Szerdán hivatalossá vált, amely kedden még csak sajtóértesüléseként terjedt: a technológiai óriásvállalat, a HP lett a Ferrari Formula-1-es alakulatának új névadó szponzora. A híresztelések szerint az együttműködés hasonlóan nagy volumenű, mint amilyen megállapodása a Red Bull Racingnek van jelenleg az Oracle-lel.
Mint a maranellóiak közleményéből kiderül, az új támogató érkezése azt is jelenti, hogy az F1-es istálló a jövő hétvégi Miami Nagydíjtól kezdődően hivatalosan a Scuderia Ferrari HP névre fog hallgatni. A Ferrari az idei első amerikai futamon mutatja be az ennek megfelelő új festését is – méghozzá egyből egy egyedi, csak Miamira készülő dizájnnal, amelyben a kék szín is szerepet fog kapni.
A Ferrari hangsúlyozza, hogy a HP-vel való együttműködés révén a vállalat nagy teljesítményű termékeit és szolgáltatásait igyekeznek integrálni a csapat működésébe, beleértve az adaptív PC-ket és eszközöket, valamint a nyomtatási képességeket, hogy ezzel is segítsék a Scuderia és a hozzájuk tartozó többi versenyistálló teljesítményét.
„Az alapítónk továbbadta nekünk a folyamatos fejlődés iránti akaratot. Ebből fakad az innovációra való törekvésünk az utakon és a pályán egyaránt, valamint a fenntartható jövőbe, a karbonsemlegességbe és a fiatalabb generációk nevelésébe fektetett elkötelezettségünk” – fogalmazott a bejelentés kapcsán a Ferrari elnök-vezérigazgatója, Benedetto Vigna.
„A HP esetében ugyanezekre az értékekre találtunk rá, amely tökéletes partnerré tette őket számunkra. Várjuk, hogy elkezdjük az együttműködésünket, és hogy új lehetőségekkel és kihívásokkal nézzünk szembe közösen.”