DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

„Elkaphatjuk a Red Bullt, ha…” – bizakodik a McLaren

A tavaly látott fejlődési ütem fenntartásában bízik a wokingiak F1-es főnöke és két pilótája. Norris szerint azért nem mutattak meg mindent az autón, „mert megtehetik”.

A 2023-as Formula-1-es évad a Red Bull dominanciájáról szólt, a 22 nagydíjból 21-et az energiaitalosok nyerték meg. Ennek ellenére hétfőn az Aston Martin technikai igazgatója, Dan Fallows optimistán úgy fogalmazott, hogy „abszolút verhetőnek” érzi a bikákat.

Ezek után a McLaren szerdai bemutatója és silverstone-i bejáratása után a wokingi istálló csapatfőnökének és két pilótájának is nekiszegezték a kérdést a Formula.hu részvételével zajlott online sajtóbeszélgetésen, hogy legyőzhető lehet-e idén a Red Bull annak fényében, hogy ők még jobban is szerepeltek az előző idény végén, mint az Aston:

„Arra számítok, hogy az idény elején a Red Bull továbbra is némi előnyt fog élvezni” – ezd Azért mondom ezt, mert nem igazán fejlesztették tavaly az autójukat, ezért szerintem logikus azt feltételezni, hogy felhalmozták a tudást, amelyet kiaknázhatnak a 2024-es autón. Erre számítok.”

f1-mclaren-silverstone_1



„Ami magunkat illeti: ha – hangsúlyozom: ha – fenntartjuk a fejlődési ütemet, amely megvolt 2023-ban és remélhetőleg igaz a 2024-es autónkra is, akkor úgy vélem, erős helyzetben lehetünk. Hogy ez elég lesz-e arra, hogy kihívói legyünk a Red Bullnak és más nagycsapatoknak, akik nyilván szintén tettek előrelépést, majd kiderül.”

A csapattal hatodik idényére készülő Lando Norris így vélekedett erről: „Ha az a kérdés, verhetők-e, azt kell mondanunk és hinnünk, hogy igen, hiszen alkalmanként elég közel voltunk, és néha le is győztük őket. A kérdés az, hogy le tudjuk-e győzni őket egy teljes szezonon keresztül, mert szerintem ez lesz a kihívás és ezt lesz nagyon nehéz megcsinálni annak fényében, ahogy teljesítettek. Úgyhogy optimista vagyok, hogy bizonyos alkalmanként el tudjuk kapni őket.”

„Ahogy Lando mondta, időnként nagyon közel kerültünk, és sikereink is voltak bizonyos eseményeken” – vette át a szót a McLaren másik versenyzője, Oscar Piastri. „Úgyhogy igen, ahogy Andrea mondta: ha tudjuk tartani a fejlesztési ütemet, akkor optimisták lehetünk.”

„Ugyanakkor tisztában kell lennünk azzal, hogy nemcsak a Red Bull ellen harcolunk, hanem roppant intenzív csatát vívtunk a Mercedesszel és a Ferrarival is, főleg a bajnokság második felében. Különböző szakaszaiban az évben minden csapatnak voltak sikerei, szóval lesznek más topcsapatok is, akik szintén előrelépnek.”

 

Miért titkolóznak? Norris: Mert megtehetjük

A McLaren tagjait azzal is szembesítették, hogy miért rejtegettek néhány részletet az MCL38-asról délelőtt közzétett fotókon. Norris nemes egyszerűséggel azt felelte erre, hogy „mert megtehetik”, hozzátéve, hogy itt minden a teljesítményről szól, miért terítenék ki egyből az összes lapjukat.

Piastri pedig viccesen megjegyezte, hogy ők legalább megmutatták az autót, mielőtt pályára vitték azt, vélhetően a Red Bullra célozva, amely már tegnap bejáratta az RB20-ast Silverstone-ban, holott a leleplezésre csak csütörtök este kerül majd sor.

f1-mclaren-mcl38-1

Stella egyébként megjegyezte, hogy senki ne számítson semmi sokkolóra majd jövő héten a bahreini teszten, az autóról közzétett fotók eléggé megfelelnek a valóságnak. Piastri itt is viccesen közbeszólt: a másodéves ausztrál azzal tréfált, hogy rakétákat fognak az oldaldobozokra szerelni.

 

Megint nincs kész a teljes autó?

A bemutató kapcsán közzétett sajtóközleményben a csapatfőnök elhintette, hogy bár vannak innovációk az autón, néhány kitűzött célt még nem sikerült elérniük, ezek majd az évközi fejlesztések fókuszai lesznek. Erről is kérdezték természetesen Stellát:

„Néhány megkezdett projektet, amelyben láttunk potenciált, nem tudtunk időre befejezni, hogy rajta legyen a bemutatott autón, úgyhogy nagy valószínűséggel ezek lesznek a szezon korai szakaszában a fejlesztések.”

Később a csapatfőnök hozzátette: „Három fő célkitűzésünk volt: javítani az aerodinamikai hatékonyságon, a mechanikai tapadáson, valamint a gumikkal való interakción. Nem akarok százalékokat mondani, de szerintem mindhárom területen sikerült javulnunk. De mint mondtam, van lehetőség további fejlődésre mindhárom területet illetően.”

Azt amúgy Norris és Piastri is elmondta, hogy a mai vizes pályás bejáratáson nem szembesültek meglepetéssel az MCL38-as vezetése közben, minden komfortosan és simán ment, de épp a nedves pálya miatt messzemenő következtetéseket nem lehet levonni. A brit pilóta a Sky Sportsnak részletesebben is nyilatkozott az első körökről, erről itt írtunk bővebben.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: