DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Két részre kellene osztani a mezőnyt a Q1-ben?

A bokszutcai tülekedésre egyszerű megoldást vetett fel Alexander Albon, de miután kifejtette, gyorsan hozzátette, hogy „talán ez egy hülye ötlet.”

A Kínai Nagydíj időmérő edzésén Nico Hülkenberg gazdagodott egy megrovással, miután a bokszutca lassú sávjában egy határozott manővert végrehajtva Alex Albon elé került a kivezető körön. Albon jelentette a történteket a csapatrádión, de az esetről nyilatkozva sokkal inkább arra fókuszált, mit lehetne tenni a hasonlók elkerülése érdekében.

Albon szerint ugyanis a jelenlegi viszonyokba kódolva van az ilyesmi: „Újra meg fog történni, hiszen egyre többször fordul elő. Bevezették a minimális deltaidőt, és például Suzukában vagy Kínában mindenki a minimumon fut, próbálnak éppencsak szabályosak lenni, de közben a lehető leglassabban menni ezeken a magas gumikopással járó pályákon.”

albon-williams



Az egész egyfajta játék a csapatok és a versenyzők között, hiszen mindenki próbál a legjobb pozícióban lenni a mért körön, s ennek érdekében igyekeznek mindent megtenni a szabályok adta kereteken belül – ebből fakad például a gyakran látott tumultus a bokszutca kijáratán. S hogy ebben a „játékban” milyen esélyekkel indul valaki, az attól is függ, hogy a bokszutca mely pontján helyezkednek el…

„Mi rendben vagyunk, mert a bokszutca közepe felé vagyunk, így egy kicsit jobban megválogathatjuk, hogy mikor jövünk ki. Nyilván egy topcsapatnál ez nagyobb probléma, de ők úgyis gyorsak lesznek, szóval is nem számít” – viccelődött a Williams versenyzője arra utalva, hogy a bokszutca végéről érkező Red Bullok, Ferrarik és így tovább könnyen beragadhatnak a sor végére.

Albon úgy véli, egy egyszerű szabálymódosítással a bokszutcai tumultusnak, illetve a Q1-ben tapasztalható feltartások problémájának is elejét lehetne venni: „Mindig is tetszett az osztott kvalifikáció ötlete. Két csoport a Q1-ben, és meg is szabadulunk a például Ausztriában, a Red Bull Ringen tapasztalható problémától.”

albon-2024-f1

„Ahol a pályák elég nagyok, mint például Silverstone-ban vagy Spában, ott nem hiszem, hogy szükség lenne erre. Akár rövidebbé is lehetne tenni a Q1-et, mindenkinek ugyanannyi ideje lenne, mint a Q2-nek, aztán menj, és csináld!” – vetette fel, majd elgondolkodva így zárta szavait:

„Vagy talán nem. Talán ez egy hülye ötlet.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: