DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. július 1. hétfő
F1

Mi történt pontosan Verstappen leállásánál?

A Red Bull F1-es sportszakmai tanácsadója, Helmut Marko magyarázta el, miért volt szerencséjük az FP1-en és miért működik ezúttal jól az RB20-as.

Kisebb probléma hátráltatta Max Verstappent pénteken a Formula-1-es Osztrák Nagydíj első szabadedzésén, amikor nagyjából az egyórás gyakorlás felénél a célegyenesben leállt az autója. A címvédő azonban végül alig vesztett időt, hiszen eleve piros zászlóval félbeszakították a tréninget, az újraindítás után nem sokkal pedig már újra ki is tudott gurulni a pályára a Red Bull.

Azt a csapat elég hamar közölte, hogy nem konkrét motorprobléma, hanem szenzorhiba okozta a leállást, Helmut Marko viszont – Verstappen sprintidőmérős elsősége után – hosszabban is elmondta, mi is történt pontosan a holland RB20-asával és miért voltak szerencsések:

f1-verstappen-leall-rbring



„Nagyon örülünk, hogy megszereztük a pole-pozíciót. Az első edzésen Max az 1-es kanyarban egyenesen továbbment, és sajnos ráhajtott majndem mind a négy kerekével azokra a kerékvetős huplikra, és az letiltotta a szenzort, ami az olajnyomást érzékeli. Magyarán elméletben nem volt olajnyomás.”

„Úgyhogy természetesen le kellett állítanunk, hogy megmentsük a motort, de óriási szerencsénkre ez a bokszok előtt történt. Ez lehetővé tette, hogy visszagurítsuk az autót, kitoljuk a pályáról, deaktiváltuk a szenzort és aztán folytathattuk is – talán csak egy vagy két kört veszítettünk mindezzel” – idézte a sportszakmai tanácsadó szavait a Motorsport.com portál.

Arra a kérdésre, hogy nem kockáztatott-e egy esetleges büntetést Verstappen azzal, hogy az emelkedő célegyenesben hátrafelé gurult a leálló autójával a sportbírók irányába a piros zászlós megszakítás alatt, így felelt Marko: „Úgy hiszem, Jonathan Wheatley, a sportigazgatónk elég jól ismeri a szabályokat, és folyamatosan kommunikál a felügyelőkkel. És amúgy sem tudsz túl gyorsan visszafelé gurulni!”

f1-verstappen-redbull-spielberg

Egyből működött a Red Bull F1-es autója

Azok után, hogy Montrealban és Barcelonában is csak hajszállal tudott nyerni Verstappen, a Red Bull Ringen egyelőre meggyőzőbbnek tűnik az RB20-as. Ezt Marko sem tagadta:

„Ezúttal az autó rögtön az elejétől kezdve jó volt. Nem titok, hogy az előző néhány versenyen három szabadedzésre és az időmérőre volt szükségünk ahhoz, hogy jól beletaláljunk a balanszba. Ezúttal az autónak egyből rendben volt az egyensúlya, és aztán persze Max megfutotta a körét.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: