy hirtelen meg kell csinálnom és bizonyítanom kell. Nem kell.”

„Minden versenyen a lehető legjobbunkat nyújtottunk. Szerintem nagyszerű tempót mutattunk és remek lehetőségeink voltak. Tudom, hogy néhányat elszalasztottunk. De nem arról van szó, hogy újra bele kell jönnünk.”

„De igen, szeretnék egy tiszta, erős hétvégét. Már tegnap óta nagyon erősek voltunk a második szabadedzés elejétől kezdve. Szóval jó lenne egy tiszta első kanyar, aztán meglátjuk, mi történik onnan. De nem számítok erre, így is nehéz versenyt várok Oscarral és Maxszal mögöttem.”

„De minden egyes futam fontos. Minden alkalommal próbálunk minden helyezést, minden pontot maximalizálni. És igen, minél többet tudunk megpróbálni visszahozni Maxot és minél többet tudunk faragni csapatként a Red Bullon a konstruktőrök között, annál jobb. Szóval nincs hangsúly semmin vagy senkinek a legyőzésén. Csak kimegyünk és tesszük a dolgunkat, mert jó munkát végzünk.”

f1-verstappen-norris-hun

Mi lesz a rajtnál?

A verseny kulcsfontosságú része lehet a start, hiszen elég hosszú a célegyenesben az út az 1-es kanyarig. Norris viccelődött kicsit a sajtótájékoztatón azzal, hogy Max Verstappen érkezik mögötte és nehogy hasonló tarolást mutasson be, mint a 2021-es futamon Valtteri Bottas, a mclarenes csapattársával, Oscar Piastrival viszont tiszta rajtra számít:

„Fogunk beszélni erről, mint mindig. Mindig tisztán versenyeztünk. Úgy vélem, mindig jól bántunk egymással és megadtuk a tiszteletet a másiknak, segítettük egymást, ha arra volt szükség. Szóval nem aggódunk a mi részünkről.”

f1-norris-piastri-hun-mclaren

Piastri szintén beszélt a startról: „Nem hiszem, hogy indultam már ennyire elölről itt Budapesten. Nyilván hosszú az út az 1-es kanyarig, és ez lehetőséget ad a szélárnyékra a hátulról jövőknek. Tavaly a negyedik helyről indulva egy tiszta rajttal feljöttem másodiknak.”

„Szóval tudom, hogy sok minden történhet az 1-es kanyarban. Bottas, ahogy említetted. Úgyhogy meglátjuk. Egy jó rajt mindig segít. De hosszú a verseny, és mások is beleszólnak majd ebbe.”

 

Milyen stratégia várható az F1-es Magyar Nagydíjon?

A rajt mellett a másik kulcskérdés a taktika lehet – bár mostanság már előzni is könnyebben lehet a Hungaroringen, mint néhány éve. A Pirelli mindenképpen kétkiállásos versenyre számít az előrejelzése szerint: a lágy gumik legfeljebb a startnál kerülhetnek elő néhányaknál, azon kívül viszont a közepes és főként a kemény keverék lehet játékban.

f1-pirelli-hun-strategiak-2

Márpedig a felhasználható szettek tekintetében ezen a téren fontos különbség a McLaren és a Red Bull között. Norrisnak és Piastrinak ugyanis kemény abroncsból már csak egy használt szettje maradt, míg Verstappennek (és Sergio Pereznek) egy teljesen friss szett. Ráadásul a közepes gumiknál szintén előnyben lehet a holland, hiszen neki két új garnitúra áll a rendelkezésre, míg Norrisnak és Piastrinak egy-egy új és használt.

Ez amúgy azt is jelenti, hogy mindhárom fő esélyes biztosan egy etapon fog kemény gumit használni legfeljebb, a másik két szakaszt vélhetően a két szett közepesen oldják meg, hacsak valaki nem szavaz a három használt szett lágy abroncs valamelyikére.

f1-pirelli-hun-strategiak

Ami a másik két élcsapatot illeti, a Ferrari ugyanúgy áll, mint Verstappen, azaz egy használt keménnyel és két új közepessel. A Mercedes viszont minimális előnyben lehet azzal, hogy nekik két friss szett kemény gumijuk maradt a futamra egy új közepes mellett, sőt George Russell a Q1-es kiesés miatt lágyból is „megspórolt” két friss garnitúrát.

A 39. Formula-1-es Magyar Nagydíj vasárnap 15 órakor rajtol, a rajtrács ide kattintva böngészhető.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: