A Red Bull hasonlóan domináns formában kezdte a 2024-es Formula-1-es szezont, amilyennel az előző évet lehozta. Azóta azonban érezhetően elolvadt Max Verstappenék előnye: bár a holland nyert például Imolában, Montrealban és legutóbb Barcelonában is, a riválisok közelebb értek, sőt egyes vélekedések szerint már valójában a McLaren rendelkezik a legjobb autóval.
Verstappen a Spanyol Nagydíjon aratott győzelme után jelezte is, hogy nem támaszkodhatnak mindig arra, hogy rendre hibátlan munkát végeznek csapatként, igenis szükség van az autó teljesítményének javítására is fejlesztésekkel.
„A McLaren nyilvánvalóan néhány hete már nagyon erős” – fogalmazott a vb-éllovas. „Nem arról van szó, hogy hirtelen aggódni kezdtem emiatt, de már hetek óta mondom, hogy több teljesítményt kell hoznunk az autóhoz, és ezt a csapatban is mindenki tudja. De egyelőre úgy fest, körülöttünk mindenki több fejlesztést hoz, mint mi. Természetesen dolgoznunk kell ezen, hogy több teljesítményt találjunk az autónkban.”
Arra a kérdésre, hogy ez azt jelenti-e, hogy a Red Bull egy helyben áll, miközben a többi istálló fejleszt, Verstappen így reflektált: „Nem, természetesen fejlesztünk az autón, de talán jelenleg nem eléggé a riválisokhoz képest” – idézi a pilótát a Motorsport.com portál.
A Red Bull egyébként a Spanyol Nagydíjon is bevetett újításokat az RB20-ason, de korántsem volt olyan jelentős és átfogó a csomag, mint amit például a Ferrarinál vagy akár a Visa Cash App RB-nél láthattunk – a részletekről itt írtunk bővebben.
Paul Monaghan, a Red Bull vezető mérnöke pedig utalást is tett arra, hogy lehet, hogy egyre laposabb lesz a fejlesztési görbéjük. A szakember konkrétan az „aszimptotikus” jelzőt használta, ami nagyjából azt jelenti, hogy ahogy közelítik az autó teljesítményének maximumát, úgy válnak egyre kisebbé az egyes fejlesztésekkel elérhető előrelépések.
Márpedig alighanem a Red Bull jár a legközelebb ahhoz, hogy elérjék a jelenlegi szabályrendszerből és koncepcióból kihozható teljesítmény csúcspontját, hiszen ők éreztek rá a legjobban és a leghamarabb az előírásokra. Ráadásul bizonyos mértékig meg is van kötve a csapatok keze:
„A szabályok erősen korlátoznak. A költséglimit is. A végtelenségig panaszkodhatnék ezekre, de értelmetlenül untatnék vele mindenkit. De lehet, hogy elérjük a plafont ezekkel a szabályokkal” – fogalmazott Monaghan, hozzátéve, hogy közben lassan azon is gondolkodniuk kell, hogyan és milyen ütemben csoportosítsák át az erőforrásaikat a 2025-ös autó tervezésére.
Összezár az F1-es mezőny
A Red Bull F1-es csapatfőnöke, Christian Horner szokta előszeretettel hangoztatni, hogy a változatlan szabályok révén arra számít, hogy idővel egyre jobban összerázódik az élboly. Horner most ismét elmondta, hogy a 2023-as lehengerlő idényük egyedülálló volt, jelenleg viszont valóban közelednek egymáshoz az alakulatok:
„Emlékszem, amikor először megérkeztem a Formula-1-be, Ron Dennis azt mondta, azzal érvelt a bizottsági ülésen, hogy ha szoros versenyzést akarnak, akkor hagyják békén a szabályokat, és akkor mindenki konvergálni egymáshoz. Pontosan ezt látjuk most is. És akkor 2026-ra majd mindezt felborítjuk!”